Ga naar inhoud

Renamen van een zendernaam in een settingslijst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag zendernamen kunnen wijzigen in een settingslijst. Ik gebruik daarvoor DreamSet waar ik bijvoorbeeld de nederlandse zenders een nette naam wil geven: Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3.

In DreamSet ziet dit er allemaal mooi uit, totdat ik de zenderlijst transfer naar mijn dm800.

Nu zijn die 3 voorbeeld namen geworden: Ned 1HD, NED2, Nederland 3 HD.

Als ik op mijn pc kijk (voordat ik de file upload) in de file lamedb dan zie ik netjes Nederland1, Nederland 2 en Nederland 3 staan, transfer ik nu de lijst naar mijn dm800 en ik haal daarna weer de file naar mijn pc dan zie ik niet meer Nederland1, Nederland2 en Nederland 3 staan, maar Ned 1HD, NED2 en Nederland 3 HD.

Nu is mijn vraag hoe kan dit ? Zie ik iets over het hoofd ?

Geplaatst:

Tuurlijk, maar dat is het probleem ook niet.

De zenderlijst komt er keurig in, MAAR iets re-namend mijn gewijzigde zenders. Het lijkt er wel op dat mijn dm800 de zender naam even ophaalt. Ja, het klinkt vreemd ik weet het.

Geplaatst:

Dat doet hij dus ook bv nedeland HD is nu volgens mij Ned 1 HD geworden hij haalt zelf de namen binnen volgens mij moet je dat wel uit kunnen zetten maar waar dat weet ik dus niet zelf vind ik het wel makkelijk.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Enerzijds is dit makkelijk. Bijv. de recente naamswijziging van MTV pakte de box uit zichzelf. Aan de andere kant ben je overgeleverd aan de soms onverklaarbare namen die de providers aan de zenders willen geven.

Om maar niet te spreken over de providernaam!

De ene keer is dat Canal Digitaal, dan weer CanalDigitaal (aan elkaar geschreven) en vervolgens CANALDIGITAAL...

Daardoor behoren de zenders volgens de Dreambox bij verschillende providers.

De Spaanse provider Digital + maakt het helemaal bont, door zo ongeveer bij elke zender een andere providernaam te gebruiken.

Ik wilde daar orde in en in DreamBoxEdit kan je dat heel makkelijk voor meerdere zenders tegelijk aanpassen, daarnaast inderdaad zoals Erwan zegt aanpassen van de zendernamen.

Maar als ik de lijst met DreamBoxEdit of Dreamset terugzet in de box (en een reboot geef) zijn de namen nog steeds niet gewijzigd.

Je hebt in Dreamset de parameter 'Locked' maar ik heb nog niet getest of dat de naam laat behouden.

post-33201-1318260761,2141_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Kijk eens aan, ik had al zo'n vermoeden dat de box de zendernaam weer terug renamed naar de originele naam. Ik had inderdaad ook wel eens gezien dat zenders spontaan van naam veranderden, bij de provider naam vind ik dit niet zo'n probleem.

Wel grappig dat ik niet de enige ben die wat orde wil scheppen in de zenderlijst.

Het locked vinkje had ik ook al gevonden in dreamset, maar nog niet uitgeprobeerd. Ik ga dit vanavond gelijk eens proberen.

Bedankt voor de reacties !

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
probeer ook es untouched by SDT
Volgens mij hebben beide parameters geen effect.
Iemand anders al een oplossing?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen