Caesarion Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Zojuist een opname (weer) verprutst . Situatie: Opnemen RTL5 (Astra1) Kijken NED1 HD (Astra3) Op een gegeven moment begint het beeld te stotteren (21:10uur). Geen enkele knop op de afstandsbdiening doet het meer. Alleen de aan/uit knop ingedrukt houden deed de ontvanger uitgaan. Waar blijft de fw-update die dit oplost? -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
ton2207 Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Voor de eerste keer bij mij ook een opname mislukt. Opgenomen Ned1 HD Gekeken SBS6 Freeze van het beeld, ontvanger alleen te resetten met knop achterop (geen reactie op afstandsbediening). Ik ben nu ook toegetreden tot 'de club' Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Alfons Verbiest Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Ik heb de Rebox nog maar pas. Van de week een opname van Film1 HD via de EPG gemaakt en die is er goed opgekomen. Gisteravond op Ned 3 HD Dexter opgenomen. Ook via de EPG. Zie ik vanmorgen tot mijn stomme verbazing dat hij wel opgenomen heeft, maar golf van Sport1.2. Ned 3 HD is kanaalnummer 3 en Sport1.2 is nummer 132 (uit mijn hoofd zeggend). Is dit vaker bij deze ontvanger? Heel vreemd.
David1980 Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Ik heb de Rebox nog maar pas. Van de week een opname van Film1 HD via de EPG gemaakt en die is er goed opgekomen. Gisteravond op Ned 3 HD Dexter opgenomen. Ook via de EPG. Zie ik vanmorgen tot mijn stomme verbazing dat hij wel opgenomen heeft, maar golf van Sport1.2. Ned 3 HD is kanaalnummer 3 en Sport1.2 is nummer 132 (uit mijn hoofd zeggend). Is dit vaker bij deze ontvanger? Heel vreemd. vreemd! Ned 3HD staat op de fastscanlijst op 102 of zo, maar zeker niet op nummer 3 UPC Horizon + Samsung EU55D8000
ton2207 Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Nee hoor, niet vreemd. Alfons heeft de HD fastscanlijst gebruikt en dan staat Ned3 HD op 3 en Ned3 SD op 103. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Caesarion Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 Gisteren lange SD opname van NET5 (18:30 tot 00:30) verprutst. Om problemen te voorkomen (dacht ik) géén HD gekeken. Vanochtend stond er zo'n 120Kb op Ik heb het "vermoeden" dat er wat niet goed gaat bij het decoderen. Op het moment dat ik de ontvanger standby zette was er namenlijk géén activiteit meer van de Smartwi, terwijl de opname nog bezig was. Aangezien de rebox een programma gedecordeerd wil opslaan, maar dit dus niet kan, word er dus niets opgenomen. Toen ik de ontvanger van de slaapkamer aanzette was er weer activiteit. Kort gezegd: de kaart wordt dan dus niet twee keer aangesproken (één keer voor de opname en één keer voor wat je aan het kijken bent). -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
Alfons Verbiest Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: ton2207 Nee hoor, niet vreemd. Alfons heeft de HD fastscanlijst gebruikt en dan staat Ned3 HD op 3 en Ned3 SD op 103. Klopt helemaal Ton, Afgelopen nacht nog een proef met een opname op Ned 3 HD genomen en die stond er weer wel goed op. Ik ga er maar vanuit dat het eenmalig was (hoop ik).
ton2207 Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 @ Caesarion Voor de volledigheid? In welke kaartlezer heb je de CD smartcard zitten, boven of onder? Er waren verhalen dat de update van de kaart in de bovenste kaartlezer niet doorkwam - dan zou het ook kunnen dat het dubbel decoderen in deze kaartlezer niet goed werkt. Maar, ik kan het ook volledig mis hebben. (Mijn CD kaart zit in de onderste kaartlezer). Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Caesarion Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 @Ton2207, De kaartlezer zit in de onderste lezer. De bovenste heb ik nog dicht zitten. -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen