Gast Nadorino Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 hoi all ik heb vraag over draadloos netwerk, dreambox 800 kan verbinding maken met USB draadloos netwerk met draadloos modem
peterksr Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Origineel bericht van: Nadorino hoi all ik heb vraag over draadloos netwerk, dreambox 800 kan verbinding maken met USB draadloos netwerk met draadloos modem hallo, ik denk zo maar dat niemand deze vraag begrijpt. mischien toch iets beter en duidelijker het probleem omschrijven volgen mij. gr peter 1 maal VU+ DUO +
Gennaromax Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Nee, kan niet. Gr. DM 800HD,OpenPLi® ,CCcam,Moteck SG2100a en een Triax 78 cm.( Samsung 3D Plasma 63") DM 800HD, OpenPLi® , CCcam
Bazel Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Je hebt de mogelijkheid om via een USB draadloze adapter verbinding te maken met het draadloze netwerk. Let wel op dat niet alle USB adapters werken op de dm800, heb zelf de dm8oo draaien met een sweex USB stick en dit werkt super. Greetz Bas DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5
peterksr Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 deze werkt in ieder geval wel zit bij mij in de dm800 en ja ik heb de vraag nu begrepen zie de bijlage 1 maal VU+ DUO +
Sat_marc Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Hallo, Ik heb hier nog een Netgear WG111v2 Wireless USB Adapter liggen. Als ik die in mijn DM800HD stop, gebeurt er niets. Moet ik eerst nog een applicatie installeren? Of kan dit type USB adapter niet worden gebruikt? Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
bigm Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 je zult eerst wlan moeten aanzetten tenminste wel bij de gemini image ik zal eens kijken ik heb ook nog zo'n netgear liggen wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde
peterksr Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 kijk eens naar dit draadje. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...SB_#Post1781086 gr peter 1 maal VU+ DUO +
Sat_marc Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Ik gebruik OpenPLi 2010-03-11. Bij de netwerkinstellingen zie ik geen "Enable WLAN" of iets dergelijks. Kan OpenPLi wel met wireless overweg? Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
maximus288 Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 bij openpli krijg je dat draadloze netwerkmenu vanzelf als je de juiste stick erin stopt de dlink van hierboven heb ik ook en werkt perfect VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Sat_marc Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Dan lijkt het er op dat mijn Netgear WG111v2 Wireless USB Adapter niet gaat werken. Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
panasotis Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Hallo, ik heb openpli op mijn dm 800 hd se en hij ziet mijn usb adapter en ik kan ook alles instellen paswoord en zo maar ik kan dat niet saven. iemand ervaring ermee? er komt op te staan saven? dan klik ik op ok maar als ik weer bij adaptor instellingen ga dan staat ie weer op uit. Mvg preker
icesat Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Probeer eens met LAN verbinding uit Dreambox volledig opnieuw opstarten kan ook wel eens helpen
Gast Mimisiku Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Eerste vereiste is wel dat een de USB WiFi stick een RaLink Chipset heeft. Er is via hier of Google een mooie lijst te vinden waar een heleboel ondersteunde WiFi sticks in staan. Als je éénmaal zo'n stick hebt kun je deze instellen. Ik gebruik zelf de OpenPli Beta 2.1, maar zal wel redelijk gelijk lopen met andere images.. Let erop!! OpenPli geeft nergens een optie WLAN instellen/setup.. Linux ziet dit gewoon (terecht) als een Netwerk device en de instelling van je WLAN stick gaat dus gewoon via het Menu/Instellingen/Systeem/Netwerk. Normaal vind je alleen de optie LAN verbinding (Ethernet netwerk interface) Als je stick is herkend vind je nu ook: WLAN connectie (Ralink draadloze netwerk interface) Als je op OK drukt kun je alle settings wijzigen.. Let goed op de encryptie standaard!! Stond standaard op WPA2 en daar had ik een paar keer overheen gelezen. Mijn FritzBox staat op WPA en WPA2 en voor de lacale share gebruik ik WPA.. Voor de ingave van het wachtwoord gebruik ik het virtuele toetsenbord om fouten te vermijden... Druk op OK om op te slaan.. Laat de Box echt rebooten!!!! Na de herstart zou de verbinding moeten werken...
panasotis Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Helaas ik heb alles geprobeerd maar die saved die gewoon niet. hij ziet de stick en laat mij ook alles instellen zoals wpa2 en het wachtwoord van wireless die hij ook detecteerd en als ik alles wil opslaan druk ik ok en exit maar als ik terug in die menu ga dan is alles weer weg. de stick is een linksys WUSB54GC en word dadelijk herkend
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen