Ga naar inhoud


Deskundige mening gevraagd (SPOED)


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb de decoder inmiddels weer terug en heb hem weer geprobeerd te patchen, maar uiteraard ging blok 13 weer fout.

Ik heb daarna met ultraedit (een hexadicimale editor) een nieuwe flash.bin gemaakt van 2048K met alleen maar FF erin. Toen ik deze erin zette met lookerflash deed hij ook blok 13 !!!!!

Nu weet ik niet of lookerflash wel iets doet met alleen FFén, want het ging ook vrij snel.

Daarna heb ik weer V1.0 , de originele eeprom en nog wat versie's geprobeerd, maar gingen diverse blokken fout. Uiteindelijk moest ik toch een keer uit SE mode en nu pronkt er op het display de tekst "Out of order", in lichtkrantvorm.

Ik kan er dus nu niets meer mee, en wacht maar af tot de oslink binnen is die ik besteld heb, om dan te proberen de lege flash.bin te schrijven en dan V1.0 met de oslink. En zo blijf ik maar wat proberen.

Ondertussen heb ik ook een mailtje naar Philips gestuurd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had mijn Oslink bij Zeguers bsteld, maar ik zie op zijn site dat hij tot 26 juli op vakantie is.

Aangezien ikzelf op 26 juli met vakantie ga zal het wel zo'n maandje duren eer de Oslink binnen is.

Is ook geen probleem, want de eigenaar van de defecte decoder heeft alvast een nieuwe gekocht, en dus laat ik de dode decoder maar een maandje liggen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"het programmeren met FFen lukt wel" geeft aan dat het lukt om de flash volledig leeg te krijgen. Het is heel goed mogelijk dat blok 13 beveiligd is waardoor je er niets anders in mag schrijven. Er zijn twee mogelijkheden om dit te omzeilen:

1. nieuwe flashes erop solderen, maar hiervoor moet je die eerst weten te bemachtigen (en goed kunnen solderen). Ik heb een tijd terug al voor h2dtoo geprobeerd om flashes te krijgen. Ik kon ze krijgen als ik er een kleine 100 tegelijk kocht....

2. op de oslink heb ik in een stukje hardware gezet waarmee de protectie van blokken uitgezet kan worden. Ik heb dit echter nooit getest en ik weet ook niet of en in welke versie software dit ondersteunt wordt.

 

Groetjes,

Dreeke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het dan wel raar dat ik dezelfde decoder al 2 keer eerder gepatched had inclusief blok 13.(Met serial.exe). Nu had ik hem met lookerflash gepatched. Lookerflash is ook een stuk sneller hoewel ze allebei serieel zijn.

Ik vroeg me af of lookerflash wat intelligentere software heeft, die b.v. een

aantal FF'en herkend en dan overslaat. Want als ik met lookerflash patch duurt het ongeveer 95 minuten. Als ik de file met alleen FF'en patch duurde het een minuutje !!! Het laatste doet inderdaad vermoeden dat hij er in ieder geval anders omgaat met FF'en.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...