Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

ITV heeft bij de meeste itv zenders de beeld kwaliteit verhoogd.

zond men eerst uit met 544 x 576 nu is het 704 x 576.

alleen de transponder 10891 h is nog in 544 x 576

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst:

Heeft men ook de Bitrate verhoogd of alleen de resolutie?

Zozo, de Bitrate op ITV1 London tikte zojuist de 7mbits aan! Dik in orde!

Geplaatst:

waarschijnlijk een wijziging in de TP instellingen? of er is geschoven met capaciteit op de 2D :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Er is niets veranderd aan de indeling van de kanalen op de div transponders. Men heeft enkel de resolutie op de encoders veranderd.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Fijn dan is het gedaan met de halve beelden op mijn oude Dbox1.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rekordc
Fijn dan is het gedaan met de halve beelden op mijn oude Dbox1.

Rekordc

Die schaalt het beeld niet op als de resolutie lager is?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

In 4x3 mode wel maar in 16x9 niet en ITV zend in 16x9 uit. Nu is het handmatig naar 4x3 schakelen dan heb je wel fullscreen.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Op itv 1 HD is er niet zo vaak een uitzending, is vaak met de melding ''This programme is unavialable on ITV1 HD'' en op de zender-lijst wordt deze aangegeven als kanaal 10510 (ook geen HD hier achter) en niet als ITV1 HD,

hebben meerdere dit ook of zit ik naar een ander verkeerd zender te kijken?.

Geplaatst:
Origineel bericht van: amrabed
Op itv 1 HD is er niet zo vaak een uitzending, is vaak met de melding ''This programme is unavialable on ITV1 HD'' en op de zender-lijst wordt deze aangegeven als kanaal 10510 (ook geen HD hier achter) en niet als ITV1 HD, hebben meerdere dit ook of zit ik naar een ander verkeerd zender te kijken?.

ITV HD is een zgn. rode knop zender. Als je naar ITV1 kijkt en het programma is beschikbaar in HD dan krijg je een vraag op je HD wilt kijken en dat je dan de rode knop moet indrukken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: amrabed
Op itv 1 HD is er niet zo vaak een uitzending, is vaak met de melding ''This programme is unavialable on ITV1 HD'' en op de zender-lijst wordt deze aangegeven als kanaal 10510 (ook geen HD hier achter) en niet als ITV1 HD, hebben meerdere dit ook of zit ik naar een ander verkeerd zender te kijken?.

ITV HD is een zgn. rode knop zender. Als je naar ITV1 kijkt en het programma is beschikbaar in HD dan krijg je een vraag op je HD wilt kijken en dat je dan de rode knop moet indrukken.

Dat wist ik niet,

-THNX- voor de info.
Geplaatst:

Ben nog steeds benieuwd waar de bits vandaan komen.

Je kunt niet straffeloos de resolutie verhogen en dan dezelfde kwaliteit houden. Of ze moeten betere encoders hebben aangeschaft...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

De BBC heeft nieuwe encoders aangeschaft om de bitrate vermindering enigzins te compenseren. Misschien dat ze in het kader van Freesat dezelfde systemen ook bij ITV hebben geplaatst?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Ben nog steeds benieuwd waar de bits vandaan komen.

Je kunt niet straffeloos de resolutie verhogen en dan dezelfde kwaliteit houden. Of ze moeten betere encoders hebben aangeschaft...

Ik denk dat ze die bits nog over hadden. Kijk eens op transponder 44, 10758V. Als ik Kingofsat mag geloven heeft die transponder de bandbreedte van 34,8 megabps en ik tel 7 unieke VPIDs. Als ik even grofweg door 7 deel, zitten we net onder de 5 megabps per zender. De vraag is wat op deze bitrates een grote bedreiging is van je beeldkwaliteit: MPEG-arctefacten of resolutie.

Als ik kijk dat Canal Digitaal op 19 oost ongeveer de helft van de bandbreedte per zender toewijst en toch in 704x576 uitzendt, dan kan de beslissing van ITV wel eens juist zijn geweest.
Geplaatst:

5mbit per zenders is netjes, de bbc's doen het hier ook mee. Ik vind het een aangename verbetering tov het wollige beeld met die lage resolutie.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen