Ga naar inhoud

[DM500HD] box in huis maar geen PLI

Aanbevolen berichten

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: ron1872
Zat ik ook al naar te kijken. Zou dus betekenen dat Dreamup gewoon te gebruiken is voor de 500HD wink

jahoor is ook een nieuwe versie voor. 1.3.3.5 en die werkt op XP prof met 500hd.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Origineel bericht van: ron1872
Zat ik ook al naar te kijken. Zou dus betekenen dat Dreamup gewoon te gebruiken is voor de 500HD wink

jahoor is ook een nieuwe versie voor. 1.3.3.5 en die werkt op XP prof met 500hd.

Als ik 1.3.3.5 gebruik voor de oude 500 dan werkt deze niet meer.
dus gooi 1.3.3.4 niet weg !

ps; nog helaas geen PLI gezien.

waar vindt ik die newenigma versie?

Geplaatst:

Net de newenigma ff geplaatst.

Supersnel zappen en de ventilator is erg geruisloos.

flashen gebeurt via LAN en USB met 2000Kb /sec.

Flashen zonder lan dus alleen USB is 75Kb/sec/

Geplaatst:

Black Hole van Dream Elite ziet er ook niet verkeerd uit, ik kan er alleen niet uit opmaken of CCCAM daarin geintegreerd zit of apart geinstalleerd moet worden.

Geplaatst:

Ik heb DE al geprobeerd op de 500HD. Je moet zelf CCcam installeren. Daar het downloaden meteen al fout ging, moet je zelf maar een werkende CCcam zien te downloaden enzo. Meteen na een flash gaf ik als eerste het commando ipkg update --> foutmelding. Uiteraard is het allemaal wel werkend te krijgen, maar ja...

Ik heb er Newnigma op draaien, en dat werkt wel goed. CCcam is standaard aan boord en werkt ook meteen goed.

Dit is voor mij echter wel tijdelijk, ik zet de OpenPLi versie erop zodra die er is.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin

Ik heb DE al geprobeerd op de 500HD. Je moet zelf CCcam installeren. Daar het downloaden meteen al fout ging, moet je zelf maar een werkende CCcam zien te downloaden enzo. Meteen na een flash gaf ik als eerste het commando ipkg update --> foutmelding. Uiteraard is het allemaal wel werkend te krijgen, maar ja...

Voor mij is het de eerste Dreambox, dus ik zoek eigenlijk een complete image waar het meest relevante al in zit. CCCAM en de zenderlijsten moeten er dan wel een beetje makkelijk in gaan, zonder al te veel softwarematige omwegen. Ik heb de 500HD inmiddels ook besteld, een setje homeplugs ligt al klaar wink
Geplaatst:

Ron, volgens mij blijft het antwoord dan OpenPLi. Daarmee hoef je niks zelf te downloaden en in je dm te frommelen, maar alles via het menu, inclusief de zenderlijsten. Zeker de DE image is dan niet de eerste optie, maar dat is mijn bescheiden mening.

Je hoeft met PLi niks met de command prompt te doen, maar daar wordt het wel leuker van, vind ik.

Zolang er nog geen OpenPLi image is, zou ik je Newnigma aanraden. Alleen moet je dan wel zelf de henksat zenderlijst erin zetten (niet via menu/download), maar daar komen we wel uit. Meldt je maar als je hem hebt.

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:
Ron, volgens mij blijft het antwoord dan OpenPLi. Daarmee hoef je niks zelf te downloaden en in je dm te frommelen, maar alles via het menu, inclusief de zenderlijsten. Zeker de DE image is dan niet de eerste optie, maar dat is mijn bescheiden mening.

Je hoeft met PLi niks met de command prompt te doen, maar daar wordt het wel leuker van, vind ik.

Zolang er nog geen OpenPLi image is, zou ik je Newnigma aanraden. Alleen moet je dan wel zelf de henksat zenderlijst erin zetten (niet via menu/download), maar daar komen we wel uit. Meldt je maar als je hem hebt.

Ik neem mijn tijd bigtwin, voorlopig heb ik er de komende weken niet echt de tijd voor. Wat ik wel aardig vind is dat je via Windhoos een Linux bak gaat aansturen wat het toch redelijk laagdrempelig maakt. Ik verwacht alleen wat probleempjes met het instellen van de juiste IP-nummers, daar ben ik met een Wifi CAM ook vrij lang mee bezig geweest. Eigenlijk wil ik gelijk de juiste image erin plaatsen. OpenPLi zou dan een keuze kunnen zijn en anders wellicht Gemini, maar ook daar zijn ze nog mee bezig heb ik begrepen. Iets weerhoud me van Gemini, maar dat zal bij meerderen wel zo zijn wink
Geplaatst:

Geprobeerd en loopt niet. Ik krijg de volgende melding (ook op de PLi site gemeld):

IMAGE FOR WRONG ARCHITECTURE

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:
Geprobeerd en loopt niet. Ik krijg de volgende melding (ook op de PLi site gemeld):

IMAGE FOR WRONG ARCHITECTURE

Inmiddels staat er een werkende image in de downloads!
Geplaatst:

Ja, deze doet het prima. Alleen nog wel zelf even CCcam installeren.

Het Pli team is toch wel heel geweldig!

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:
Ja, deze doet het prima. Alleen nog wel zelf even CCcam installeren.

Ik mag toch aannemen dat ze die netjes in het menu hebben gezet?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen