Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Zijn er problemen met de mount in de Dream Elite Image?


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch

Goedendag,

 

Ik las dat er problemen zouden zijn met de Dream Elite image betreffende de mount??

 

Origineel bericht van: carlo666
Helaas zijn er problemen met het mounten van HDD bij Dream-Elite, dus snel weer terug naar openPLi.

 

Ik zelf heb met deze image geen problemen??

 

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten??

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Merkedesch,

 

Weet jij hoe dat moet met dat wachtwoord met Dream elite ik kom er niet in met DCC en zoals Grazzi motta het voorbeeld geeft ook niet, draait de Harde schijf met deze image ,want anders blijf ik wel bij pli.

 

groeten ppaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ppaap
@ Merkedesch,

Weet jij hoe dat moet met dat wachtwoord met Dream elite ik kom er niet in met DCC en zoals Grazzi motta het voorbeeld geeft ook niet, draait de Harde schijf met deze image ,want anders blijf ik wel bij pli.

groeten ppaap


ppaap, een nieuwe vraag die je elders al had "beantwoord" gevonden
default = passwd is leeg

zodra je een dcc.exe toepast om verbinding te leggen zal het ftp gedeelte leeg weergegeven worden

als je dan per telnet het passwd veranderd (dcc afsluit) en opnieuw verbind is er de juiste ssh verbinding

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nolimits

Ja klopt er zijn idd problemen met de mount. Dat wil zeggen met het afspelen van mediabestanden via de mount. Zodra ik via mediacenter naar de dvd player gaat om een bestand van mijn server te openen, krijg ik groen beeld. Verder een prima image met veel mogelijkheden. Voordeel ten opzichte van pli, geen rafelranden of andere storingen bij teletekst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Nolimits
Ja klopt er zijn idd problemen met de mount. Dat wil zeggen met het afspelen van mediabestanden via de mount. Zodra ik via mediacenter naar de dvd player gaat om een bestand van mijn server te openen, krijg ik groen beeld. Verder een prima image met veel mogelijkheden. Voordeel ten opzichte van pli, geen rafelranden of andere storingen bij teletekst.


OK dat server verhaal gebruik ik niet...Sorry.

Ik speel de bestanden gewoon rechtstreeks van de HD af..en dat gaat perfect.

Opnemen afspelen vanaf mijn externe HD gaat goed.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Merkedesch

OK dat server verhaal gebruik ik niet...Sorry.

 

Ik speel de bestanden gewoon rechtstreeks van de HD af..en dat gaat perfect.

 

Opnemen afspelen vanaf mijn externe HD gaat goed.

 

Gr.Merkedesch

 

Het ging niet om een interne of externe HDD van de Vu+ Duo. De HDD zit in een DM800HD en de Vu+ Duo is zo ingesteld dat hij "denkt" dat het zijn schijf is. Ook het mounten van laptop gaat niet. (Is wel gemount maar niet verbonden )Dit werkt wel bij OpenPLi en de laatste VTi, maar niet bij Dream-Elite (evenals VTi 0.4).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ok duidelijk nu.....

 

Maar snap je de verwarring??

 

Ook mijn externe HD wordt gemount..!!

 

Maar goed wat jij voor elkaar krijgt met alle andere images is mij nog steeds niet gelukt?Het mounten van welke pc dan ook??

 

En ik ben zeker niet de enigste die het niet voor elkaar krijgt om een Enigma2 box te mounten.

 

Gr.Merkedesch

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

duidelijk blijven

met alle images die ik gedraaid heb tot nu toe is gewoon te mounten op externe media opslag

of het nu een nas is of de pc

-je moet enkel de netwerkbrowser downloaden of manueel installeren

-je moet enkel de juiste instellingen maken... voorbeeldje van mijn setting zie afbeelding

 

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh ja dat is wellicht ook zo

je hebt namelijk geen naam en paswoord nodig

maar ook cifs werkt prima

 

in enkele gevallen probeert men op een vista of windows7 pc te mounten en dan zijn er bepaalde veiligheid instellingen die je moet aanpassen anders krijg je de roemruchte access denied.

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Tonskidutch
uh ja dat is wellicht ook zo
je hebt namelijk geen naam en paswoord nodig
maar ook cifs werkt prima

in enkele gevallen probeert men op een vista of windows7 pc te mounten en dan zijn er bepaalde veiligheid instellingen die je moet aanpassen anders krijg je de roemruchte access denied.
ciao


Tonskidutch,

Als ik deze instellingen gebruik (met natuurlijk mijn eigen IPadres enz..)dan kan ik heeeeeeeel erg lang naar tandwieltjes gaan zitten turen en dan alsnog mijn VU+ weer opnieuw opstarten!!!

En helaas ben ik in mijn kring niet de enigste die dit probleem heeft!!!

Als we een Enigma1 box gebruiken dan is het "appeltje eitje" maar met E2 lukt het helaas niet???En waar te zoeken???

In ieder geval bedankt voor je uitleg..

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, tja deze heeft een probleem de ander niet...

dat is natuurlijk moeilijk

ik heb nu een week de VU+ en geen ene keer problemen gehad

 

kan het zijn dat je dream elite dan toch ongeschikt is? of nog onbekende bugs heeft

 

zelf heb ik VTI0.5 draaien sinds een hernieuwde test gisteren

en daarmee lukt me dat gewoon.

 

de mappen die je shared moeten natuurlijk wel de juiste rechten hebben meegekregen

 

@satvet,

ik mount de hele Share Public op de QNAP omdat in enigma2 sowieso een favoriet aangemaakt kan worden voor default opname map en die sowieso alle onderliggende mappen per NFS deelt

 

maak zelf eens een afbeeldinkie via webinterface van je huidige instelling

soms is het zelfs gewoon een stomme schrijf/spel fout

ciao

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...