Ga naar inhoud


[Premium+ HD] AZBox met 1TB op 5400


satlinkies2

Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om een AZBox aan te schaffen en wel de Azbox Premium HD+ met 1TB HDD.

Nu zie ik dat er een 1TB Seagate Pipeline HD ST31000322CS 3,5 inch HDD in zit. Deze heeft een snelheid van 7200. Nu zat ik te denken om een 1TB green schijf erin te zetten met een snelheid van 5400. Dit scheelt aanzienlijk in warmte!

Maar is het verstandig? Hoe performt de AZBox dan met lagere Rotatiesnelheid?

Kom ik dan problemen tegen?

 

Iemand hiermee al enige ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Sarlinkie2,

 

Waarom de Azbox HD+? Heb je ook al gekeken naar de Vu+ Duo?

Heb zelf de Azbox HD en de Plus gehad, heb nu de Vu+ Duo.

 

Wat een verademing is de Vu+ Duo, prachtig beeld, zap immens snel (0,4 sec). Het voordeel van deze ontvanger is dat Linux open source is. Er zijn nu al verschillende teams bezig met het maken van een image voor deze ontvanger.

 

Heb er zelf Pli op draaien. Zit nog wel in de beta fase, maar de ontwikkeling gaat razend snel.

 

Mijn advies is, kies voor de Vu+ Dou. Je zult er geen spijt van krijgen. Als je nog niet overtuigd ben leest dan de verschillende draadje over deze ontvanger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zap immens snel (0,4 sec)

Dat kan niet, technisch gezien kan het niet sneller als 0,6sec :D

Toch moet ik hier de azbox even verdedigen, de vu+ is ook weer niet heilig.
Ok hij zapt niet zo snel, maar het beeld is echt superstrak, je krijgt een heerlijke afstandsbediening en een hele stabiele box voor dat geld. En natuurlijk valt er nog genoeg mee te hobbyen, vooraleer je stukloopt op de 'closed-source' stukken.

En wat is open-source, als de mannen van Pli iets niet zien zitten, komt het er evenmin in. En het dan zelf maken zie ik hier 99% van de forumleden nog niet doen.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tollebeker
het voordeel van een disk die op 7200rps werkt is dat deze schijf zowel kan opnemenmet met timeshift en tegelijkertijd een andere file kan afspelen.
ik zou wel kiezen voor een groene variant hd.

Rob


werk ook goed met de 5400

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit heb je in een azbox ook werkend ?? Dat zou ik toch erg graag een keer zien. Ik blijf aan het klooien met normale opnames. Heb al veel verschillende fw's en verschillende harde schijven geprobeerd, maar ik weet bij de azbox van tevoren nooit of een programma nu wel of niet opgenomen wordt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: p0ske
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar klopt het dan dat ik toch kan timeshiften en opnemen tegelijkertijd? Ik had begrepen dat dit helemaal niet kon.


ja dat lukt op de premium gewoon, ik heb er geen enkel probleem mee.
Ik heb de disk wel op sata1 aangesloten, anders gaat niet goed.

Rob
Link naar reactie
Delen op andere sites

## GEEN LINKS NAAR WEBSHOPS ETC PLAATSEN! ##

 

En natuurlijk kun je zelf bepalen wat voor schijf je erin doet, maar hier zag ik toevallig bij deze aanbieder wat erin zit.

 

Ik zie dat er eigenlijk nog best wel wat te doen is om wat voor schijf je erin zet.

5400 gaat mijn voorkeur ivm koelte.

Maar belangrijk hierbij is ook dat ik geen problemen krijg als ik een programma opneem op tuner 1 en kijk op tuner 2 met time shifting.

 

Welke schijven komen eigenlijk het beste in aanmerking hiervoor?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Maxtor 500 GB SAT 2 STM3500418AS. Een 7200 schijf die je met een jumper op 5400 kan (en moet) laten draaien. Draait echt als een trein! Geen enkele klacht!

 

In die serie zit ook een 1 TB model. Maar waarom zou je 1 TB erin hangen. 500GB is zoveel uur televisie. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...