Ga naar inhoud

[DM500S] Dreambox klapt eruit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kreeg net een telefoontje van mijn vriendin en ze zei dat ze een film zit te kijken en na een half uur de dreambox plots uitging resette,en wilde ze hem aandoen en gewoon een zender aanklikte en weer constant uitging.dus de tv op zwart beeld.aanschaf spullen die ik heb zijn dm500s,78cm triax,4 alps koppen en de triax houder.ik heb er nov geen dag van genoten na aanschaf.(astra 1 2 3 en hb)

Geplaatst:

Ligt het denk je aan de voeding?ik heb hem nieuw aangeschaft.het is niet de eerste keer dat dit gebeurd

Geplaatst:

Als je het net nieuw aangeschaft is, betekent dat je een clone dreambox gekocht hebt.

De 500 is al een aantal jaren uit produktie.

Mijn advies luidt dan in deze situatie, retour verkoper !!

Voor de volledigheid, wil ik nog vermelden dat dreambox clones niet wordt besproken op sat4all.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Ja ok dat wist ik.maar gewoon werken moet hij het toch gewoon doen.maar wat kan dit probleem zijn?

Geplaatst:

Lijkt inderdaad op de voeding.

Het kan in ieder geval geen kwaad een andere (nieuwe) voeding te proberen, zo duur zijn die niet.

En laat je niet gek maken, met jou kijken nog hele volksstammen met een 500. Het is in principe een prima ontvangertje met eigenlijk 2 zwakke punten: de netwerkaansluiting en de voeding. Voor de rest gaat er weinig aan kapot.

Om goed te resetten trouwens ook de voeding eens achter uit de ontvanger halen en terugplaatsen. Daarna gaat de ontvanger weer aan met de meest complete reset.

Nog even een extra controle: hoe vol zit de "var"? Op de 500 moet je zo weinig mogelijk extra zaken installeren, dan werkt hij het beste.

En als het inderdaad een clone is: terugbrengen!

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Ok en welke voeding moet ik hebben.beetje degelijke.hè begrijp het even niet,genoeg mensen hebben de 500 maar als het een clone is terug brengen

Geplaatst:

als je een clone koopt loop je dit risco

weet je van te voren dus eigen schuld ......

als je alleen al het soldeerwerk ziet in die dingen schieten de tranen al in je ogen

gewoon terug brengen maar dat zal wel niet gaan

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Dat is dus balen.zijn toch wel genoeg tevreden mensen met dat ding?

Geplaatst:

Wat de voeding betreft ,hoef je niet moeilijk te doen want iedere gestabiliseerde voeding van 12v 3amp of meer kun je gebruiken,ook op een accu zal hij werken,let wel op dat er een zekering tussen zit.

Geplaatst:

Ga straks ermee terug.Zijn er dan wel tevreden gebruikers?wil dat graag weten ivb ruilen en bijbetalen van de dm600.

Geplaatst:
Origineel bericht van: babbiiii
Ja ok dat wist ik.maar gewoon werken moet hij het toch gewoon doen.maar wat kan dit probleem zijn?

Daarom komt er nu een slotje op.
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.