Gast BeeJee Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Hallo, Ik zou ook graag willen overstappen naar satelliet, maar ik vraag me af of dat wel gaat lukken qua uitrichten. Als ik op dishpointer punt com kijk, zou het misschien net kunnen, maar ik weet het dus niet zeker. Het gaat om een appartement en ik wil de schotel het liefst niet aan de buitenkant hangen maar op het balkon zetten. Wat kan ik het beste doen om zeker te weten of het wel of niet kan?
Ou-Tannu Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 volgens mij is meten weten.. maar goed dan moet je ergens een schoteltje lenen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Tonskidutch Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 heel belangrijk is natuurlijk dat je balkon op de juiste hemelsrichting uitkijkt ZUID dus liefst volgens dishpointer (groen lijntje) bijna haaks op je gevel als je locatie/situatie teveel daarvan afwijkt zal die schotel eerder buiten het balkonhek moeten hangen om genoeg versterking van de opgevangen signalen te kunnen geven. kijk eens bij de leden hun installatie naar vergelijkbare balkon opstellingen. en inderdaad een testje met een geleend wokje kan helpen maar een getraind oog / getraind satelliet hobbyist kan meteen zeggen of het gaat lukken of kritiek is. vraag eens een hobbyist in de buurt. ciao Le Sud Nino Ferrer
Gast BeeJee Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Mijn balkon kijkt helaas naar het oosten, maar steekt wel iets uit het pand, dus ik zou 'm dwars op het balkon kunnen zetten. Maar dan nog wordt het spannend denk ik. Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die het wil testen met een schotel... Thx!
Tonskidutch Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 ja dat zijn meestal twijfel "gevallen" maar denk ook eens aan een platte antenne, die kun je zelfs met een plaatje van een politieke partij (als pseudo vrije meningsuiting) buiten je balkonhek hangen en niemand weet dat het een ontvangst installatie is ciao Le Sud Nino Ferrer
Creatura Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Je zit in het goede jaargetijde. Kijk rond 21 maart of je de zon op je balkon goed zichtbaar hebt rond 11:00 uur. Zo ja, dan kan een schoteltje mogelijk zijn. VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Henksat Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: Creatura Kijk rond 21 maart of je de zon op je balkon goed zichtbaar hebt rond 11:00 uur. Zo ja, dan kan een schoteltje mogelijk zijn. Dat is nog steeds de beste "vuistregel", mocht het een twijfelgevalletje zijn, effe testje doen met opstelling op campingstatief. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
opzolder Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Origineel bericht van: Creatura Je zit in het goede jaargetijde. Kijk rond 21 maart of je de zon op je balkon goed zichtbaar hebt rond 11:00 uur. Zo ja, dan kan een schoteltje mogelijk zijn. Sterker nog, volgens http://www.satellite-calculations.com/SUNcalc/SUNcalc.htm is juist rond vandaag (4 maart) om ongeveer 11:50 de invalsrichting van de zon gelijk met die van Astra. Groeten van de zolder.
Gast BeeJee Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Ik zie het staan ja, vandaag en morgen.... maar dan ben ik natuurlijk weer aan het werk... Zou 6 maart echt niet meer kunnen? In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!
kapoentje Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Je kan op 6 maart ook wel kijken. Het grootste verschil is de zon zal ietsje hoger staan. En zal dus net niet meer precies achter de satelliet langs gaan.
Gast BeeJee Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Helaas... Om 11.30 is de zon er nog net maar om 11.50 is ie echt volledig weg. Dus ik moet bij UPC blijven :-(
theboyk Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Mag de schotel niet ietsje uit het balkon uitsteken? dan zou je hem namelijk gewoon kunnen plaatsen. Niemand in de buurt met meer ervaring die ff een kijkje kan gaan nemen?
Puch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Is er geen mogelijkheid om de schotel op het dak te plaatsen? iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 je hebt ook nog de cybertenna dat is geen satelliet schotel maar een lens... als de VVE schotelantenne in haar statuten schrijft is de lensantenne iets anders. ciao Le Sud Nino Ferrer
Gast BeeJee Geplaatst: 14 maart 2010 Geplaatst: 14 maart 2010 Hij mag niet uitsteken, maar dat vind ik zelf ook niet echt mooi, het moet wel een beetje subtiel kunnen. Ik zal eens naar die Cybertenna kijken..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen