Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 via de netwerkbrowser? lever bij problemen ook eens wat instellingen aan... opdat ik daarop kan schieten ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
satvet Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Rare met die netwerkbrowser is dat ie op de NAS (en op de laptop's gedeelde map) niets wil uitklappen, enkel op de interne HD klapt er wat uit. Dit zowel voor als na de mount.
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 uh tja datgeen jij beschrijft herken ik niet maar dat is wellicht omdat ik VTI 0.5 heb draaien. via de instellingen in het menu (op afbeelding boven weergegeven) is de mount prima werkende met menu systeem netwerk verbindingsbeheer, zie ik een verbonden schijf met menu systeem netwerk browser scan 10.0.0.100 zie ik ook wel tweemaal de gedeelde map, maar dat komt omdat de QNAP een samba share + een NFS share heeft voor die map Public (de defaultshare op een QNAP) ik maak eens een plaatje opdat je dat kunt zien ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
carlo666 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch zelf heb ik VTI0.5 draaien sinds een hernieuwde test gisteren en daarmee lukt me dat gewoon. Met VTi 0.5 werkt het inderdaad, met 0.4 is het me niet gelukt, zoals eerder gemeld
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Origineel bericht van: carlo666 Origineel bericht van: Tonskidutch zelf heb ik VTI0.5 draaien sinds een hernieuwde test gisteren en daarmee lukt me dat gewoon. Met VTi 0.5 werkt het inderdaad, met 0.4 is het me niet gelukt, zoals eerder gemeld zeker weten? want die had ik er ook op een paar dagen geleden en daarmee werkte het ook (cifs of nfs ? )ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
satvet Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Dit plaatje krijg ik inderdaad ook. Maar ik bedoel in dat andere onderdeel netwerkbrowser waarin je de PC's in je netwerk ziet. Hier kun je deze uitklappen om mappen te zien, maar dat levert bij de NAS en laptop niets op, enkel de VUDUO laat config map en HD map zien. Had gehoopt dat je hiermee een map kon selecteren en dan via klik op mount > klaar.
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 ah zo... tja de media/net is default het mountpoint met daarin de map HDD maar als een van die overige selecteerbare mappen niet openen, is dat omdat je maar een mountpoint voor opnemen kunt aanmaken onder CIFS of NFS als je OP de laptop niet NFS server hebt draaien, zal ook geen deelbare map te openen zijn die zouden dan onder CIFS aangemaakt moeten worden dus heb je meerdere mounts nodig? maak die dan ook eerst aan met de respectievelijk juiste CIFS en /of NFS in verbindingsbeheer dan pas kun je in de browser bepaalde mappen openen. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
satvet Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Zo ga ik het ook oplossen maar duurde even voor ik door had dat alles onder /net kwam te hangen. Nu mount ik de "moederdirectory" op de NAS en moet dan wat meer bladeren ipv direct in movie, film, foto of muziek terecht te komen.
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 klopt wat je als gebruiker comfortabel zou wensen is nog niet mogelijk de images en juiste fstab aanpassingen werken "nog" niet eender als bij een dreambox anders zou je het iets makkelijker hebben het automount principe in de VTI 0.5 is echter wel rete rete super snel met weergeven van de filmlijst als je de knop gebruikt "naast menu" wat ik nog niet doorzie, is waar die automount instellingen in de mapstructuur staan weergegeven om eventueel manueel te kunnen editen maar je moet maar zo denken dat ontdekken we met z'n allen de komende weken/maanden ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
carlo666 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: carlo666 Origineel bericht van: Tonskidutch zelf heb ik VTI0.5 draaien sinds een hernieuwde test gisteren en daarmee lukt me dat gewoon. Met VTi 0.5 werkt het inderdaad, met 0.4 is het me niet gelukt, zoals eerder gemeld zeker weten? want die had ik er ook op een paar dagen geleden en daarmee werkte het ook (cifs of nfs ? )ciao cifs
metoo Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 etc/enigma2/automounts.xml ? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 indeed Code: <?xml version="1.0" ?><mountmanager><nfs> <mount> <active>True</active> <hdd_replacement>True</hdd_replacement> <ip>10.0.0.100</ip> <sharename>hdd</sharename> <sharedir>Public</sharedir> <options>rw,nolock</options> </mount></nfs></mountmanager> dank je, zocht verkeerd maar nu weten we waar. (kun je ook gebruiken voor manueel editen dus + herstart) ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen