strongetje Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 hallo, krijg de fout melding zoals afgebeeld. gebruik windows7 Pro. wat kan hiervan de oorzaak zijn ? mvg, Mark Dreambox 600PVR * OpenPLI *wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
vGnp Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Heb je wel DotNet geïnstalleerd staan? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
simcat Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Die had ik gisteren moeten hebben, toen ben ik het dak op geweest om Astra 3 beter af testellen vanwege de nieuwe HD zenders. Het had me 100 keer heen en weer lopen kunnen besparen. Weet iemand of het een beetje snel reageert ? SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
Seca3 Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 @simcat: het reageert snel genoeg om je schotel af te stellen, de toonintervallen zijn minder dan ca. 200 milliseconde (bij mij tenminste). Het mooie is dat je vanaf je laptop ook kunt 'zappen' naar een andere transponder op een andere satelliet om daar de ontvanst te bekijken, dus je kunt de ontvangst voor al de te ontvangen satellieten mooi optimalizeren bv. als je zoiets als een Multytenne hebt (zoals ik). Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
strongetje Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: vGnp Heb je wel DotNet geïnstalleerd staan? vGnp hallo vGnp, en waar kan ik dat vinden ?. ga het vanmiddag eens op mijn laptop met windows xp proberen. deze ga ik nl ook gebruiken voor het afstellen van mijn schotel. mvg, Mark Dreambox 600PVR * OpenPLI *wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
vGnp Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: strongetje hallo vGnp, en waar kan ik dat vinden ? Ik had/heb zelf nog niet met DreamSet gewerkt, maar toen ik die fout zag dacht ik aan een .Net fout. Via Google heb ik het programma even opgezocht, en op de betreffende pagina staat: Citaat: Dreamset does not need to be installed. Just unzip the files in a directory and run (double click) the dreamset.exe file Je hebt dus niet zoals ik dacht .Net nodig. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
duc748 Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 ik heb ook de zelfde fout als @strongetje gebruik ook windows 7. en de OneStep - Satfinder progje werkt ook niet.
vGnp Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 En het gaat hier over DreamboxE2SatFinder, niet over DreamSet realiseer ik me nu vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
strongetje Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 hallo, zojuist dreamboxE2satfinder op mijn laptop met windows XP getest. krijg dezelfde fout firewall uitschakelen helpt ook niet. als ik in internet explorer het IP adres van de box ingeef kom ik zo in de webinterface van de box. mvg, Mark Dreambox 600PVR * OpenPLI *wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
DeBeek Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Beide programma's werken hier prima onder W7 Ultimate. Neem aan dat jullie wel het ip adres van de dreambox invoeren ?
duc748 Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 als ik dit doe krijg ik wel meer reactie root:dreambox@192.168.1.1 hebben jullie een password op je dreambox?? root dreambox
Satje07 Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: Seca3 Origineel bericht van: Seca3 Ik heb de maker ook gevraagd om een audiotoon toe te voegen die varieert afhankelijk van de signaalsterkte (zoals in de Adenin's satfinder voor de Enigma 1 boxen). De maker van het programmaatje heeft mijn verzoek gehonoreerd: de nieuwste versie heeft nu ook een audiotoon die in hoogte varieert afhankelijk van de signaalsterkte, en tevens wordt het IP adres van de box opgeslagen! De toon is alleen te horen wanneer de 'beep' van de PC wordt geactiveerd. Deze laatste versie heeft m.i. een bug; bij opstarten geen probleem en prima met audio, maar bij zenderwissel, gaat het progje plat; de 1e versie zonder audio had hier geen last van. Misschien even zelf uitproberen en kan de maker hier iets mee. ps op 2 peecee,s uitgeprobeerd. Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
Gast M!cHeL Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: strongetje hallo, krijg de fout melding zoals afgebeeld. gebruik windows7 Pro. wat kan hiervan de oorzaak zijn ? mvg, Mark Deze fout komt naar voren omdat de programmeur 'lui' is geweest door de exceptions niet af te vangen. Eigenlijk is de foutmelding die je krijgt niet anders dan een 404 (Page not found) fout die je krijgt als je in je browser naar je dreambox gaat. Kan je via de browser wel je Dreambox benaderen op het IP-adres dat je ingegeven hebt? Zowel Windows Vista als Windows 7 hebben .NET framework standaard geïnstalleerd. Dit is tegenwoordig ook nodig om het OS te laten draaien.
strongetje Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 hallo DeBeek, ook onestep krijg ik hier niet werkend. en ja vul zeker het goede IP adres van de box in. heb het hier nog op een andere laptop met vista home basic geprobeerd, maar hier ook dezelfde fout melding. mvg, Mark Dreambox 600PVR * OpenPLI *wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
strongetje Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: Satje07 Origineel bericht van: Seca3 Origineel bericht van: Seca3 Ik heb de maker ook gevraagd om een audiotoon toe te voegen die varieert afhankelijk van de signaalsterkte (zoals in de Adenin's satfinder voor de Enigma 1 boxen). De maker van het programmaatje heeft mijn verzoek gehonoreerd: de nieuwste versie heeft nu ook een audiotoon die in hoogte varieert afhankelijk van de signaalsterkte, en tevens wordt het IP adres van de box opgeslagen! De toon is alleen te horen wanneer de 'beep' van de PC wordt geactiveerd. Deze laatste versie heeft m.i. een bug; bij opstarten geen probleem en prima met audio, maar bij zenderwissel, gaat het progje plat; de 1e versie zonder audio had hier geen last van. Misschien even zelf uitproberen en kan de maker hier iets mee. ps op 2 peecee,s uitgeprobeerd. Ed versie zonder"audio geeft dezelfde fout melding. mvg, Mark Dreambox 600PVR * OpenPLI *wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen