Satlux Geplaatst: 26 februari 2010 Delen Geplaatst: 26 februari 2010 Na de bolle elko's te hebben vervangen en daarna alle spanningen te hebben gemeten, werkt de topfield nog niet. Alle uitgangen op de voeding zijn gemeten en oke. De spanningen staan op de print erbij , lekker makkelijk dat wel. Hij start nu wel weer op en geeft kanalenlijst ed. Maar hij geeft geen lnb spanning en de hdd word niet herkend De hdd draait wel ! Ook daarvan de spanningen gemeten 5v,G,G,12V. Wat kan ik nu nog doen ? Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
unique Geplaatst: 26 februari 2010 Delen Geplaatst: 26 februari 2010 hoe heb jij de spanning gemeten? wanneer je dit doet met een multimeter weet je namelijk niet of er nog een rimpel op deze spanning staat die zo groot is zodat je problemen hebt. Je hebt eigenlijk een scoop nodig om dit te meten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Satlux Geplaatst: 26 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2010 een scoop heb ik niet. Ik heb met de multimeter gemeten. Op een paar na zijn alle elko's vernieuwd. Die moeten toch de rimpel wegnemen? Kun je aangeven om welke elko het dan gaat.. Aangezien de helft van het board wel werkt.. Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Murdock Geplaatst: 27 februari 2010 Delen Geplaatst: 27 februari 2010 Een of beide LNB voeding-IC's zijn defect. Er zal ook ergens een IC'tje met een putje erin zitten, welke de problemen met je HDD veroorzaken... Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
unique Geplaatst: 27 februari 2010 Delen Geplaatst: 27 februari 2010 ik heb zelf deze tuner niet maar weet wel (uit ervaring) dat je dit soort problemen vaak lastig kunt oplossinen zonder scoop. Je zou eens kunnen kijken welke spanningen er voor de harddisk gebruikt worden en deze te volgen. Meestal kom je dan wel het nodige aan elco's tegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
radioman32 Geplaatst: 28 februari 2010 Delen Geplaatst: 28 februari 2010 lmbf 20 ic naast de tuner vervangen gaat bij de 7700 naar voedingsprobleem altijd kapot zeldfde verhaal ook bij de 7710 alleen naar klusje om ze er uit te halen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Murdock Geplaatst: 28 februari 2010 Delen Geplaatst: 28 februari 2010 Je hebt inderdaad hete lucht nodig. Het probleem van deze Topfield is, wanneer de voeding eenmaal defect is gegaan er vaak ook andere onderdelen op het moederbord defect raken. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ACP Geplaatst: 28 februari 2010 Delen Geplaatst: 28 februari 2010 Origineel bericht van: Satlux Na de bolle elko's te hebben vervangen en daarna alle spanningen te hebben gemeten, werkt de topfield nog niet. Alle uitgangen op de voeding zijn gemeten en oke. De spanningen staan op de print erbij , lekker makkelijk dat wel. Hij start nu wel weer op en geeft kanalenlijst ed. Maar hij geeft geen lnb spanning en de hdd word niet herkend De hdd draait wel ! Ook daarvan de spanningen gemeten 5v,G,G,12V. Wat kan ik nu nog doen ? Mijn dealer vertelde me dat er bij een bepaalde serie 7710 sprake was van een fabricagefout m.b.t. de voeding. Bij mijn TF is de voeding dan ook gratis vervangen, na de garantieperiode. Wellicht eenvoudiger dan zelf onderdelen vervangen als jouw Topfield ook tot die serie behoort. Je dealer zou dat moeten weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alfred de witt Geplaatst: 28 februari 2010 Delen Geplaatst: 28 februari 2010 7700 hdpvr heeft 2 jaar garantie, de mijne is gratis gerepareerd. Compleet nieuwe voeding is erin gegaan. Als ik je verhaal lees is er meer gebeurd dan enkele elco's die de geest hebben gegeven. Alle elco's die de spanning van je hd verzorgen vervangen is mijn advies. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
radioman32 Geplaatst: 1 maart 2010 Delen Geplaatst: 1 maart 2010 heb er hier al meerdere gerepareerd gewoon alle elko,s van de voeding vervangen en het lmbf 20 ic en meestal zijn ze dan wel weer in orde Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Satlux Geplaatst: 1 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2010 op beide tuners geen uitgangsspanning. Dus de twee zijn wel kapot denk ik. Ik heb geen hete lucht,dus moet hij naar de dealer. En op Duitse Topfield's zit geen modificatie onder garantie. bedankt voor het meedenken, Satlux Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alfred de witt Geplaatst: 2 maart 2010 Delen Geplaatst: 2 maart 2010 ik heb een duitse en met 2 jaar garantie. jammer van je toppie overigens. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Satlux Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2010 De topfield is total loss Net een telefoontje gehad. De voeding is defekt gegaan en heeft het mainboard gesloopt. Ik vond dat ik dit even moest melden. Jammer en dik triest na 1,5 jaar oud Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
alfred de witt Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 topfield geeft 2 jaar garantie, je dealer moet dit regelen. Ik zou het er niet bij laten zitten. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Murdock Geplaatst: 18 maart 2010 Delen Geplaatst: 18 maart 2010 En ook al zou dat niet zo zijn, een paar elcotjes in de voeding en 2 LNB IC's van een paar knaken noem ik niet total loss. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen