Ga naar inhoud

[Rebox] Rebox 8000 - opnames bekijken via PC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik loop er tegen aan dat ik geen HD opnames kan bekijken via de PC. SD lukt wel. Ik heb onder meer de volgende viewers geprobeerd.

WMP 11 /12(incl classic), PowerDVD, WinDbd, BSplayer, VLC.

Overigens is Gom player de enige die uberhaupt iets laat zien. Alleen echter dus bij SD opnames. Bij een HD opname krijg ik alleen een stilstaand beeld te zien. Ook als ik het bestand kopieer naar de pc doet ie het niet.

Iemand een oplossing?

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Geplaatst:
Origineel bericht van: Wolkje
Ik loop er tegen aan dat ik geen HD opnames kan bekijken via de PC. SD lukt wel. Ik heb onder meer de volgende viewers geprobeerd.
WMP 11 /12(incl classic), PowerDVD, WinDbd, BSplayer, VLC.
Overigens is Gom player de enige die uberhaupt iets laat zien. Alleen echter dus bij SD opnames. Bij een HD opname krijg ik alleen een stilstaand beeld te zien. Ook als ik het bestand kopieer naar de pc doet ie het niet.

Iemand een oplossing?

de REBOX kan vaak zelfs zijn eigen opnames niet eens afspelen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: amrabed

Wat mij betreft mogen dergelijke gebruikers direct van het forum worden verwijderd. Geef een nuttige reactie. Hier heeft niemand wat aan. En AUB graag niet hier weer op reageren.....

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Geplaatst:
Origineel bericht van: Wolkje
Origineel bericht van: amrabed

Wat mij betreft mogen dergelijke gebruikers direct van het forum worden verwijderd. Geef een nuttige reactie. Hier heeft niemand wat aan. En AUB graag niet hier weer op reageren.....

Zelf gebruik ik AVS Video Converter maar ja neem eerst een probeerversie vanwege het gegeven dat het bij de een wel werkt en bij een ander niet, ik gebruik het onder windows ultimate 64bit en ja de rebox kan soms zijn eigen opnamen de *.ts files niet afspelen wat niet zo prettig is als je iets opneemt om te willen later te willen bekijken als je op het uitzend moment niet kunt kijken.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Iemand nog andere suggesties?

Had eerst Windows 7 32 bit draaien. Nu de 64 bit variant. Maar probleem blijft. HD opnames kan ik tot nu toe met geen enkele player afspelen op de pc. Ook de laatste firmware van de Rebox veranderd daar helaas niets aan. Je zou toch zeggen dat ik niet de enige ben.

Geplaatst:

ik speel ze op de pc nooit af vanaf de rebox.

ik heb gemerkt dat het netwerkinterface erg traag is,

alvorens iets met de files te doen kopieer ik ze naar de pc.

daarna brand ik vaak een dvd met avs video converter of convertx2dvd, en dat gaat goed als er geen fout in de .ts file zit, dat komt af en toe voor bij langte opnames, er is dan volgens de programmas sprake van een reset to zero in de tijdlijn en dan weet-ie het niet meer.

ik heb dat ooit doorgegeven aan rebox maar weet niet of zij daar wat mee doen of dat ze op fortis wachten.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

Wat ik graag wil weten of de meeste nu wel of niet HD materiaal direct via het netwerk kunnen afspelen op de pc.

Zoals gezegd lukt dat prima met SD opnames maar niet met HD. Alleen GOM player laat nog wel een stil beeld zien maar dat is het dan ook.

Wil het gebruiken in bijv. de situatie dat mijn vrouw TV zit te kijken en ik dan via de PC een opname bekijk.

Iemand die daar geen problemen mee heeft?

Welke player gebruik je? Of moet ik specifieke codec's installeren (zou zeggen van niet. VLC doet het immers ook niet en daar zitten de meeste gebruikte codec's al in geintegreed).

Of ligt het aan de drivers van de videokaart? Enz.....

Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
antwoord, online neen, gekopieerd ja, en ik meen dat het ligt aan de gebrekkige netwerksnelheid.

Kopieren naar de pc helpt bij mij niet. Zelfde symtonen. Gebruik je nog een specifieke player?

Geplaatst:
avs, maar dat lijkt me een hele normale.

Ok. Vreemde is dat de files niet door AVS worden herkent.
Snap er helemaal niets van.

Geplaatst:

nee, daar kan ik ook niks zinvols over zeggen. bij mij doet-ie het wel. net nog een tiental dvd's gebrand ivm het formatten van de harde schijf voor v97. ik heb versie 6.3.3.371 van avs.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb zelf ook nog een thread lopen over dit 'probleem' van afspelen en bewerken van SD/HD opnames en ben achter een aantal dingen gekomen.

De PMT en PAT info worden los weggeschreven (naar mijn inzien) in de .idx file. Meestal zit dit gewoon in de .ts, evenals de andere info in de .rap-file.

Voor SD opnames kun je bijvoorbeeld VideoRedo gebruiken, of ProjectX. De eerste haalt eventueel ook de overtollige 'troep' eruit en hou je een .mpg file over. VideoRedo en ProjectX doen geen HD opnames.

Voor HD opnames kom ik alleen uit de voeten met TSDoctor. Deze remaked, remapped en fixed the PIDs, PMT en PAT en daarna zijn ook HD opnames te bekijken op de PC. Ik heb dit getest door wat van het Astra HD Demokanal op te nemen (1080i). Hierna zijn de .ts files zonder problemen af te spelen op de PC.

Ik vond ook TSSniper, deze zou zowel HD als SD opnames kunnen bewerken, maar deze maakt gebruik van DirectShow filters (hiervoor heb je dan Haali splitter en fddshow nodig), maar ik krijg deze op mijn Win7 x64 PC niet aan de praat. Ik krijg zelf steeds een filtergraph error.

-persoonlijk- denk ik, omdat niet alles IN de .ts zit, je daarom deze standaard niet lekker kunt afspelen op de pc.

Een eenvoudigere manier om HD/SD opnames af te spelen en/of te bewerken op de PC heb ik (nog) niet kunnen vinden.

Ik hoop dat je hiermee een beetje uit de voeten kan; Ben zelf ook nog altijd dagelijks hiermee aan het stoeien.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Geplaatst:
antwoord, online neen, gekopieerd ja, en ik meen dat het ligt aan de gebrekkige netwerksnelheid.

Ik zou na wat testjes gedaan te hebben liever zeggen een gebrekkig effectieve snelheid.

Kopieer ik nml. een bestand van de Rebox naar mijn PC dan zit ik op ca. 30MB/s dat is redelijk dit haalt mijn NAS (Synology) ook.
Echter bij afspelen van HD content direct vanaf de Rebox zit ik vaak ook op 30MB/s. Deze opname's zijn zeker geen 30MB/s sick Met SD ziet het er veel beter uit.

Vanaf mijn NAS speel ik met gemak een goede Blueray af zonder hapering of wat dan ook.

Ik ga nog verder testen maar ik verwacht 2 mogelijkheden nml.:

Of de bestanden van de Rebox / Codecs zijn erg netwerk belastend of de Rebox heeft moeite met het netwerkprotocol door bijvoorbeeld een hele andere MTU waarde dit kan ook veel netwerkverkeer tot gevolg hebben.

Om nog het één en ander te testen ga ik vandaag een van de NAS goed afpeelbare HD film op de Rebox HD plaatsen en kijken hoe deze afpeeld op mijn windows machine.

Geplaatst:

Je kan ook eens kijken naar DVBviewer mischien .

Kost wel 15 € bijdrage aan de maker maar is dan ook echt goed .

TS files in HD en ac3 geluid zonder probleem met de juiste codecs , en normaal gezien met de juiste plugin en een usb kaartlezertje aan je pc kan je ook gecodeerde opnames bekijken met het CD , TVV kaartje in de kaarlezer .

Streamen van netwerk moet ook kunnen .

TS opnames kan in alle geval , maar de rest kan ik nog niet testen aangezien men twin HD ontvangertje nog in bestelling staat , en men huidige ontvangertje aan tv niet digitaal kan opnemen blush

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen