mapi Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 Ik heb een formule waar ik een nummer ingeef en dat is het resultaat een bepaalde naam die aan dat nummer is verbonden. Werkt perfect. Maar als ik een x aantal rijen heb waar die formule in moet zet ik dus in de eerste rij de formule en als ik dan hem naar beneden doortrek loopt de nummering verkeerd op.... Even de uitleg... De formule is : =VERT.ZOEKEN(L55;$klanten.A5:H591;2) Als ik dan alles naar beneden doortrek ( rechts op hoekje staan van cel en dan linker muisknop vast houden en naar beneden gaan.. ) Dan loopt =VERT.ZOEKEN(L55;$klanten.A5:H591;2) omhoog, en dan is goed. ECHTER De =VERT.ZOEKEN(L55;$klanten.A5:H591;2) gaan mee omhoog , en dat moet niet.... Nu moet ik dus handmatig alles aanpassen..... en met honderden rijen iemand een tip Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Sjattuh Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 Origineel bericht van: mapi =VERT.ZOEKEN(L55;$klanten.$A$5:$H$591;2) Probeer zo eens? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
mapi Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Geplaatst: 26 februari 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Origineel bericht van: mapi =VERT.ZOEKEN(L55;$klanten.$A$5:$H$591;2) Probeer zo eens? jij bent goeeeeeeeeeeed nu weet ik meteen dat de $ als een soort blokkeer teken gebruikt wordt, thnx Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Sjattuh Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 Ja, $ is voor blokkeren, maar eerlijkheid duurt het langst en het is Mevrouw Sjattuh die allllles van Excel weet. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
mapi Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Geplaatst: 26 februari 2010 Origineel bericht van: Sjattuh Ja, $ is voor blokkeren, maar eerlijkheid duurt het langst en het is Mevrouw Sjattuh die allllles van Excel weet. Nou , dan geef haar maar een dikke knuffel. Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen