Ga naar inhoud

[DM800HD] Signaal meten met dreamset

Aanbevolen berichten

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Een zeer leuke utility! Ik heb hem inmiddels op mijn laptop geinstalleerd.

Ik heb de maker ook gevraagd om een audiotoon toe te voegen die varieert afhankelijk van de signaalsterkte (zoals in de Adenin's satfinder voor de Enigma 1 boxen).

Die utility is maar een klein bestandje (16 kB), die je via de al eerder genoemde link kunt downloaden, dat zou geen probleem moeten zijn.

post-6224-1318260758,8437_thumb.jpg

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Geplaatst:

Ik heb laatst mijn schotel opnieuw uitgericht met ESM (Enigma Signal meter, zupy edition) alleen de laptop op het dak. Werkt echt prima, inclusief geluids signalen. Je kunt er ook nog mee van kanaal (satelliet) wisselen, zodat je alles in één moeite kunt fijn-tunen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Kan iemand deze hier ff als bijlage plaatsen?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:
Origineel bericht van: Seca3

Ik heb de maker ook gevraagd om een audiotoon toe te voegen die varieert afhankelijk van de signaalsterkte (zoals in de Adenin's satfinder voor de Enigma 1 boxen).

De maker van het programmaatje heeft mijn verzoek gehonoreerd: de nieuwste versie heeft nu ook een audiotoon die in hoogte varieert afhankelijk van de signaalsterkte, en tevens wordt het IP adres van de box opgeslagen! smile
De toon is alleen te horen wanneer de 'beep' van de PC wordt geactiveerd.

DreamboxE2SatFinder.zip

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Geplaatst:

Net effe geprobeerd, werkt mooi. De Dm 800 HD staat in de huiskamer en kan boven op kantoor de boel checken.

Eens kijken of dit ook werkt met een directe (X crossed ?) kabel naar de DM 800, nu gaat het via een router.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dst
Mooi programma! Is het ook mogelijk om het volume van de beep te kunnen regelen?

Ik gebruik de (hoofd)volumeregeling op een van mijn (Windows XP) laptops.
In het mengpaneel kan ik echter de individuele volumeinstellingen voor de 'PC speaker' niet vinden... de 'Wave' regeling werkt er niet op.
Op een andere laptop kan ik wel het volume van de 'PC speaker' afzonderlijk instellen, heel vreemd...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen