yaho Geplaatst: 1 maart 2010 Geplaatst: 1 maart 2010 Mijn harddisk 160gb is defect, uit TF5300k. Als ik hem aan een pc hang steld hij zich wel voor als ST3160022ACE, maar is niet uit te lezen. Hij draait wel. Wat is een alternatief voor deze Seagate schijf? Welke grote is van belang? Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
EdjeKroketje Geplaatst: 1 maart 2010 Geplaatst: 1 maart 2010 Topfield gebruikt een andere indeling van de schijf waardoor je pc hem niet kan lezen. Dat wil dus niet zeggen dat hij kapot is! Download en installeer het tooltje dat je hier kan vinden, dan kan je hem wel uitlezen op je pc. Overigens heb ik wel gehoord dat er mensen een 1 TB schijf in hebben zitten, dus de grootte zal het probleem wel niet zijn.
Gast hb1964 Geplaatst: 1 maart 2010 Geplaatst: 1 maart 2010 Als je de harde schijf gaat vervangen heb je misschien een IDE/Sata converter nodig. In een Duits Topfield forum kwam ik een topic over dat onderwerp tegen: ' Funktionierende und nicht funktionierende IDE->SATA Konverter'. Kan nuttig zijn deze info. Zelf zie ik mij geconfronteerd met een soortgelijk fenomeen als hier omschreven: 'Meine Frau hat jetzt endlich nach fünf Jahren den Topf als Videorekorder entdeckt und nimmt fleißig Serien auf. Vielleicht baue ich mir demnächst auch eine WD20EADS ein'. Er is melding gemaakt van 1½ en 2 TB schijven die goed werken in een Topfield TF5xxx PVR, met iets minder grote schijven zal het ook best lukken.
yaho Geplaatst: 1 maart 2010 Auteur Geplaatst: 1 maart 2010 Heb het progje TF-Tools gebruikt. De ene keer geen contact de andere keer wel, maar o bytes en write protected. 149gb groot o byte vrije ruimte. Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
EdjeKroketje Geplaatst: 2 maart 2010 Geplaatst: 2 maart 2010 kan je hem wel formatteren of checkdisk er op loslaten? Voor de goede orde (uit mijn hoofd) Je hangt de HD in je PC, dan je PC aan en dan start je de tool.
yaho Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Geplaatst: 2 maart 2010 Formateren werkt niet checkdisk ook niet. Heb de disk aangesloten via een ide naar usb connector. Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
EdjeKroketje Geplaatst: 2 maart 2010 Geplaatst: 2 maart 2010 Ik denk dat daar het probleem zit. Hang hem gewoon is in je pc(wel eerst uitzetten, ook stekker er uit). Ik haal de cd speler gewoon even los en sluit de harddisk daar op aan.
yaho Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Geplaatst: 2 maart 2010 Bij aansluiten moest ik de master doorverbinding verwijderen ander start mijn pc niet meer. Hierna wel herkenning maar read/write in het rood. Bij formateren zandloper de disk word wel aangestuurd. Error reading drive 0 (ST3160022ACE 5JS54CN8). Bij herhaaldelijk proberen word de disk niet meer gezien door TF tool. Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
yaho Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Geplaatst: 2 maart 2010 Second signature not found. Is de melding als ik wil formateren of erasen. Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
EdjeKroketje Geplaatst: 2 maart 2010 Geplaatst: 2 maart 2010 Zegt mij niets die melding maar denk nu toch wel dat die echt dood is. Heb je nergens meer een oude harddisk liggen? volgens mij werkt alles wel zo'n beetje, zou niet weten waarom niet.
yaho Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Heb hem niet aan de praat. Op MP een andere Maxtor diamond plus 9 120Gb geplaatst en werk perfect. Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
EdjeKroketje Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Mooi man, dan is die dus inderdaad echt dood!
SimonLeBon Geplaatst: 22 augustus 2010 Geplaatst: 22 augustus 2010 Origineel bericht van: hb1964 Als je de harde schijf gaat vervangen heb je misschien een IDE/Sata converter nodig. In een Duits Topfield forum kwam ik een topic over dat onderwerp tegen: ' Funktionierende und nicht funktionierende IDE->SATA Konverter'. Kan nuttig zijn deze info. Zelf zie ik mij geconfronteerd met een soortgelijk fenomeen als hier omschreven:'Meine Frau hat jetzt endlich nach fünf Jahren den Topf als Videorekorder entdeckt und nimmt fleißig Serien auf. Vielleicht baue ich mir demnächst auch eine WD20EADS ein'. Er is melding gemaakt van 1½ en 2 TB schijven die goed werken in een Topfield TF5xxx PVR, met iets minder grote schijven zal het ook best lukken. Inderdaad is de hdd goed te vervangen, mijn WD 1TB green draait nu iets meer dan een jaar in de Topfield, hij draait vlotter, wordt minder warm en het is lekker om geen ruimtegebrek meer te hebben. Na de laatste update eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Bij de bekende Duitse postverzend-electronicaboer een ide-sata convertertje en een iets langere kabel gebruikt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen