Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag mijn DM500HD gekregen alles aangesloten stekker erin,geeft even het logo van de DM500HD.

Daarna is het gebeurd geen groen of rood lampje brandt,iemand hier ook last van gehad en wat is de oplossing eventueel.

Of moet ik hem terug sturen naar de leverancier?

Groet

KJ

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb op 3 dagen 2 dm500hd's zien overlijden. De eerste had ik in deep standby gezet en toen ik die wilde aanzetten met de afstandsbediening kreeg ik een groen scherm waarop hij bleef hangen. Ding uitgezet en weer aan en de led's op de front display bleven uit. Flashen via netwerk of usb ging ook niet meer --> dood.

Ding omgeruild en de nieuwe ging de dag erna dood toen ik via de verdeelstekker de stroom erafhaalde (500hd stond in standby). Ook dood dus. Ik geloof dat er een aantal problemen met de elektrische componenten opgelost moet worden. Dat is altijd het risico met de eerste modellen natuurlijk. Het vervelende is dat de voorraad van de winkel op was en alles nu is opgestuurd naar de Nederlandse importeur en ik moet wachten. Ik zit er nu over te denken om het geld maar terug te vragen en wat anders te kopen. Het alternatief is wachten tot Dream dit een keer heeft opgelost...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ant
Ik heb op 3 dagen 2 dm500hd's zien overlijden. De eerste had ik in deep standby gezet en toen ik die wilde aanzetten met de afstandsbediening kreeg ik een groen scherm waarop hij bleef hangen. Ding uitgezet en weer aan en de led's op de front display bleven uit. Flashen via netwerk of usb ging ook niet meer --> dood.
Ding omgeruild en de nieuwe ging de dag erna dood toen ik via de verdeelstekker de stroom erafhaalde (500hd stond in standby). Ook dood dus. Ik geloof dat er een aantal problemen met de elektrische componenten opgelost moet worden. Dat is altijd het risico met de eerste modellen natuurlijk. Het vervelende is dat de voorraad van de winkel op was en alles nu is opgestuurd naar de Nederlandse importeur en ik moet wachten. Ik zit er nu over te denken om het geld maar terug te vragen en wat anders te kopen. Het alternatief is wachten tot Dream dit een keer heeft opgelost...

Je zou toch denken dat ze bij Dream de nieuwe modellen tot in den treuren testen. Het lijkt wel of ze deze stap overslaan confused
Onbegrijpelijk.

Gr.

DM 800HD,OpenPLi® ,CCcam,Moteck SG2100a en een Triax 78 cm.( Samsung 3D Plasma 63")

DM 800HD, OpenPLi® , CCcam

Geplaatst:

Ant, zoals al in het draadje "[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia" besproken: Uitzetten via de verdeeldoos is iets wat niet goed is voor diverse apparatuur, ook voor de DM. Ik denk dat je zelf het bewijs hebt geleverd doordat jouw box defect was na hem met de verdeeldoos uit te zetten. Dat is slecht voor je appartatuur, en dus sterk af te raden.

De conclusie dat de 500HD hardware slecht is, is niet correct, je behandelt de hardware verkeerd.

Overigens is het sroomverbruik dusdanig, dat permanente standby geen kwaad kan.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Mijn TV, Audio en 500S gaan al maanden dagelijks aan en uit via de verdeelstekker, zonder problemen. Moeten ze tegen kunnen vind ik eigenlijk. Mijn good old Nokia d-Box heeft dat zo'n 10 jaar volgehouden en is still going strong!

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

er zijn wel erg snel conclusies te trekken...

of worden ze enkel met negatief verwachtingspatroon "getrokken" ?

blijf nu on topic, aub

ieder nieuwe dreambox bezitter had wel een "near death experience"

(betreffende de receiver dan wel te verstaan)

lever advies en tips

ik kan me enkel voorstellen dat je een netwerk eraan hebt en de zeroconfig lukt niet

is DHCP op router/modem aan of niet?

ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
Ant, zoals al in het draadje "[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia" besproken: Uitzetten via de verdeeldoos is iets wat niet goed is voor diverse apparatuur, ook voor de DM. Ik denk dat je zelf het bewijs hebt geleverd doordat jouw box defect was na hem met de verdeeldoos uit te zetten. Dat is slecht voor je appartatuur, en dus sterk af te raden.

De conclusie dat de 500HD hardware slecht is, is niet correct, je behandelt de hardware verkeerd.

Overigens is het sroomverbruik dusdanig, dat permanente standby geen kwaad kan.

Kun je dit ook technisch onderbouwen?

Ik vindt het namelijk een beetje apart.
Stel je hebt 6 apparaten op die verveeldoos.
Je schakelt 5 keer uit.
Alleen de DM500HD begeeft het.

Plus dat dan bijvoorbeeld dus ook de eerste de beste keer dat er een aardlekschakelaar uitspringt je DM500HD als enige apparaat naar de knoppen kan zijn.

Volgens mij moet DM, net zoals iedere andere goede fabrikant/ontwerper dat doet, er gewoon voor zorgen dat dergelijke spikes je box niet opblazen.

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

aardbei,

dit is echt zo wat van off topic betreffende de dm500hdee dat je het in het subforum hardware nog maar eens moest navragen over die stelling van BigTwin

ik reageer als niet moderator een beetje over de pee

want jullie helpen de vraagsteller niet

en daar vroeg ik een bericht geleden om>>>> on topic

ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:

Je hebt eerder kans dat je switch of lnb,s naar de knoppen gaan!

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
aardbei,
dit is echt zo wat van off topic betreffende de dm500hdee dat je het in het subforum hardware nog maar eens moest navragen over die stelling van BigTwin

ik reageer als niet moderator een beetje over de pee

want jullie helpen de vraagsteller niet
en daar vroeg ik een bericht geleden om>>>> on topic
ciao

sorry blush

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Ik al morgen contact opnemen met de satwinkel,het zal wel weer goedkomen.

Gelukkig ben ik niet enige die deze klacht heeft.

Heb hem nog eens aan de stromm gehadden maar helaas niet 1 van de 2 lampjes gaat branden.

Groet

KJ

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.