Ga naar inhoud


Topfield TF6000cok sw versie 1.50


dunhans

Aanbevolen berichten

Ik heb deze ontvanger pas tweedehands aangeschaft en er zat sw versie 1.40 op. Dus hij gaf aan, er is een update beschikbaar , deze gedownload en nu staat er dus de 1.46 op. Maar deze versie blokkeerd de buitenlandse zenders. (bij mij dus de 4 VRT zenders) Op de site van KPN staat dat de laatste versie de 1.50 is, maar wanneer is die beschikbaar op het digitenne netwerk? Weet iemand dat? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij versie 1.46 zijn volgens mij de buitenlandse netwerken niet geblokkeerd. Kun je de Vlaamse zenders niet toevoegen door de frequentie handmatig te scannen? Bij goede ontvangst worden de extra TV-zenders vanaf plaats 1000 in de lijst toegevoegd.

 

Misschien even resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw scannen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

ik vraag me nu af wat is de laatse software versie daar

zelf ook net een 2de handse (nieuw in doos) en deze heeft al versie 1.60

 

oeps ik zie dat ik de tf6500cok heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn allemaal snel, ga morgen terug naar de fabriek en dan nog eens scannen op kanaal 25. Komt hier binnen met kracht 95 op mijn clark-tech 5000 combo, dus dat moet ook lukken op de Topfield 6000. Zit er op die 6500 een HDMI uitgang? Bedankt voor de antwoorden. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

op de tf6000cok heb ik ook problemen met de duitse zenders

dan gaat de ontvanger uit en weer aan tot dat er een andere zender op gezet wordt

daar voor heb ik een 2de handsje aangeschaft en heb dat probleem niet meer en tot mijn verbazing is het alweer een opvolger van de tf6000cok mooi mee genomen dus

maar wat die duitse zenders betreft weet ik niet wat te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007
Origineel bericht van: dunhans
Jullie zijn allemaal snel, ga morgen terug naar de fabriek en dan nog eens scannen op kanaal 25. Komt hier binnen met kracht 95 op mijn clark-tech 5000 combo, dus dat moet ook lukken op de Topfield 6000. Zit er op die 6500 een HDMI uitgang? Bedankt voor de antwoorden. Groeten Dunhans.


nee helaas niet alleen is de antenne aansluiting 90 graden gedraaid met de tf6000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de TF6500COK kan je gewoon dat Duitse Bouquet bekijken waar je met de TF6000COK problemen mee hebt.

 

Overigens is in versie 1.50 van de TF6000COK dit probleem ook opgelost.

Deze zal echter nooit via een SSU in de lucht worden gezet.

Je zou eens kunnen proberen je 6000, via de helpdesk, om te ruilen voor een andere 6000. Alle 6000 die de KPN uitgeeft hebben wel versie 1.50 aan boord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Zit er op die 6500 een HDMI uitgang?

De 6500 is de opvolger van de 6000, geen HDMI uitgang, er is wel een andere tuner ingebouwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw ingescand, eerst apart op kanaal 25, de belgische mux. Maar hij zet ze wel in de lijst vanaf 1000 maar geeft aan géén signaal, terwijl bij het inscannen de sterkte 95 is. Omruilen zal niet gaan denk ik, ik heb géén abbo meer bij de KPN-club.

System ID: 30652

Loader: C2.01

Device: V 1.0.69

Software: 1.40

Hardware: V 1.10

Wat nu? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nog software 1.40 zie ik.

 

Je moet kunnen upgraden naar 1.46. Die moet nog in de lucht staan. Je moet dan wel een ongestoorde ontvangst hebben van het bouquet waar CNN in zit.

In 1.46 zijn de buitenlanders vrijgeschakeld.

 

Ik lees dat je geen abo hebt. Hoewel de update in een bouquet zit waar alle zenders gecodeerd zijn, is de update zelf niet gecodeerd en ook zonder kaartje en geldig abonnement te downloaden.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb versie 1.46 erin gezet. Toch géén beeld. Die update kreeg ik gelijk binnen toen ik de ontvanger aansloot en verliep zonder problemen. Mijn collega heeft ook zo'n ontvanger en gaat zien welke software hij heeft, mag ik hem misschien wel omruilen met hem. Wordt vervolgd. Groeten Dunhans.

post-18497-1318260764,555_thumb.jpg

post-18497-1318260764,5831_thumb.jpg

post-18497-1318260764,611_thumb.jpg

post-18497-1318260764,6385_thumb.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had zelf getypt dat je 1.40 had wink

Ik zie die kwaliteitsbalk niet uitslaan op K25

Maak is een plaatje als je handmatig K25 in gaat scannen. Dan zie je sterkte en kwaliteit volgens mij. Ik denk dat het signaal net hard genoeg om de zenders te kunnen vinden maar niet hard genoeg om beeld te kunnen geven. Speel anders beetje met je antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het tweede plaatje zie je dat de signaalkwaliteit 99% is met handmatig scannen in de menu stand. Maar deze Topfield blokkeerd het -buitenlandse- signaal gewoon weg in de tv stand. Die Samsung tv/monitor op de foto en mijn CT5000 combo geven die 4 zenders wel prima door en hebben met dezelfde antenne ook meer dan voldoende signaal. Welke hardware versie zit er bij jou dan in? Ook V 1.10, daar zal het wel aan liggen denk ik. Zal hem volgende week eens omruilen. Groeten Dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry ik zie het. Maar op de laatste foto lijkt het erop alsof er toch geen ontvangst is. Je moet daar namelijk ook dat kwaliteitsbalkje groen uit zien slaan.

Voor zover ik weet is er maar 1 hardware versie.

 

Het is wel raar probleem dit. Misschien kan je is proberen toch nog is fabrieksinstellingen terug te zetten, Even tijdje de stekker eruit. Het ligt niet aan de hard- of software versie dat je niet kunt kijken.

Het ding kan natuurlijk ook nog defect zijn. Kan je wel nederlandse zenders ontvangen of lukt dat daar niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...