SalimRMAF Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Hoi, Een aantal jaren geleden, nog voordat Al Jazeera International/English werd gelaunched, besloot de directie om de stuio HD-Ready te maken. Nu weet ik dat Qatar geld genoeg heeft, en het beeld van Al Jazeera Int gewoonweg PERFECT is, maar toch heb ik een vraag; waarom trekt AJI niet de aandacht met een primeur: De eerste FTA HD nieuwszender? Ik dacht een tijdje geleden ergens gelezen te hebben dat SkyNews medio 2010 overschakeld naar HD. Wat denken jullie hiervan? Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Gast patje7of9 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: SalimRMAF Hoi, Nu weet ik dat Qatar geld genoeg heeft, en het beeld van Al Jazeera Int gewoonweg PERFECT is, maar toch heb ik een vraag; waarom trekt AJI niet de aandacht met een primeur: De eerste FTA HD nieuwszender? Perfect beeld maakt dat een ander wijs ze zenden nog niet eens uit in breedbeeld terwijl Sky news en BBC World wel in 16:9 uitzendt.
Gast aart44 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Nou de doelgroep die hier naar kijkt heeft meestal zelf niet het geld voor een HD installatie. En dat zal AL jazeera ook wel weten om daar nu nog niet teveel geld aan te gaan spenderen Als je de kwaliteit van sommige amateuristiche beelden ziet, zie ik niet de noodzaak van een HD nieuwszender Wie denk jij dan dat de doelgroep is volgens mij zit er in de oliestaten en emiraten voldoende geld voor HD installaties. Zelf kijk ik niet veel naar Al Jazeera maar ze hebben wereldwijd uitstekende verslaggevers dus dat amateurristische zal wel mee vallen.
SalimRMAF Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Geplaatst: 3 maart 2010 @Hierboven: Nieuws is nieuws? Wij krijgen hier in NL ook niet te zien/horen in documentaires hoe cruel Nederlanders waren tijdens de import/behandeling van slaven, o.a. uit Indonesie, Afrika en India. Zowel AJI als CNN of BBC vind ik neutraal. Ze leunen allemaal een beetje een (slechte) politieke kant op, maar niet zover als Fox News. Het beeld van AJI is bij mij thuis digitaal beter dan CNN via de schotel.. De Emiraten en Qatar lopen erg voor als het gaat om HD: Arabsat, Nilesat etc hebben al een paar transponders met HD zenders hoor. ART bijvoorbeeld bied ze aan, en Al Jazeera zelf heeft een paar sport HD zenders. BTW: AJI wordt over de gehele wereld uitgezonden, zelfs in de USA. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Gast aart44 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Maar wanneer begint die Nieuwszender van Al Jazeera dan in HD uit te zenden en op welke satelliet?? Kan er namelijk niets van vinden wel AL Jazeera sport HD maar die is gecodeerd.
SalimRMAF Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Geplaatst: 4 maart 2010 Het logo hebben ze al af! Google: Sky News HD > 1e hit Citaat: Sky have announced that a high definition version of Sky News in Spring 2010. In the build-up to this launch, they will be upgrading their studios and several bureax both in the UK and around the world to be able to broadcast in HD. Ik denk dus zo dat wij binnen 2 maanden naar SKy News HD kunnen kijken, via de Astra2 28.2 graden! 99% kans. Om even terug te komen op een reply: Tsja, helaas zal waarschijnlijk niet (veel) meer dan de studio dan in HD verschijnen. Ik denk dat evenementen zoals de WK ook wel in HD zullen worden doorgegeven, hoor. En HD-cameras kosten vandaag de dag nog geen 200 euro, dus ook civiel-opgenomen beelden in HD zullen gemeengoed zullen worden. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Mrbeam Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Het ging om de 1e FTA HD nieuws zender. Ik vraag me zeer af of Sky News wel FTA wordt... Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Ou-Tannu Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Sky News is toch nu ook al niet FTA? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast patje7of9 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Origineel bericht van: Ou-Tannu Sky News is toch nu ook al niet FTA? Wat zeg jij nu? Sky news is altijd FTA geweest,zoek beter eens wat info op zou ik zeggen.
Mrbeam Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Ik bedoel of SKy News-HD wel FTA wordt. Ik heb nl vernomen van een bron erg dicht bij het vuur dat het betalen gaat worden :-( Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Alfons Verbiest Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Er was ca. 1 jaar geleden sprake van dat SKY News in de toekomst mogelijk gecodeerd ging worden. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer iets over gehoord.
Gast Big@ Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Sky News HD zal fta worden volgens bronnen en reken op tussen april en juni dat het gaat gebeuren. Als je googelt en de nieuwsberichten hierover volgt kom je tot dezelfde conclusie. BBC world Ńews HD pas in 2012.
SalimRMAF Geplaatst: 29 april 2010 Auteur Geplaatst: 29 april 2010 HET WORDT DUS 6 MEI http://www.skypressoffice.co.uk/common/u...chure_small.pdf PDF Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Eduard07 Geplaatst: 29 april 2010 Geplaatst: 29 april 2010 Sky News HD die nu al op Astra 2 zit, is gecodeerd in Videoguard... Tsja, ze zijn bij Sky echt niet gek. Ze weten de markt altijd goed dicht te timmeren en geld te innen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen