Ga naar inhoud

Consument moet browser kiezen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik snapte het al direct toen het bekend was, 1 ieder die IE gebruikt krijgt de keuze iets anders te gebruiken, gebruik je al iets anders krijg je die keuze niet. Simpel he smile

Als jij niet wilt snappen dat iedere IE gebruiker de keuze krijgt(daar was de update voor bedoeld) Tja..........

• Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Penthe
Ik snapte het al direct toen het bekend was, 1 ieder die IE gebruikt krijgt de keuze iets anders te gebruiken, gebruik je al iets anders krijg je die keuze niet. Simpel he smile

Als jij niet wilt snappen dat iedere IE gebruiker de keuze krijgt(daar was de update voor bedoeld) Tja..........

Dat is niet wat hij bedoelt. Waarom alleen mensen die IE als standaard browser hebben krijgen deze keuze trekt hij in twijfel. Een simpel argument hierbij kan zijn dat men de P.C. met FF als standaard heeft gekregen/gekocht en niet weet dat er meer mogelijkheden zijn ook hierop geattendeerd zouden moeten worden. Want ergens speel je nu alle andere browsers in de kaart en doen ze hunzelf te kort. Het had gewoon een standaard voor iedereen moeten zijn om het het eerlijkste te houden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Er had gewoonweg geheel geen browser keuze moeten komen van Microsoft, je ziet wat het teweeg brengt. En nogmaals ik heb er geen last van gehad, de update geinstalleerd niets gezien omdat ik standaard Firefox gebruik.

En nu houd ik erover op.

• Moderator
Geplaatst:

Het was ook niet uit vrije wil, dat Microsoft dit doet.

De allereerste post, 8 pagina's geleden begon als volgt:

Consument moet browser kiezen

SCHIPHOL - Ruim negen miljoen computergebruikers in Nederland moeten de komende weken kiezen met welke browser zij standaard gaan surfen op internet. Voor velen is het misschien niet zo belangrijk, maar voor bedrijven als Microsoft en Google staat er veel op het spel.

De keuze vloeit voort uit een schikking die de Europese Commisie heeft getroffen met Microsoft. Brussel deed onderzoek naar misbruik van de dominante positie die het Amerikaanse softwareconcern heeft met zijn besturingssysteem Windows. Deze positie zou onder meer zijn gebruikt om concurrentie voor zijn browser Internet Explorer te bemoeilijken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast hummiesat
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Dat is niet wat hij bedoelt. Waarom alleen mensen die IE als standaard browser hebben krijgen deze keuze trekt hij in twijfel. Een simpel argument hierbij kan zijn dat men de P.C. met FF als standaard heeft gekregen/gekocht en niet weet dat er meer mogelijkheden zijn ook hierop geattendeerd zouden moeten worden. Want ergens speel je nu alle andere browsers in de kaart en doen ze hunzelf te kort. Het had gewoon een standaard voor iedereen moeten zijn om het het eerlijkste te houden.

Penthes reactie draagt alleen maar een lading egoisme uit met zijn ik heb er geen last van.

Mijn moeder heeft geen computer dus die heeft er ook geen last van. Probleem opgelost.
Maar zo simpel werkt het niet.

Gelukkig zijn er hier dan ook nog mensen zoals Sjattuh die het wel snappen.

En dit is ook het laatste wat ik er over zeg.
Geplaatst:
Citaat:
Gelukkig zijn er hier dan ook nog mensen zoals Sjattuh die het wel snappen.
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die zich op lopen te winden omdat ze 1 keer een keuzeschermpje moeten weg klikken. Dit heb je niet aan MS te danken maar aan Nelie en de Browser makers die er niet in slagen hun product zo aantrekkelijk te maken dat de consument er uit eigen beweging voor kiest. Afgezien daarvan vind ik om het helemaal 'eerlijk' te houden iedere gebruiker het keuzescherm voorgeschoteld dient te krijgen ongeacht welke browser je als standaard hebt ingesteld, een verstokte FF gebruiker zou immers ook overgehaald moeten kunnen worden om Opera of chrome eens te proberen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Penthe
Citaat:
Wat daar moeilijk aan is is dat je als je de keuze update hebt geinstalleerd je toch moet kiezen zelfs als je al bewust voor IE hebt gekozen.

Je krijgt de keuze NIET als je NIET voor IE hebt gekozen, wat is hier moeilijk aan?

Er is niets moeilijks aan ik heb gekozen dat Firefox mijn standaard browsers is dus ik krijg het keuze menu niet te zien, heb je echter IE als standaard browser krijg je het keuze menu wel te zien.

dat is dus onzin!!
Ik had NIET voor IE gekozen, en kreeg WEL de vraag om het update-pakketje te downloaden.
Maar goed, als je baas bent op eigen computer, kan je er dus voor kiezen de update NIET te downloaden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sverige
dat is dus onzin!!
Ik had NIET voor IE gekozen, en kreeg WEL de vraag om het update-pakketje te downloaden.
Maar goed, als je baas bent op eigen computer, kan je er dus voor kiezen de update NIET te downloaden.

