poc Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Hallo ,ik zou nog wat duidelijkheid willen betreffende een duo lnb voor canaal digitaal 19 en 23,5 oost. Ik zie nl twee modellen een twin en een quad uitvoering , bij de twin zou deze geschikt zijn voor 1 twin tuner en 2 ontvangers en de quad voor 2 twin tuners of 4 ontvangers. Nu komt mijn vraag waar ik nog niet helemaal uit ben : ik zou een twin tuner willen aanschaffen en zou op astra 19 willen opnemen en op astra 19 op een andere transponder tv willen kijkken. Ben ik dan juist dat dit op de twin lnb uitvoering niet kan , maar ik daar de quad uitvoering voor nodig heb , gecombineerd met twee switches. VU+duo , 320 Gb extern ,wavefrontier T-90
vGnp Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: poc Ben ik dan juist dat dit op de twin lnb uitvoering niet kan , maar ik daar de quad uitvoering voor nodig heb , gecombineerd met twee switches. Nee. De Duo LNB bevat zelf al switches. Met de twin uitvoering kun je een twin tuner of twee ontvangers aansluiten die ONAFHANKELIJK VAN ELKAAR de signalen van de LNBs (19,2E en 23,5E) ontvangen. Met de twin Duo LNB is wat jij wilt dus gewoon mogelijk. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
ton2207 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Klopt helemaal, maar als je het kunt missen zou ik toch voor een quad duo LNB gaan. Mocht je dan later willen uitbreiden dan is dit meteen mogelijk (wel de twee niet gebruikte aansluitingen even dicht tapen). Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
poc Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Geplaatst: 3 maart 2010 Nee. De Duo LNB bevat zelf al switches. Met de twin uitvoering kun je een twin tuner of twee ontvangers aansluiten die ONAFHANKELIJK VAN ELKAAR de signalen van de LNBs (19,2E en 23,5E) ontvangen. Met de twin Duo LNB is wat jij wilt dus gewoon mogelijk. vGnp Ja maar de twin uitvoering zie ik als twee aparte lnb's ,1 voor 19,2 en 1 voor 23,5 en elke lnb heeft 1 aansluiting dus kan maar op 1 frequentie ontvangen , dus als ik op 19,2 e wil opnemen en op 19,2 e op een andere transponder wil kijkken kan dat toch niet of zie ik iets over het hoofd. VU+duo , 320 Gb extern ,wavefrontier T-90
vGnp Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: poc Ja maar de twin uitvoering zie ik als twee aparte lnb's ,1 voor 19,2 en 1 voor 23,5 en elke lnb heeft 1 aansluiting dus kan maar op 1 frequentie ontvangen , dus als ik op 19,2 e wil opnemen en op 19,2 e op een andere transponder wil kijkken kan dat toch niet of zie ik iets over het hoofd. Je bent in de war met een twin LNB. Dit is een twin DUO LNB.Edit: Ik bedoel een twin LNB voor TWEE satelliet posities. En dat dan dus DUO. Waarbij beide (of twin tuner) ontvangers dus kunnen kiezen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
poc Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Geplaatst: 3 maart 2010 Dus de lnb kop gericht op 19,2 E kan via de ingebouwde switch 2 aparte transponders ontvangen en de lnb kop gericht op 23,5 E kan dit ook ( twin duo lnb ). Als ik dit vergelijk met een enkele twin lnb die twee aansluitingen heeft en dus ook twee transponders tegelijkertijd kan ontvangen zeg ik dan moet een twin DUO lnb vier aansluitingen hebben om op elke satelliet twee tranponders tegelijkertijd te kunnen ontvangen , dus moet ik hiervoor de duo lnb quad gebruiken. VU+duo , 320 Gb extern ,wavefrontier T-90
vGnp Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 De twin DUO LNB kan de volgende combinaties ontvangen (misschien helpt dat om het te begrijpen) 19,2E/19,2E 19,2E/23,5E 23,5E/19,2E 23,5E/23,5E vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
poc Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Geplaatst: 3 maart 2010 Ok dat is duidenlijk. Ik wordt op het verkeerde been gezet door de 'maar twee aansluitingen' van de twin duo lnb. VU+duo , 320 Gb extern ,wavefrontier T-90
vGnp Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: poc Ok dat is duidenlijk. Ik wordt op het verkeerde been gezet door de 'maar twee aansluitingen' van de twin duo lnb. Dat denk ik ook. Beide aansluitingen "zien" een geswitchde combinatie van 19,2E en 23,5E. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen