peterksr Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 hallo, ik ben al even aan het worstelen met mijn netwerk instelling van mijn dm800. ik zie in het scherm netwerkinstellingen. gebruikers interface ja automatisch ip verkrijgen (DHCP) ja primare DNS 192.168.1.254 secondaire DND 0.0.0.0 huidige instellingen : IP adres niet beschikbaar netmaskniet beschikbaar gateway niet beschikbaar nu heb ik volgend in mijn scherm netwerktest staan . Lan adapter geintegreerde internet groen met vinkje (dus oke) lokaal verbonden groen met een vinkje (dus oke) dhcp geactiveerd groen met vinkje (dus oke) ip adres onbevestigd in het rood met kruis (dus niet oke) namserver onbevestigd in het rood met kruis (dus niet okeik heb een draadloos linksys gaming modem type WGA54G en daar heb een utp kabel achteruit aangesloten en deze op de box aangesloten. nu heeft dit eerst ook prima gewerkt maar ik denk dat ik zelf iets verkeerd gedaan hebt (stom Stom) en nu werkt het dus niet meer. kan iemand mij duszeggen wat ik als ip adres en nameserver moet instellen. is dit soms het ip adres van de draadloze linksys en wat moet ik dan invullen bij nameserver ? gr peter 1 maal VU+ DUO +
Fritsjof Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Je hebt DHCP aanstaan dus je box zou automatisch een IP adres moeten krijgen. Wat je kunt doen is even op je PC/laptop dit doen: Start->uitvoeren/run (engelse Windows?) CMD (enter) ipconfig (enter) Kijk dan even wat er bij Standaard gateway staat. Dit is het IP adres van je router en tevens de start van de IP range (meestal). Door dit IP adres in je browser te typen kan je inloggen op je router, ik vermoed dat je een block hebt ingesteld op MAC adressen, en dan je je DM800 moet toevoegen aan de allow-list. Ik lees wel waar je tegenaan loopt.
jalza Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 maar werkt je verbinding wel? bij mij staat er ook regelmatig onbevestigd maar alle verbindingen lopen wel hoor. wil nog wel eens veranderen na een reboot . soms ook al ik mijn router opnieuw opstart. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
peterksr Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 nou ik krijg het dus niet voor elkaar wat ik ook doe. is hier iemand bereid om mij hier een telefonisch door te loodsen ? telefoon nummer liefst een vast nr in nederland oof belgie ik bel namelijk via skype. ik hoop dat iemand mij wil helpen tel. nr. via pm zenden. gr peter 1 maal VU+ DUO +
rommelaar Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 Peter probeer eens het volgende. Ip adres vul hier het ip adres in van de dreambox Netmask 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1 primary dns 192.168.1.1 Sacondary 0.0.0.0 Gebruikers interface ja DHCP uit ip adres van je Dreambox Name server is het zelfde nr als van gate way dus 192.168.1.1 Dit zijn mijn instellingen en die werken hier perfekt. Hoop dat je er iets aan hebt. succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
peterksr Geplaatst: 25 februari 2010 Auteur Geplaatst: 25 februari 2010 hallo, waar kan je het ipadres van de box vinden ? peter 1 maal VU+ DUO +
wtaas Geplaatst: 25 februari 2010 Geplaatst: 25 februari 2010 kijk even wat fritsjof hierboven heeft geschreven over ipconfig suc6 I had a decision to make, so i decided not to decide! De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen