Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Philips KTV 32PW8506/12R Chassis: EM2E Hallo, ik heb hier bovengenoemd toestel staan met het volgende probleem: Het toestel laat zich met de afstandsbediening wel uitschakelen, maar niet inschakelen. Na het uitschakelen met de AB, brand de rode LED voorop het toestel. Met de AB is het toestel niet meer in te schakelen. Inschakelen gaat wel met de schakelaar bovenop het toestel. De batterijen in de AB zijn nieuw. Het toestel funktioneert verder goed, zonder problemen. Weet iemand misschien waar de fout kan zitten?
jeevanhoof Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 hoi, controleer smd elco 2016 in digibox 100 uf/16V mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik heb de Digibox eruit gehaald en de condensator willen nameten. In de schakeling lukte dat niet. Dus wilde ik deze C eruit solderen maar daarbij is ie gesneuveld. Een nieuwe erin en de box terug in het chassis geplaatst. En....hij laat zich weer inschakelen met de AB. Heel erg bedankt voor deze goede tip.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Oeppps..de fout is weer terug. Wat is er veranderd? Ik heb de digibox teruggeplaatst. En de digitale satontvanger op SCART Ext1 (RGB) aangesloten. Geprobeerd zonder de achterwand te monteren: alles OK. Daarna de achterwand teruggeplaatst en ook de 2e ontvanger, een analoge satreceiver op SCART Ext2 (FBAS) aangesloten. En de oude fout is weer terug. Als ik de SCART stecker op Ext2 eraf haal is de fout verdwenen. Is de de SCART aangesloten, dan gaat het toestel met de AB niet meer aan. Is de analoge satontvanger ingeschakeld, is de TV in orde. Is de analoge satontvanger uitgeschakeld maar wel aangesloten is de TV niet inschakelbaar met de AB. De SCART kabel is volledig belegd. Fijne dag...! dank je Philips. Hier is geen touw aan vast te knopen. Dit verklaard ook dat de vorige eigenaar nooit over deze fout geklaagd heeft. Die heeft altijd via de antenne aansluiting gekeken. De analoge ontvanger gebruik ik uitsluitend voor TF1 in SECAM via 5° west.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 maart 2010 Moderator Geplaatst: 7 maart 2010 Misschien een software update? Of heb ik nu een verkeerd toestel in gedachte? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
DeBeek Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Lijkt op een gevalletje Easylink probleem. Dit werkt via scart 2, Easylink data loopt via 2 scartpootjes meen dat dit werkt via I2C, Waarschijnlijk liggen bij de analoge tuner de niet gebruikte pootjes aan massa. probeer het eens met een niet volledig bedrade scart kabel.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ja het zal wel met EasyLink te maken hebben. Toch ben ik behoorlijk pissig, want de tijd die ik besteed heb om dit euvel op het spoor te komen.... Dat toestel is volkomen onhandelbaar en zet je niet zo maar even op de werkbank. Zit je te hannesen voor de kat zijn viool en blijkt er helemaal geen echte fout te zijn. Ik dacht dat SCART een standaard was, maar nee hoor...Philips kookt weer zijn eigen soepje. Ik ga ook niet in die dure SCART kabel lopen te knippen. Ik koop wel ergens bij een SCART kabel van een €uro. Dan eens kijken.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik heb nog een goedkope made in China SCART kabel gevonden en pin 10 doorgeknipt. Nu is het probleem opgelost.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 maart 2010 Moderator Geplaatst: 7 maart 2010 Dat je zo'n bak uberhaupt nog probeert te repareren. Hebben je trouwens een tijdje gemist, druk met je nieuwe nering? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
DeBeek Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik heb nog een goedkope made in China SCART kabel gevonden en pin 10 doorgeknipt. Nu is het probleem opgelost. Wist het wel.. Gelukkig hebben we er op onze oude KTV's geen last van..
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Dat je zo'n bak uberhaupt nog probeert te repareren. Tja..IJzerbout en beeldbuizen. Dat hoort bij elkaar. Deze TV was van mijn inmiddels overleden moeder. Dus een erfstuk zal ik maar zeggen. Die gooi je niet zomaar weg. Het beeld is trouwens best wel kloten. Maar ja de Humax 5400 staat ook niet echt bekend om z´n goede beeldkwaliteit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen