Gast alexrabf Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Ik ben op zoek naar een nieuwe HD ontvanger en nu is mijn oog gevallen op de rebox 8000. Ik heb gelezen dat de opnames op een HDD ongecodeerd zijn! Dus met 1 canaldigitaal kaart kan ik kijken naar tuner 1 en ongecodeerd opnemen van tuner 2, klopt deze info ?? Als dat klopt dan ben ik eigenlijk benieuwd wat voor signaal er uit beide scart aansluitingen komen. Dus op de scart TV zit tuner 1 en op scart VCR/AUX zit dan tuner 2 nu wil ik weten of het signaal op scart VCR ook ongecodeerd is ?? En als dat niet zo is waarom de HDD opname wel zonder codering is. Wie weet welke tuner op welke scart zit en of het signaal op beide ongecodeerd zijn? mvg Alexrabd
ton2207 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Opnames zijn inderdaad ongecodeerd als je gebruik maakt van de interne kaarlezer. Gebruik je een CI-module dan is de opname niet ongecodeerd. De vraag over de scart begrijp ik niet. Er zijn twee scartaansluitingen, één voor TV en één voor videorecorder. Deze geven het signaal wat je op dat moment ziet op je TV. Dus niet één scart voor tuner 1 en eén scart voor tuner 2. Je kunt zelfs twee opnames ongecodeerd tegelijk maken én kijken naar een derde programma of opname... Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Gast alexrabf Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Ik heb geen behoefte aan een opname op HDD, echter ik heb nu een pace puma waarbij je naar 2 verschillende zenders kunt kijken op 2 TV's met 1 canaldigitaal kaart, Omdat er tegenwoordig geen HD ontvagers zijn met UHF uitgang wil ik graag weten of bij de Rebox 8000 op de scart VCR het uitgangs signaal van tuner 2 kan krijgen (ongecodeerd) zodat ik met een scart->UHF omvormer het signaal op mijn 2e TV kan krijgen. Als je namelijk ongecodeerd kan opnemen dan moet het toch ook mogelijk zijn om dit signaal ongecodeerd op de 2e scart te krijgen !! mvg alexrabf
ton2207 Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Dat zou ik niet weten helaas. Misschien weet Rebox dit zelf wel? Je zou er een mailtje aan kunnen spenderen naar hen. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
CronoS Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Origineel bericht van: alexrabf Ik heb geen behoefte aan een opname op HDD, echter ik heb nu een pace puma waarbij je naar 2 verschillende zenders kunt kijken op 2 TV's met 1 canaldigitaal kaart, Omdat er tegenwoordig geen HD ontvagers zijn met UHF uitgang wil ik graag weten of bij de Rebox 8000 op de scart VCR het uitgangs signaal van tuner 2 kan krijgen (ongecodeerd) zodat ik met een scart->UHF omvormer het signaal op mijn 2e TV kan krijgen. Als je namelijk ongecodeerd kan opnemen dan moet het toch ook mogelijk zijn om dit signaal ongecodeerd op de 2e scart te krijgen !! mvg alexrabf Hoi.. ik snap ook niet helemaal wat je precies wilt bereiken, aangezien je niet los kan zappen op de tweede tuner? Kan je niet zo marmitek kastje gebruiken om de tweede tv aan te sturen? Ik gebruik zelf al de megavideo 55 voor een lange tijd voor de overige TV's en dat werkt op zich OK.. Ook ben ik nog wel even benieuwd hoe dit zit als je een hogere resolutie gebruikt (bv 1080), gaat dit signaal dan ook nog over de scart; of moet je dan de HDMI interface gebruiken? --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
stefan.wolfrum Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 scart kan, voor zover ik heb begrepen, geen 1080 aan. wel 576, 720 weet ik niet zeker. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast alexrabf Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 mvg alexrabf Hoi.. ik snap ook niet helemaal wat je precies wilt bereiken, aangezien je niet los kan zappen op de tweede tuner? Kan je niet zo marmitek kastje gebruiken om de tweede tv aan te sturen? Ik gebruik zelf al de megavideo 55 voor een lange tijd voor de overige TV's en dat werkt op zich OK.. Ook ben ik nog wel even benieuwd hoe dit zit als je een hogere resolutie gebruikt (bv 1080), gaat dit signaal dan ook nog over de scart; of moet je dan de HDMI interface gebruiken? Hoezo kun je niet zappen op de 2e tuner? neem aan dat je toch gewoon een andere zender kan kiezen! Ik heb nu dus een pace puma en daarmee kun je naar 2 verschillende zenders kijken op 2 tv's dus met 1 smartkaart en bijbehorende abbo. Tuner 1 wil ik in HD hebben voor beneden en de rest van het huis is 576 genoeg. Het mooiste is dus als tuner 2 ongecodeerd op de scart VCR zit zodat ik met een scart-> UHF omvormer in de rest van het huis naar tuner 2 kan kijken. Een 2e optie zou een 2e smartcard zijn met ontvanger maar dan ben ik dus duurder uit.
CronoS Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 OK.. dan werkt het zo niet denk ik. Je kan voor de gehele box instellen welke resolutie je hanteerd. Dus je kan dan denk ik niet een andere resolutie instellen per tuner/scart...Toch wel een vraag; had je met je pace dan ook de optie om de twee onafhankelijke tuners te zappen? Bij de Rebox moet je switchen met het actieve beeld om te kunnen zappen per tuner. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Gast alexrabf Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: CronoS OK.. dan werkt het zo niet denk ik. Je kan voor de gehele box instellen welke resolutie je hanteerd. Dus je kan dan denk ik niet een andere resolutie instellen per tuner/scart...Toch wel een vraag; had je met je pace dan ook de optie om de twee onafhankelijke tuners te zappen? Bij de Rebox moet je switchen met het actieve beeld om te kunnen zappen per tuner. Je moet bij de pace ook eerst het actieve beeld switchen om tuner 2 te kunnen zappen. Onafhankelijk zappen was alleen mogelijk met een extra afstandsbediening ,deze was volgens mij later uitgebracht. Het signaal van tuner 1 zit op de scart TV. Het signaal van tuner 2 zit bij de pace op de UHF uitgang en op de scart VCR. Je kunt dus tuner 2 opnemen vanaf de scart of met een 2e TV kijken via de UHF uitgang(bv de slaapkamer). scart is max 576 dus ook staat de box ingesteld op 1080 de scart blijft altijd 576. De pace was toen de enige die 2 tuners kon decoderen met 1 smartkaart. mvg alexrabf
Gast m.boretti Geplaatst: 13 maart 2010 Geplaatst: 13 maart 2010 Ik heb laatst een programma van TCM opgenomen (handmatig), en bij het willen afspelen tot de ontdekking gekomen dat het programma gecodeerd was opgenomen, maar ook niet afspeelde. Ik heb beide kaarten (CDS/TVV) van plek gewisseld, maar niets hielp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen