Ga naar inhoud

[VU+ DUO] HDD Probleem met herkenning

Aanbevolen berichten

Gast Koifreak
Geplaatst:

Daar ik problemen blijf vinden met installatie van de hdd in mijn vu, stel ik deze vraag.

Als ik een HDD ( samsung HD103UJ 7200 rpm ) installeer, dan krijg ik bij het opstarten een groen scherm met de mededeling dat er een software error is opgetreden en de vu word opnieuw opgestart.

Ook een andere HDD ( WD 500GB ) geprobeerd maar hetzelfde...wat doe ik verkeerd ????

Joland

• Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

stond er al wat op of was het een maagdelijke nieuwe disk?

men schrijft hier en daar wel over initialiserings problemen met een grote disk...

en raad aan de disk aan de pc met Gparted te formateren op EXT3

dan mogen er natuurlijk geen mounts aanwezig zijn die naar hdd verwijzen voordat je hem inbouwt... (bijvoorbeeld een pc of nas die gemount is, eerst umount)

en het is bekend dat er wel wat klote sata connectors in omloop zijn die slecht contact maken, hetgeen natuurlijk een crash kan veroorzaken.

dus even kijken wat er is

wat er kan

hoe de volgorde zijn moet

en als toefje,

ik heb vaker disks ingebouwd in dreambox en enkel door ook meteen maar een nieuw image erop te zetten verliep het zonder fouten EN het image kan natuurlijk ook een probleem hebben met initialiseren (welke gebruik je? )

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Gast Koifreak
Geplaatst:

Er heeft wat opgestaan maar is netjes geformatteerd via de pc naar NTFS.Herkenning is opgelost, ik had de vu eerst opgestart DAARNA pas de hdd aangesloten ( 500GB 7200rpm )Hij herkent hem nu wel, en opnemen gaat goed, maar nu komt het, als ik het programma terug wil kijken gaat het goed, maar zodra ik op stop klik dan krijg ik weer het groene scherm en restart de vu weer....grrr.

Image = openpli 08-01-2010

enigma = openpli 05-03-2010 master

HDD = ata/wdc wd5000aavs-0

Gast joost1963
Geplaatst:

Een Harde schijf aansluiten terwijl de VU+ aanstaat is nooit slim.

Geplaatst:

Aan de grootte van de HDD zal het niet liggen. Boven de 1TB wil nog wel is problemen geven.

Het aantal toeren denk ik ook niet dat dat het probleem veroorzaakt alhoewel ik niet snap dat je een 7200 RPM verkiest boven een 5400 RPM (spin noise).

Misschien toch je connector checken of je VU+ de schijf laten formateren?

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Gast Koifreak
Geplaatst:

Even ter duidelijkheid, de harde schijf was wel van power voorzien voordat ik hem aanzette, alleen de sata kabel aangesloten terwijl de vu aanstond.

De 7200 toeren schijf heb ik voor gekozen omdat ik deze nog had liggen.Ook al een nieuwe connecter cable geprobeerd, heb ook de vu de harde schijf laten formatteren, l een aantal maal geprobeerd.Misschien moet ik toch maar eens een 5400 rpm schijf proberen ?

Geplaatst:

denk dat je met een ander image testen veel sneller klaar bent dan een 5400 schijfje inbouwen

overigens waar komt het vandaan dat 7200 schijfje niet geschikt zou zijn (internet wilde verhalen zeker)

neem de proef op de som en installeer VTI0.5

kwartiertje werk en uitermate geschikt voor VU+

ciao

oj ja altijd alles uit - af - zonder stroom ook coax aan of afkoppelen....> OF eigens schuld dikke buld

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
Citaat:
maar zodra ik op stop klik dan krijg ik weer het groene scherm en restart de vu weer....grrr.

feitelijk zou je moeten zien in de crashlog waar het aan hapert
bijna alles is skin / epg of plugin gerelateerde crashes

kale images gebruiken (nog steeds de beste tip)

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde gehad met de inbouw van een Seagate Barracuda 160Gb (7200rpm). Groene schermen, zwarte schermen, niet opstarten, ongeacht welke image ik gebruikte.

Probleem was opgelost nadat ik een Samsung Ecogreen 500Gb - 5400rpm heb geinstalleerd.

Er blijken meer mensen last van te hebben, vrijwel allemaal 7200rpm schijven.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Geplaatst:

betwijfel of je het door de 7200 in het verdomhoekje te plaatsen 't bij het rechte hebt

er zijn ook zogenaamde greenpoint disks die hun RPM zelf regelen

in elke geval zou je ook op vuplus support eens moeten nalezen

anders wordt het hoog tijd voor een VU+ DUO lijst met HDD's

(zoals die er voor andere PVR's ook is)

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Ik heb de WD Caviar Green, SATA Hard Drives

1 TB, 16 MB Cache, SATA 3 Gb/s

ingebouwd en totaal geen last met opnemen en afspelen.

Mijn huidige image is Black hole de vorige waren Pli en Vti.

Allemaal perfect icm met de harddisk.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Dreambox 8000 HD - Vu Duo

Geplaatst:

Een Lijst aanmaken

kunnen we samen doen

wel netjes copieren en plakken zonder zrijvfouten

oké WD Caviar Green, SATA Hard Drive 1 TB, 16 MB Cache, SATA 3 Gb/s (typenummer???)

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Gast Koifreak
Geplaatst:

Heb even een complete refresh gedaan, dus volledige installatie.

Geflashed en alles weer opnieuw erin gezet zonder van allerhande plugins, en voila, werkt PERFECT !!

Dank voor jullie reacties en hulp alle.

Hierbij de werkende schijf :

HDD = Western Digital 500GB

ata/wdc wd5000aavs-0 7200 RPM

Geplaatst:

oké WD Caviar Green, SATA Hard Drive 1 TB, 16 MB Cache, SATA 3 Gb/s (typenummer???)

oké WD SATA Hard Drive 500 GB 16 MB Cache, SATA 3.0Gb/s (wd5000aavs-0) met 7200 RPM

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen