Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zou graag het volgende willen weten mbt de DM8000

Is het met de DM8000 mogelijk via internet een opname te starten of een timer te programmeren ?? Het mooist zou zijn via internet en een EPG een opname aan te klikken en op opnemen drukken, maar het zou wat mij betreft ook via de webinterface mogen.

Ik zou graag vanaf mijn werk, waar ik internettoegang heb, op afstand direct een opname starten, of een timer programmeren, zodat iets is opgenomen als ik thuiskom.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft dit werkend ?? Welke image kan ik hier het best voor gebruiken ???

Is hier een handleiding van mbt wat in te stellen ???

Wat moet ik evt instellen in de DM8000 en in mijn router ??? Welke poorten moet ik openzetten ???

En kan dit allemaal een beetje veilig, bv met username en password, zodat niet heel Nederland bij mij opnames gaat starten ???

Moet hiervoor de DM8000 altijd aanstaan, of heeft de DM8000 ook iets als Wake-up LAN.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Dat is zeker mogelijk met de webinterface plugin, standaard beschikbaar in vele image's zoals Newnigma2 of PLI.

Het geeft je volledige controle, je kunt de EPG gids inzien en opnamens toevoegen, van kanaal wisselen, er is een virtuele afstandbediening aanwezig waarme je je box kunt bedienen en het resultaat in een snapshot kunt bekijken, streaming video, en nog veel meer. Als je de box via internet beschikbaar steld is het wel verstandig on een wachtwoord in te stellen.

Geplaatst:

Wat een eenvoudig alternatief kan zijn als je maar af en toe zo'n opname wilt programmeren is wat ik doe mbv van mijn Fritzbox maar wat waarschijnlijk ook met andere modem/routers kan is het volgende.

De Fritzox kent de mogelijkheid al standaard om van afstand beveiligd in te loggen. Ik heb hier de instellingen gemaakt om de dreambox van buitenaf te benaderen, maar deze instelling staat uit. Ik log in op de Fritz, schakel de dreambox even open, maak via de webif de opname instelling, al dan niet via de EPG en sluit via de Fritz weer de dreambox af voor toegang van buitenaf.

Gaat ongeveer even snel als het lezen van dit stukje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen