Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vroeger stond mijn schotel vast aan het balkonhekje. In die jaren dat ie zo vast stond is ie nooit verschoven.

Vereniging van eigenaren heeft besloten dat schotels niet meer aan het balkonhekje vastgemaakt mogen worden..... Dreigen met boetes enz.

Als resultaat heeft iedereen schotel op een tegelvoet geplaatst en binnen het balkon maar meeste ontvangen 42E en dan is het geen probleem om schotel binnen je balkon te plaatsen op een tegelvoet.

Ik ontvang 13E, 16E en 19,2E en daardoor moet mijn schotel buiten balkon geplaatst worden zodat ik ontvangst heb.

Probleem is echter dat als er wind is dat mijn schotel vaak verschoven wordt of bij slecht weer heb ik storingen in beeld.

Misschien dat iemand vergelijkbare situatie heeft en wat tips kan geven hoe hij zijn schotel vastgemaakt heeft.

Hieronder twee foto's ter illustratie.

1267562548-770.jpg

1267562581-730.jpg

Geplaatst:

Ik moet zeggen dat het er toch keurig uit ziet. Als de schotel toch nog verplaatst bij wind dan zou ik zorgen dat ik een groter betonblok dan je nu hebt onderaan de voet maak.

Geplaatst:

de VVE die nu ineens begint te klagen? zeker ook 1 die een klok heeft horen luiden maar noch de klok of de klepel weet te hangen :?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Dus vast aan dat balkonhekje mag niet, en er klem tegenaan zoals op die foto mag wel?

Hoelang (hoeveel jaren) heeft dat wel gemogen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

zo zou je het kunnen maken een draad stang 8 mm bij de bouwmarkt weg halen

die zijn een meter lang die buig je zo als op de tekening

je boort een 8 mm gat in de buis en daar schuif je draad stang door heen

en dan zet je ze vast met ty raps

post-33015-1318260761,2753_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Dus vast aan dat balkonhekje mag niet, en er klem tegenaan zoals op die foto mag wel?
Hoelang (hoeveel jaren) heeft dat wel gemogen?

vGnp

Ik heb het op de foto voor een stukje aan het balkonhekje vastgemaakt met een dunne kabeltje. Zodat het wat vaster is en om te voorkomen dat bij hardewindvlagen mijn schotel eventuel zou omvallen.
Zelfs dat mag niet.

Daarover had ik weer een brief gekregen (boete zou zijn 500 euro enz.) Er is iemand die regelmatig controleert of de schotels volgens de regels geplaatst zijn.

Vroeger was het gewoon een huur flat. Nu is het zo dat alle vrijgekomen woningen te koop worden aangeboden. Op dit moment hebben we dus huurders en kopers.

Meer dan 10 jaar was het geen probleem om iets aan het balkonhekje te plaatsen. Nu door VVE mogen we dus niks meer aan het balkonhekje plaatsen en dus ook geen schotel.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Hallo, ik vraag me af of ze dit wel kunnen verbieden. Ik ga er vanuit dat het een koopwoning is, hoeft niet natuurlijk maar ik ga er vanuit.

Die van mij is een huurwoning. Als huurders vertrekken dan worden het koopwoningen of als huurder heb je ook mogelijkheid om je woning te kopen.

Een vereniging van eigenaren zal een reglement of statuten moeten hebben om dit verbod "hard" te maken.
Die oude regels zullen daarvoor gewijzigd moeten worden als het er niet in stond om nu een verbod op schotelbevestiging te rechtvaardigen.

Waar zij zich op beroepen is dat iets vastmaken ana het balkonhek verboden is. Dus regel is eigenlijk dat er niks vastgemaakt mag worden aan het balkonhekje. Maar ze doelen namelijk op de schotels. EN hun aangeboden oplossing is tegelvoel, wat voor mij dus niet werkt. Eigenlijk staat in de brief dat schotel binnen het balkon moet zijn en buiten het hekje hangen mag ook niet. Dat maakt het voor mij gelijk onmogelijk om satelliet te ontvangen.

Daar zal een stemming voor nodig moeten zijn. Je zegt dat er meerdere bewoners hun schotel binnen het balkon gezet hebben.
Waren jullie schotelaars dan in de minderheid om dit tegen te kunnen houden?
En die dreiging van boetes waarvan is de hoogte dan afhankelijk en staat dat vastgelegd in de statuten?

Ik zou eerder zeggen in grote meerderheid :-)
Maar meeste zijn toch nog steeds huurders.

Je bedoelt statuten wat kopers krijgen of iets dergelijks? Het is een vaste boete voor het beschadigen van hekwerk.....

Ik zou het hoog spelen en je beroepen op de oude situatie, het is jaren gedoogd, dus een gewoonterecht.
Bij een evt.rechtzaak maak je volgens mij een goede kans dat je in het gelijk gesteld wordt.
Echter ik kan me er wel iets bij voorstellen dat andere bewoners zich storen aan uithangende schotels,en dit willen verbieden via de huiseigenaren statuten. Maar ze beperken jouw wel in je hobby.
Dit zou je ook kunnen aanvoeren als argument, als zij met het argument komen dat het kabelsysteem toch genoeg zenders heeft. Dan zullen ze een alternatief moeten bieden door een GSO systeem oid voor te stellen.
Dat zal vast wel te duur zijn, en rechtvaardigd volgens mij het plaatsen van een schotel aan je balkonhek laugh

Het is ene grote flat van 14 hoog en bestaande uit 3 gedeeltes. Per gedeelte en per verdieping zijn er 7 woningen. Middelste gedeelte iets meer maar goed. Dat zijn er in totaal ongeveer 300 woningen. Denk dat een GSO installatie niet haalbaar zal zijn of erg duur.

Eigenlijk speel ik het liever niet via de rechter maar anders wordt het onmogelijk voor mij om goed te kijken. Vandaar dat ik hoop op tips waarbij ik balkonhekje met rust kan laten (niet bevestigen).

Maar ik ben bang dat zelfs een zware betonblok/tegelvoet niet gaan werken aangezien gewicht van de schotel niet in het centrum geplaatst is waardoor het bij wind toch gaat bewegen.
Geplaatst:

misschien is dit wat 2 emmers met beton daar zet hem in vast

nu zit hij niet meer aan het balkonhekje vast

post-33015-1318260761,5978_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Mmm jammer dat je het niet gekocht hebt, anders zou ik wel eens willen zien of je niets aan je eigen balkon mag vastmaken.
Het zou van de gekke zijn als ik aan mijn eigendom niets mag bevestigen. Maar je hebt nu wel een probleem, een oplossing die ik nog wel zou weten is een L vormige beugel zoals je nu al gebruikt, aan de onderkant van het bovenbalkon vast boren. Dan omzeil je het probleem, en zit hij niet aan het hekwerk vast. laugh
Of mag je ook niet boren in de muur?
In dat geval zou je nog een "stempel" constructie kunnen maken die tussen de balkonvloer en de bovenkant klem gezet wordt, en daar een L vormige dwarsarm aan monteren. Daar kunnen ze vast geen bezwaar tegen maken. wink

Ik zat ook zelf aan zo'n "stempel" constructie te denken, alleen waar vind ik zoiets? Ik weet dat ze van die dingen in de bouw gebruiken.
Iemand die misschien weet of zoiets bij een bouwmarkt te koop is en wat kost zoiets eigenlijk?
Geplaatst:

Kun de de constructie die SATENCOM voorstelt niet vast zetten aan de voetjes die aan de afscheiding met je buren zit. Dus daar een strip onder beide moertjes plaatsen waar je de contructie aan vast zet.

Eventueel zou je aan deze stripjes een buis kunnen lassen die onder het balkon hek door gaat en dan buiten het balkon een klein stukje haaks naar boven gaat. De schotel hangt dan wel lager maar je hebt dan wel een constructie die minder kan trillen door de wind.

Ik zie dat je buren wel bloembakken aan het balkonhek hebben hangen. Mag dat wel?

Wat betreft de VVE betreft. Als je het erg bont maakt mbt overlast en dergelijke, kunnen ze je zelfs de toegang weigeren tot je eigen appartement.

Geplaatst:

Je zou ook een grote houten bloembak tegen het balkonhek kunnen zetten waaraan je een standaard muurbeugel vastmaakt die tussen de spijlen door steekt. De bloembak kun je vullen zodat het als ballast dient.

Geplaatst:

wow, wat een creatieve antwoorden.

voordat we nog verder gaan zou ik eerst aan de VvE vragen wat wel en niet is toegestaan.

Mag boren aan de zijkant dan is het probleem opgelost.

Mag dat niet wat mag dan wel aan het balkon?

er zijn speciale balkonklemmen in de handel.

Geplaatst:

Het lijkt me dat de grootte gewon het probleem is.

De genoemde constructies zullen wel werken maar vind het zelf geen gezicht.

Dus daarom maar een paar dollars investeren en koop een technisat tritenne.

Deze is zoveel kleiner dat de wind belasting ook veel minder word.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

@ clemens2:

Ik heb helaas geen dollars, alleen euro's wink

En ik wil 13E, 16E en 19,2E ontvangen. Bij mijn weten is dat met een Technisat tritenne niet mogelijk daar die andere satellieten ontvangt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen