Clarke Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Helaas zag ik bij een vrij grote satellietshop een verkoper die een klant nog een "oude" SD ontvanger aansmeerde. Ik kon het niet laten om mij daarmee te bemoeien, waarop de verkoper mij voor gek uitmaakte. Ik heb de klant maar aangeraden om zich eerst maar eens hier in te lezen voor hij over gaat tot de aanschaf van een ontvanger. En ik haal mijn coax wel ergens anders, het is nou toch niet het lekkerste weer om het dak op te gaan.
Littlesat Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Citaat: Op dit moment verkoopt Canal Digitaal in hun webwinkel nog altijd de Philips DSR 2221, een SD-ontvanger. Hiermee kun je nog zeker 2-3 jaar naar het SetTop/Basis pakket kijken dus why not? Er is namelijk nog lang niet alles over! Iedereen weet dat je voor toekomst zekerheid nu een MPEG4/DVB-S2 (HD) box moet hebben. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Op dit moment verkoopt Canal Digitaal in hun webwinkel nog altijd de Philips DSR 2221, een SD-ontvanger. Hiermee kun je nog zeker 2-3 jaar naar het SetTop/Basis pakket kijken dus why not? Er is namelijk nog lang niet alles over! Iedereen weet dat je voor toekomst zekerheid nu een MPEG4/DVB-S2 (HD) box moet hebben. De technische levensduur is toch wel langer dan twee a drie jaar, dus een goede verkoper legt de klant uit dat beter is nu een nieuw type ontvanger te kopen, ook met HD want dat is vanaf april breed uitgerold. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gerard 76 Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Origineel bericht van: Littlesat Iedereen weet dat je voor toekomst zekerheid nu een MPEG4/DVB-S2 (HD) box moet hebben. Dat vraag ik me dus af... Wij wellicht wel, maar een "gewone leek" die gewoon TV wil kijken scheelt 't niks hoe de zaak wordt uitgezonden. Die koopt een box,en verwacht daar jaren mee vooruit te kunnen. Ik vind zelf dat een verkoper de klanten hier te allen tijde op moet wijzen.
Zuppelan Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Origineel bericht van: Littlesat Hiermee kun je nog zeker 2-3 jaar naar het SetTop/Basis pakket kijken dus why not? Er is namelijk nog lang niet alles over! Natuurlijk, dat is precies wat ik bedoel, maar ook dat men zo lang men van die ontvangers verkoopt, zich de verplichting op de hals haalt te zorgen dat die ontvangers een redelijke tijd beeld doen geven. Ik vind 2-3 jaar wel wat kort, vanuit de termijnen die voor consumentenrecht gelden; een consument die een ontvanger koopt verwacht dat hij langer beeld geeft. Maar daarover valt te discusseren, zeker is dat zolang er SD-ontvangers verkocht worden, speculaties over het verdwijnen van MPEG2 voorbarig zijn. Als Canal Digitaal binnen 2-3 jaar wil stoppen met MPEG2, dan moeten ze vandaag, wat zeg ik, gisteren nog stoppen met MPEG2-ontvangers te verkoper. Origineel bericht van: Littlesat Iedereen weet dat je voor toekomst zekerheid nu een MPEG4/DVB-S2 (HD) box moet hebben. "Toekomstzekerheid" is goed gespeld. Ik ben het volledig met je eens. Maar niet zozeer uit de angst dat MPEG2 morgen weg is, maar dat ontwikkelingen vooral in MPEG4 zullen plaatsvinden, en je een apparaat wilt kopen dat op de toekomst voorbereid is.
Littlesat Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Degene die gewoon TV wilt kijken en een SD ontvanger koopt krijgt te zijner tijd wel een aanbod.... Een meestal is dan de HD ontvanger gratis... Uiteraard krijg je dan geen dreambox DM8000 of zo, maar gewoon een Philips/Pace bak. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gerard 76 Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Dat kunnen ze mijns inziens beter nu doen... Maar ik snap ze wel, straks de klanten een gratis box geven op voorwaarde dat ze een jaar blijven.
Satlook Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Citaat: Hiermee kun je nog zeker 2-3 jaar naar het SetTop/Basis pakket kijken dus why not? Er is namelijk nog lang niet alles over! Wie zegt dat? Ik gok anderhalf jaar dan is bij CD alle SD weg DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Zuppelan Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Ik schat dat het te duur is om STB/Basispakketters een gratis ontvanger te geven. Op iemand die een thema- of entertainmentpakket afneemt wordt meer marge gemaakt en het aantal kijkers is klein. Ik denk dat het wat dat betreft interessant is om te kijken wat er gebeurt met de Film1-zenders; uit het feit dat men een wat langere overgangsperiode in gedachte heeft kan je opmaken dat een ontvangeraktie zoals bij het themapakket niet zo voor de hand lag.
Littlesat Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 SD zal niet weggaan... alleen DVB-S/MPEG2 zal op den duur DVB-S2/MPEG4 (H.264) worden. En alles wat HD is hoeft niet nog eens dubbel in SD... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Satlook Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Citaat: SD zal niet weggaan... alleen DVB-S/MPEG2 zal op den duur DVB-S2/MPEG4 (H.264) worden. En alles wat HD is hoeft niet nog eens dubbel in SD... Ja dat snap ik en dat bedoel ik niet helemaal zo met sd. Laat ik het anders zeggen dan, wanneer kunnen we de SD ontvangers weggooien ? DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Littlesat Geplaatst: 11 maart 2010 Geplaatst: 11 maart 2010 Dat kunnen we alleen speculeren. Ik zeg maximaal 5 jaar, minimaal 2. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Noordzee Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Origineel bericht van: Littlesat SD zal niet weggaan... alleen DVB-S/MPEG2 zal op den duur DVB-S2/MPEG4 (H.264) worden. En alles wat HD is hoeft niet nog eens dubbel in SD... Goed gezien.... Per 15 september gaat Eredivisie Live 2 over op MPEG4. En dat is dan goed voor een betere beeldkwaliteit. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
di-on-air Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Origineel bericht van: Littlesat Degene die gewoon TV wilt kijken en een SD ontvanger koopt krijgt te zijner tijd wel een aanbod.... Een meestal is dan de HD ontvanger gratis... Als je digitale tv afneemt van de kabel dan krijg je toch ook een gratis ontvanger? En waarom dan niet bij Canal Digitaal? Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger. Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen, History en MTV NL in HD.
Terradon Geplaatst: 20 augustus 2010 Geplaatst: 20 augustus 2010 Als je digitale tv afneemt van de kabel dan krijg je toch ook een gratis ontvanger? En waarom dan niet bij Canal Digitaal? Vind in deze context het woord "GRATIS" altijd zo mooi, doe me een lol en noem eens een bedrijf welke jou echt gratis iets geeft. Die ontvanger van upc is een huurtoestel waarvoor jij dus gewoon de huur betaald, hij is dus niet jou eigendom. Ergo wat je ook "krijgt" in feite betaal je altijd gewoon voor het product wat je zou willen hebben...een ondernemer is namelijk geen filantroop. Groetjes.......
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen