RVP Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Voor een applicatie gebruik ik een stel F toetsen op mijn keyboard. Nu wil ik die vervangen door een professioneel paneel met pulsdrukkers en lampje er onder. Kan ik nu een keyboard slopen en de interne KB controller er voor gebruiken ? Vast wel, maar hoe ? Linkje of simpel leesvoer gevraagd.
Gast raas Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Dat zal wel lukken verwacht ik zo. Een toetsenbord is opgebouwd uit een 2 rasters die over elkaar heen liggen. 1 keer verticaal, 1 keer horizontaal. op het moment dat je een toets indruks maakt een 'lijn' van de horizontale raster contact met die van het verticale. Nu is het zaak om voor de toetsen die je wilt gebruiken de lijntjes na te gaan op welke 'pin' ze op de keyboard-controller in het keyboard zijn aangesloten. Als je tussen die 2 pinnen een druk schakelaar zet en je drukt de toets in, zal het keyboard de aanslag registeren. een heel aantal jaren geleden heb ik een dergelijk iets gebruikt om via een kastje met knoppen winamp te bedienen. Winamp is makkelijk met het numerieke toetsenbord te bedienen. Een oud toetsenbord uit elkaar gehaald, de toetsen die ik nodig had 'getraced' tot aan de controller en daar de eigen druk toetsen op verbinden.. werkt perfect. wb. de achtergrond verlichting.. zorg dat je toetsen hebt met daarin een ledje of zo. op de keyboard controller is 5v aanwezig, daar zou je de stroom vanaf kunnen tappen.
RVP Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Geplaatst: 27 februari 2010 Interessant verhaal Raas, dank daar voor. Probleem is dat ik soms F1 wil triggeren en soms SHIFT-F1 Kan dat ? En elke toets is dus apart verbonden met de controller ? Dus de lijnen volgen en klaar ben ik ? Het is idd voor Play, Fast Forward,Pause enzo.
Gast Kimble Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Ik heb een keer voor een misschien bekend Provo-9000 systeem (in HvB's ,Ziekenhuizen en Verzorgingstehuizen) gebruikt gemaakt van de 8255 Bij de centraalpost in een HvB hing het gehele controlepaneel (schakelaars, pulsdrukkers) aan de 8255 die op zijn beurt via een schakelingetje met een prommetje de keyboard werdt van een PC. Verder is het gebruikt als verplegingsoproepsysteem van tot wel 600 bedden/toiletten. Wellicht is dit een optie.
Gast raas Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Origineel bericht van: RVP Interessant verhaal Raas, dank daar voor. Probleem is dat ik soms F1 wil triggeren en soms SHIFT-F1 Kan dat ? En elke toets is dus apart verbonden met de controller ? Dus de lijnen volgen en klaar ben ik ? Het is idd voor Play, Fast Forward,Pause enzo. -sneltoetsen anders configureren/programmeren -multimediatoetsenbord gebruiken en opnieuw bedraden naar knoppen -knoppen zoeken die een dubbel contact (SHIFT + F1) kunnen maken op het moment dat ze ingedrukt worden. maar verder .. idd lijnen volgen en klaar.. ff proberen. en het zal werken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen