Ga naar inhoud


Verstandkies verwijderen op m'n 36e


djpetit

Aanbevolen berichten

Om een vergelijk te geven. ik persoonlijk vond een grondige gebitsreiniging (tandsteen e.d.) bij de mond-hygienist vele male erger dan de verstandskiezen trekken.

 

Veel van de pijn/ongemak (of de afwezigheid daarvan) licht ook aan hoe de staat van hoe je mond/gebit is, en dan met name de staat van het tandvlees.

 

Om een vergelijk te geven. tot een jaar geleden had ik (flink) ontstoken en teruggetrokken tandvlees. Nu hebben (heel) veel mensen dit en in het dagelijks leven merk je daar ook helemaal niets van.

(nu ben ik ook nog roker en dat heeft daar ook veel mee te maken.)

Tandvlees hoort namelijk gewoon licht/roze tot misschien wel wit te zijn i.p.v. rood (waarvan ik ook altijd heb gedacht dat dat nou juist gezond was).

De tandarts raadde mij aan om de verstandskiezen eruit te laten halen (uit voorzorg). maar dat het dan wel verstandig was om van te voren een aantal (grondige) gebitsreinigingen te doen zodat het tandvlees goed gezond was en daarmee de ingreep makkelijker zou gaan en minder ongemak van de ingreep zou hebben. Dus uiteindelijk na 3 gebitsbehandelingen en met een gezonde mond naar de kaakchirurg, zonder een centje pijn.

 

Dat van die ibu's ja.. die hebben ze me ook voorgeschreven. echter. heb nogal een medicijnen-allergie dus niet genomen.

heb bij beide ingrepen geen pijnstillers nodig gehad (had alle 4x ook geen enkele hechting trouwens), terwijl ik na de eerste 2x mond-hygienist er 'toch echt wel vanaf was'.

 

Daarnaast.. 'k ben vorig jaar 13x bij de tandarts/mond-hygienist/kaak-chirurg geweest. De kaakchirurg was ongetwijfeld de minst erge terwijl ik mezelf daar wel het meest druk over heb gemaakt.

 

 

denk eraan.. de angst voor de pijn is vaak groter dan de pijn zelf. vaak ook omdat het (wellicht) onbekend is.

 

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuke topic en altijd leuk een herbeleving van het verwijderen van die verstandskiezen smile

Toen ik wisselde van tandarts maakte die een scan van het hele gebit en toen vroeg hij of ik niet veel last had van 1 verstandskies omdat hij van binnen helemaal rot zou zijn. Nu voelde ik daar niets van, maar ik zat wel al vrij regelmatig aan de paracetamol omdat ik elke middag hoofdpijn had. Verstandskies eruit en hoofdpijn weg! Enkele maanden later kreeg ik steken in een andere verstandskies en toen vroeg ik om de laaste 3 ook maar te trekken. De chirurg keek me even aan en zei "jij lijkt me wel gezond" en toen besloot ie om de laatste 3 in 1 keer te trekken, jippie smile

1 tip...zorg dat ze die tampons niet te diep richting je keel duwen als je naar buiten gaat smile Veel succes djpetit!

 

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Origineel bericht van: bigtwin
Dat verklaart een hoop wink

Succes, kun je hier voorlopig niks zeggen!


Bedankt !

Maar wat bedoel je precies met "verklaart een hoop" ???

groet,

djpetit


Djpetit, niet moeilijk bedoeld, beetje humor kan hier geen kwaad, toch? Vandaar de knipoog erbij!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ben 42, en heb vorig jaar nog 2 verstandskiezen eruit laten snijden.

 

allebij tegelijk ging niet, omdat het aan bijde kanten was.

 

bij de eerste ging ik met klamme handjes naar de kaakchirurg, maar voor ik er erg in had was de ingreep al gebeurt.

de tweede keer ging ik net niet fluitend naar de kaakchirurg.

 

bijde behandelingen weinig last gehad.

je krijgt een recepje mee met pijnstillers en een spoel vloeistof.

 

suc6

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ruwebol
Toen ik wisselde van tandarts

Toen ik (20 jaar geleden) wisselde van tandarts vertelde mijn nieuwe tandarts (na controle)
dat ik maar een afspraak moest maken met de assistente voor een vrijdagmiddag.
Zeg ik (in mijn onschuld) hoe laat?
Nou, zegt de beste man, een vrijdagmiddag.
Heb ik daar een hele middag gezeten en zijn er in totaal 14 vullingen vervangen... cool

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan wilt lachen met je scheve bekkie,

 

Hier in Turkije hebben ze een spray waarmee ze je tandvlees verdoven voordat je je verdovingsspuit krijgt ...

 

Moet wel zeggen dat ik meer te spreken ben over het middel dat zij hier gebruiken. Het werkt direct (in NL moest ik altijd 10m wachten) en je hebt dat rare scheve gevoel niet in je mond... je weet wel, dat je je lippen met je vingers op elkaar moet drukken om een heis van je peuk te kunnen nemen laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
je weet wel, dat je je lippen met je vingers op elkaar moet drukken om een heis van je peuk te kunnen nemen laugh

That's the spirit :D

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp

Heb ik daar een hele middag gezeten en zijn er in totaal 14 vullingen vervangen... cool


Wow! Dan ben je pas een bikkel! Wat voor een auto rijdt die tandarts nu!? smile

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ruwebol
Wow! Dan ben je pas een bikkel! Wat voor een auto rijdt die tandarts nu!? smile

Geen idee. Maar de tandarts die ik toen verliet, daar was ik bang voor. Dat was echt een slachter.
Na die middag is mijn "angst" voor tandartsen in 1 x verdwenen.
We hebben die middag zelfs nog even om 3 uur theepauze gehouden laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeminiRx
Jongens kappen nou!!
Ik heb nu al de dunne en ik moet pas over 5 weken weer voor controle.....

Morgenmiddag kwart over drie

s4s036.jpg

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...