Ga naar inhoud


Rare ontvangst digitenne in Markelo


Gast Bithopper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Gisteren heb ik, op de camping "de Poppe" in Markelo,een digitenne-buitenantenne geplaatst. Het richten ging, vooral door de aanwezigheid van vele bomen, nogal moeizaam. Uiteindelijk is het me toch gelukt om een signaalsterkte van 73% te krijgen.

Ik was nogal versbaasd over de zenders die de digitenne-ontvanger vond: vanaf 1001 t/m 1006 Duitse zenders en vanaf 1 t/m 7 NL-zenders (alleen de commerciële RTL- en SBS zenders!).

 

Wie kan me hiermee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat is een behoorlijk grensgeval... Probeer hem eens op Kanaal 47 uit te richten, beter nog Kanaal 65.. Als je die met fatsoenlijk signaal pakt dan krijg je de rest uit overijssel ook wel mee. Als dat niet wil, probeer dan eens Kanaal 42, dat is het pakket uit Doetinchem...

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke antenne gebruik je? Als het de KPN buitenantenne is, kijk dan eerst eens of je het ledje aan de onderkant ziet branden. Het kan maar zo dat de kabel niet helemaal goed (meer) is. Vanaf die toren in Markelo wordt geen Digitenne uitgezonden maar wel DVB-H op kanaal 28. Het zou kunnen zijn dat er iets overstuurd raakt.

Want het is wel raar dat je geen goede ontvangst heb buiten.

Als die bomen bladeren krijgen wordt de ontvangst nog minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...