Je haalt volgens mij 2 dingen door elkaar.

1. Is de update downloaden.
2. Is de update kijkt of je IE hebt en bied je alternatieven aan.

Ik denk dat het zo werkt en de update dan dus altijd wordt aangeboden, ongeacht of je IE wel of niet als standaard hebt staan, en wanneer eenmaal de update is geinstalleerd gaat hij kijken of hij hem ook moet uitvoeren aan de hand van je browser voorkeuze.

Geplaatst:

Sorry... dat zou inderdaad kunnen.

Maar ik wou de download in ieder geval niet, omdat er duidelijk staat dat je hem niet meer kan verwijderen als hij eenmaal geinstalleerd is. Dát vind ik eigenlijk niet echt netjes.

maar ik haalde inderdaad 2 dingen door elkaar, je hebt gelijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sverige
Sorry... dat zou inderdaad kunnen.
Maar ik wou de download in ieder geval niet, omdat er duidelijk staat dat je hem niet meer kan verwijderen als hij eenmaal geinstalleerd is. Dát vind ik eigenlijk niet echt netjes.

maar ik haalde inderdaad 2 dingen door elkaar, je hebt gelijk.

NP, ten eerste weet ik het ook niet zeker, het lijkt me alleen logisch, en ten tweede maken we allemaal foutjes. smile

Geplaatst:

wat mij nu wel is opgevallen dat je veel moeite moet doen om rechts boven google actief te krijgen in IE

een toolbar wil ik niet en bing ook niet

maxton is ook mooi

maar firefox gebruik ik het meeste

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Gast sjonnie123
Geplaatst:

Deze browser keuze is een grote misser van onze Europese Commissie.

De doelgroep (digibeten die de Internet Explorer bij aanschaf van Windows onbewust meegeïnstalleerd gekregen hebben) raakt hier alleen maar van in de war.

Deze mensen weten nog net dat ze het internet op kunnen door op het blauwe e-tje te klikken welk programma dan gestart wordt weten ze vaak niet eens.

Laat staan dat ze bewuste keuze kunnen maken uit de alternatieven.

Ze doen maar wat en als ze dan kiezen voor die browser van crApple of Groogle dan krijgen ze gelijk ongevraagd een update programma/service mee geïnstalleerd

die buiten bevuiling van jouw PC om en resources opsnoept ook op gezette tijden vraagt/dwingt om nog meer programma's van crApple of Groogle te installeren.

Met dat soort praktijken heeft de EU schijnbaar geen probleem die richt z'n pijlen alleen maar op Microsoft.

O ja, op mijn PC bleef nadat ik mijn keuze (IE) gemaakt had het keuze scherm staan die heb ik maar weggeklikt, vandaag zag ik dat IE uit het startmenu was gehaald, dus zelfs mijn keuze wordt niet gerespecteerd en er wordt daadwerkelijk wel iets veranderd aan jouw systeem.

Geplaatst:

sjonnie123, misschien heb je daar een beetje gelijk in

maar voor je rijbewijs te behalen moet je ook enkele verkeersregels kennen

de fauteuil op wielen lijkt alles automatisch te doen voor je maar je moet toch nadenken.

zo ook de browser en automatisering algemeen

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Gast sjonnie123
Geplaatst:

De praktijk wijst uit dat de veel mensen (ik kan er zo een handvol opnoemen) er geen tijd voor over hebben om een beetje wegwijs te raken in PC land.

Dat deze mensen niet in de gaten hebben dat ze (omdat ze nauwelijks iets van de PC begrijpen) veel meer tijd kwijt zijn dan noodzakelijk voor de simpele zaken (e-mail, internet, foto) is dan ook jammer.

Daarom zou de EU daar (een soort van rijbewijs voor de PC) z'n pijlen om moeten richten en niet zoals nu Microsoft pesten.

PS: Ik stop ermee want het begint een beetje off-topic te raken

Geplaatst:

Ik kan er wel aan toevoegen dat er inderdaad mensen zijn die er bar van weten. Toen ik nog op de helpdesk werkte werd ik wel eens gebeld met de mededeling: 'Jullie programma is kapot'. Waar na een paar minuten 'ondervragen' bleek dat de snelkoppeling niet meer de 4e van linksboven was maar was versprongen naar de 5e van linksboven.

Deze mensen hebben gewoon een briefje op de monitor hangen met:

Klik 2x met linkermuisknop snel achter elkaar op het 4e icoontje van linksboven.

Wacht even.

Voer gebruikers naam en wachtwoord.

etc.

Maar ik denk ook dat dit een uitstervend ras is want dit is ongeveer 10 jaar geleden en waren toen al vooral oudere mensen.

En weet je, iedereen heeft eigenlijk wel een neefje, broertje, buurman die er iets meer van weet en kan helpen bij dit soort kleine probleempjes.

Maar desalniettemin zeker een punt waar men misschien wat beter over na had kunnen denken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen