butske Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Hallo samen. Sinds enige tijd krijg ik regelmatig de volgende waarschuwing in mijn internet brouwser. Waarschuwing: Netwerk-overschrijdende aanvraag! Waarschuwing http://192.168.1.254/zCfgTestFail.html Een pagina op het openbare internet vraagt gegevens van uw eigen intranet. Voor de veiligheid is automatische toegang geblokkeerd, maar u kunt kiezen om door te gaan. Doorgaan Altijd doorgaan wanneer gegevens van deze server op mijn besloten intranet worden aangevraagd. Na deze waarschuwing is er geen internet en telefoon meer. De lampjes dsl internet en phone op de zyxel modem Telfort branden dan ook niet meer, alleen die van de lan poorten waar een kabel inzit blijven branden. Het modem moet dan opnieuw opstarten, en dan werkt alles weer normaal tot de volgende melding in mijn brouwser. Mijn draadloze router blijft wel verbinding houden met de laptop. Hopelijk weet iemand wat dit is,en evt. hoe dit te verhelpen. Ik moet nu het zyxel modem meerder keren per dag opnieuw opstarten. Alvast mijn dank. Butske
Gast aart44 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Hier ook een Telfort verbinding en kan dus de link aanklikken en krijg iets heel anders. Citaat: Connection Test Failed Make sure your device is connected to a telephone jack using the included phone wire. Otherwise contact your ISP. If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device (click here to access the web configurator) Lijkt me dus dat je de kabels en stekkers na moet kijken.
butske Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Geplaatst: 5 maart 2010 Het lag niet echt aan de bedrading maar wel in de wandcontactdoos van KPN. Na wat buigwerk aan de contacten, zodat die de stekker weer goed raken is het probleem opgelost. Bedankt aart44 voor de tip.
DRG Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: butske wandcontactdoos van KPN Ik zou de contactdoos vervangen door een model met een RJ11 aansluiting, brakke verbindingen zorgen er ook voor dat je modem op een lagere snelheid werkt dan je eigenlijk zou kunnen halen. ik heb het zelf gehad met een brakke contactdoos, snelheid was ongeveer 3 mbit, na het vervangen was deze 18 Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen