Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met een probleem.

Ik heb hier een huis een regelaar zitten voor mijn gebouwbeheer systeem. (Priva HX8)

Hiermee kan ik als er een storing is, een mail laten versturen.

De regelaar heeft een ethernet poort.

Op de regelaar kan ik het volgende instellen:

het ip adres: 192.168.1.160

subnetmask: 255.255.255.0

gateway :192.168.1.1

Voor de configuratie email

Emailserver:

SMTP: smtp.online.nl

DNS: 194.134.5.5

Poort: 25

Emailadres

Van: comprihx

naar: karel@appel.nl

Mijn provider is Online

Voor mijn uitgaande email gebruik ik ook smtp.online.nl en dit werkt prima.

Als ik nu een storingsmelding creeer komt er geen mail uit.

zou mijn provider Online deze regelaar op poort 25 blokkeren?

Weet er iemand toevallig een smtp welke ik tijdelijk kan gebruiken om dit uit te proberen.

Helaas gaat het niet met een gmail of hotmail account. Hier kun je alleen verzenden met gebruikersnaam en wachtwoord , dit kan ik helaas niet instellen.

Iemand nog een idee??

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Je gebruikt geen geldig e-mailadres als afzender. Vandaar dat het niet werkt, gok ik zo.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Ja dat zou je wel denken ja. :D Maar ook daar heb ik mijn emailadres staan.

Dus bij "van" heb ik mijn online email adres ingesteld en "naar" mijn andere email adres ingesteld , gmail hotmail etc al geprobeerd.

Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Als daar je Online adres staat, zou je een foutmelding terug moeten krijgen als de mail niet verzonden kan worden...

Je kan de mailserver smtp.euronet.nl proberen, van de zakelijke tak van Online. Kans dat het dan wel werkt...

Geplaatst:

dat ga ik eens proberen.

Geplaatst:

poort 587 had ik ook reeds geprobeerd.

Met welk tooltje zou ik het beste kunnen traceren wat mijn data verkeer doet??

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky

SMTP: smtp.online.nl
DNS: 194.134.5.5

Ik denk dat je smtp.online.nl niet via 194.134.5.5 (dns.euro.net) kunt laten resolven wat dat is geen openbare DNS denk ik.
Probeer ook eens DNS: 192.168.1.1 (hetzelfde als je router zodat hij de DNS gebruikt die de router ook gebruikt) of anders 8.8.4.4 (Google openbare DNS).

Correctie: DNS is toch van online bij nader inzien.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: henkvd1
zonder loginnaam en wachtwoord kom je niet op de mailserver.

Dat is niet waar.

Origineel bericht van: freaky
poort 587 had ik ook reeds geprobeerd.
Met welk tooltje zou ik het beste kunnen traceren wat mijn data verkeer doet??

Je hebt Wireshark. Dat kun je proberen maar is wel alleen voor mensen die er wat meer zicht op hebben. Ik vraag me af of je überhaupt wel een netwerkverbinding hebt. Is dat te controleren?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67

Ik denk dat je smtp.online.nl niet via 194.134.5.5 (dns.euro.net) kunt laten resolven wat dat is geen openbare DNS denk ik.
Probeer eens DNS: 192.168.1.1 (hetzelfde als je router) of anders 8.8.4.4 (Google openbare DNS).

Je hoeft niet noodzakelijk een openbare DNS-server te gebruiken. De server die freaky hier gebruikt is gewoon een DNS-server van Online. Weliswaar hangt daar nog een stokoude naam aan, maar dat maakt niet uit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO
De server die freaky hier gebruikt is gewoon een DNS-server van Online. Weliswaar hangt daar nog een stokoude naam aan, maar dat maakt niet uit.

Bij nader inzien zag ik het ook. Het is zelfs geen oude maar een actuele server. Excuus voor het misverstand:

post-20183-1318260764,2876_thumb.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Ja pingen gaat vanaf alle pc's goed. Ik kan de regelaar ook goed programmeren cq bedienen dus dit gaat ook goed.

Het vreemde is dat ik email verstuur met dezelfde smtp server vanaf mijn pc's en dit werkt wel.

Ik heb ook al gepinged naar smtp.online.nl, het ip adres wat daaruit kwam ingevuld op de regel van smtp server de dns opengelaten. Ook niks

Het idee om op de dns regel mijn gateway in te stellen heb ik ook al geprobeerd . Je raadt het al ook nies

Geplaatst:

Maar je hebt dus een lokale verbinding, dat wil niet zeggen dat je ook internet hebt. Is dat niet te checken?

Weet je bijvoorbeeld 100% zeker dat de standaard gateway goed ingesteld is? Bij veel providers is dat namelijk 192.168.1.254... De situatie bij Online ken ik niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen