Elwin Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Volgens de bekende nieuwssite over (satelliet-)TV gaan de Film1 en Sport1-zenders binnen 'middenlang' termijn alleen uitzenden op Astra 3. Goede zaak! Kunnen er mooi nieuwe zenders toegevoegd worden op de Astra 1.
allez l'om Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 dat geloof je toch zelf niet? Is eerder een stap in de operatie om op termijn alle zenders naar 23.5 te verhuizen Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Pjotrb Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Daar zijn ze al mee begonnen. NPO, RTL, SBS straks allemaal in HD op Astra 3. Kwestie van tijd dat in ieder geval de commerciële SD-zenders op de Astra 1 worden uitgeschakeld.... Het zal wel niet zo snel gaan als met de uitschakeling van de analoge zenders in de jaren '90 maar ik vermoed dat binnen een jaar of twee iedereen een HD-ontvanger moet hebben met een schotel op 23 Oost gericht om nog Nederlandse zenders te kunnen ontvangen. Misschien kon het wel eens gelijk vallen met de uitschakeling van de analoge Duitse zenders op 30 april 2012. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Ou-Tannu Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 nee als de duitse analogen er afgaan dan staan de heren met de centen te roepen dat ze een transponder willen huren CDS Zal gek zijn om dan tegelijk transponders op 19,2E af te stoten.. Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Littlesat Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Een eventuele verhuizing naar 23.5 Oost is nog niet zo ingrijpend. Dat los je nog met een relatief goedkope LNB op. Veel ingrijpender is de migratie naar DVB-S2/MPEG4... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Zuppelan Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Op dit moment verkoopt Canal Digitaal in hun webwinkel nog altijd de Philips DSR 2221, een SD-ontvanger. Voor Canal Digitaal is van belang dat ze zowel verkoper van hardware als dienstverlener zijn. Wie zo'n apparaat koopt gaat uit van een redelijke bruikbare levensduur, en Canal Digitaal is vanuit consumentenrecht verplicht die levensduur te bieden, en gezien ontvangst van het CDS-pakket geadverteerde functionaliteit is heeft dat gevolgen voor het in de lucht houden van een aantrekkelijk MPEG2-pakket. Ik zou een redelijke levensduur op zo'n 5 jaar zetten. Dat betekent dat als CDS morgen stopt met SD-ontvangers te verkopen, dat ze nog 5 jaar in MPEG2 moeten uitzenden. Dat betekent geen afschakeling van MPEG2 voor 2015. Een omruilaktie biedt misschien soelaas, maar voor veelafgenomen pakketten als basis en stb is dat erg duur, en dus zal men niet snel daartoe overgaan. Kortom, ik verwacht nog jaren MPEG2-beeld. Verhuizen naar 23 oost misschien? Dat zal inderdaad voor een aantal zenders de praktijk gaan zijn en is zondermeer logisch. Er is echter een belangrijke reden om op de Astra1 aktief te blijven en dat is de grote voetafdruk. Hoewel ontvangst buiten Nederland niet officieel is toegestaan, weet men bij Canal Digitaal drommels goed dat emigranten een deel van hun boterham betalen. Die inkomsten wil men niet kwijtraken, en zullen hen huiverig maken de Astra1-transponders af te stoten.
dogeatdog Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 wat er ook bij komt is dat ze eerst als je overschakelt naar Film1HD zou je geen beeld meer hebben op de Film1 op 19E. En dit hebben ze toch terug gedraaid. Waar uit ik opmaak dat er toch nog heel veel mensen zijn die nog alleen maar sd kijken en nog niet zo happig zijn op een gehele overstap naar HD.
Littlesat Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Het is niet alleen de overstap naar HD.. maar ook de overstap naar MPEG4/DVB-S2 voor SD.. Maar nog niemand die opgemerkt heeft dat de MPEG4 versies van de film1 zenders ongeveer dezelfde bitrate hebben dan de oude MPEG2 versies en daardoor beter beeld bieden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
guppje29 Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Film 1 HD zend alleen films uit in beschikbare hd versie. Hebben ze de betreffende film Niet in HD dan is er een soort Film 1 test beeld. omdat men dan bepaalde films kunnen gaan missen hebben ze de SD variant van Film1.1 ook weer open gezet voor abbonnees Origineel bericht van: dogeatdog wat er ook bij komt is dat ze eerst als je overschakelt naar Film1HD zou je geen beeld meer hebben op de Film1 op 19E. En dit hebben ze toch terug gedraaid. Waar uit ik opmaak dat er toch nog heel veel mensen zijn die nog alleen maar sd kijken en nog niet zo happig zijn op een gehele overstap naar HD. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
dogeatdog Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 ja dit las ik bij een grote webwinkel. Uiteindelijk Film1 en Sport1 kanalen MPEG4 only op Astra3 Alle Film1 en Sport1 kanalen zullen bij CanalDigitaal uiteindelijk alleen nog maar in MPEG4 te zien zijn op de Astra3 satelliet op 23,5 graden oost. De CanalDigitaal abonnees hoeven echter niet bang te zijn dat dit op korte termijn gaat gebeuren. Op dit moment kunnen abonnees die gekozen hebben voor het nieuwe Film1/Sport1 HD-abonnement alleen, in de gevallen dat deze zenders zowel via de Astra1 en Astra3 worden uitgezonden, nog de Film1 en Sport1 kanalen op de Astra3 satelliet bekijken. De overstap naar de HD-variant van het Film1/Sport1 abonnement is nodig om de HD-kanalen Film1 HD en Sport1 HD te kunnen bekijken. Ook voor het bekijken van het SD-kanaal Film1 Action is deze overstap nodig omdat deze zender alleen in MPEG4 door CanalDigitaal wordt aangeboden. M7 Group S.A, de Luxemburgse eigenaar van CanalDigitaal, laat in een reactie het volgende weten: “Film1/Sport1 HD-klanten hebben tot op heden inderdaad geen toegang tot Film1.2 en Film1.3 via Astra1 satelliet want dat biedt in principe geen toegevoegde waarde; beeldkwaliteit inMPEG-4 op de nieuwe transponder is beter en film 1.3 heb je in 24uurs versie. Het is ons gebleken dat veel klanten die migreren naar het Film1/Sport1 HD-abonnement niet begrijpen dat ze voor film 1.2 en 1.3 nu naar andere fastscanposities (110 en volgende) moeten zappen om toegang tot die zenders te krijgen. Daarom gaan we voorlopig de toegang voor film 1.2 en Film1.3 op Astra1 weer open zetten voor Film1/Sport1 HD-pakket klanten.”
Gerard 76 Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: Littlesat Het is niet alleen de overstap naar HD.. maar ook de overstap naar MPEG4/DVB-S2 voor SD.. Maar nog niemand die opgemerkt heeft dat de MPEG4 versies van de film1 zenders ongeveer dezelfde bitrate hebben dan de oude MPEG2 versies en daardoor beter beeld bieden. Dat was mij dus wel opgevallen Zeker een goede zaak!
Ou-Tannu Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 mij ook als ze dat zo laten zal ik niet klagen ! Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Satlook Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Citaat: M7 Group S.A, de Luxemburgse eigenaar van CanalDigitaal, laat in een reactie het volgende weten: “Film1/Sport1 HD-klanten hebben tot op heden inderdaad geen toegang tot Film1.2 en Film1.3 via Astra1 satelliet want dat biedt in principe geen toegevoegde waarde; beeldkwaliteit inMPEG-4 op de nieuwe transponder is beter en film 1.3 heb je in 24uurs versie. Het is ons gebleken dat veel klanten die migreren naar het Film1/Sport1 HD-abonnement niet begrijpen dat ze voor film 1.2 en 1.3 nu naar andere fastscanposities (110 en volgende) moeten zappen om toegang tot die zenders te krijgen. Daarom gaan we voorlopig de toegang voor film 1.2 en Film1.3 op Astra1 weer open zetten voor Film1/Sport1 HD-pakket klanten.” Dat is toch belachelijk, dus als ik mijn kaart in het weekend mee zou nemen naar zomerhuis of camping dan kan ik daar mijn sd ontvanger niet meer gebruiken. Sterker nog ik heb op mijn slaapkamer een SD ontvanger staan en heb daar alleen astra 1, nu neem ik regelmatig mijn kaart mee naar de slaapkamer om daar te kijken, maar zou dus verplicht zijn om daar ook een HD ontvanger te plaatsen en een extra uitbreiding voor astra3. Belachelijk DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Moderator ceesv Geplaatst: 9 maart 2010 Moderator Geplaatst: 9 maart 2010 Je kan je kaart ook in je ontvanger laten zitten, en je ontvanger meenemen naar je slaapkamer. Canaaldigitaal heeft ondertussen een duidelijke strategie, en daarin speelt de Astra 3 positie een belangrijke rol. De nederlander vraag om veel voor weinig, Astra 1 is te duur voor weinig. Om aan veel te voldoen, zal je moeten omschakelen naar Astra 3. Alleen is dit naar nieuwe klanten kennelijk niet duidelijk genoeg gezegd. Kennelijk hoort ook bij de nieuwe strategie, dat er naar het gemor van het volk geluiserd wordt, vandaar het openzetten van Astra 1 in dit geval. En overigens, je koopt ondertussen al een HD ontvanger met CI slot voor € 79,-- in de Heimat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Citaat: Dat is toch belachelijk, dus als ik mijn kaart in het weekend mee zou nemen naar zomerhuis of camping dan kan ik daar mijn sd ontvanger niet meer gebruiken. Zo te zien heeft MPEG2 niet meer het eeuwige leven. Wacht maar af... Dit ook zal gaan gebeuren op de kabel over een paar jaar... en ook Digitenne... CDS was het eerste met Digitaal - nu zijn ze het eerste met de volgende generatie digitaal. Gelukkig zijn de ontvangers tegenwoordig relatief klein en kun je ze al snel meenemen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen