Ga naar inhoud


Vraag over afsluiten output LNB


Gast peejee

Aanbevolen berichten

Ik wil naar een nieuwe schotel (big bisat of T90) met quad-LNB's, om één DM800 en een VU+ Duo te voeden. Dan houd ik op elke LNB dus een output over die ik normaal moet afsluiten met een F-afsluitweerstand.

 

Nu wil ik aan die vierde aansluitingen wel een switch hangen en kabel trekken naar de gastenkamer en dan, wanneer wij gasten hebben die blijven slapen, daar de dreambox tijdelijk installeren. Kan ik alles aansluiten aan de LNB's en alleen aan de kabel die naar van de switch naar de gastenkamer loopt een afsluitweerstand plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien simpele vraag maar heeft het afsluiten van een output invloed op de andere outputs?

Ik kan me iets voorstellen over storingsgevoeligheid, maar nog andere zaken?

Tot nu toe heb ik de outputs gewoon open gelaten die ik niet gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De twee outputs zijn electrisch gescheiden van elkaar.

Pas wanneer je (via je ontvanger) spanning zet op de desbetreffende uitgang, zal er signaal op staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Correctie "dan zal er signaal uitkomen" wink

Uit een kraan komt ..
Op een connector staat....

laugh

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theboyk
Misschien simpele vraag maar heeft het afsluiten van een output invloed op de andere outputs?
Ik kan me iets voorstellen over storingsgevoeligheid, maar nog andere zaken?
Tot nu toe heb ik de outputs gewoon open gelaten die ik niet gebruik.


Op een niet gebruikte uitgang - lees - met een aangesloten en "openliggende" kabel zou ik altijd een afsluitweerstand voorzien (indien er geen ontvanger op aangesloten is). Een "openliggende" coax kabel kan nl ongewenste signalen terug sturen naar de LNB... Dat is gebruikelijk in video en hf techniek.

Grts, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat dit in de praktijk wel mee zal vallen bij een LNB.

De coax kabel is laagohmig, en afgeschermd.

Verder is hij in de LNB aangesloten op een spanningsloze laagohmige uitgangs versterker.(Spanningsloos, wanneer die niet op een ontvanger is aangesloten.)

 

In de video techniek heb je daarintegen veel sneller last van overspraak, mede omdat een op een uitgang (meestal) signaal staat, en de ingang van een bepaald toestel hoogohmig kan zijn.

 

Tenslotte is er een zeker risico, aansluitingen rond een lnb kabel met 75 ohm af te sluiten.

Door vergissingen kan er zo maar 18 volt op komen te staan.(rookwolken!)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...