Melle Geplaatst: 12 juli 2002 Geplaatst: 12 juli 2002 Motor op 13.2 streep zetten rechts van de 0 (als je erachter staat). Elevatie globaal goedzetten , motor loshalen van de paal en verdraaien net zo lang tot je astra hebt . Motor daar vastdraaien op de paal en de elevatie wat op sterkte afregelen . Nu moet je de goede baan hebben . Voor sirius geldt hetzelfde alleen moet je dan je motor 1 streep naar links van de 0 zetten . De meesten gebruiken de sirius , maar die kon jij niet vinden en je hebt wel een idee waar de astra zit . Als je terugrekent naar de sirius komt die op 1 streep links van de 0 uit. Jou ligging is 5.9 oost ,dus vanuit jou positie heeft de parabool 5.9 graden als hoogste punt . de motor zijn hoogste punt is de middenstand 0. dus je moet zorgen dat je 0 overeenkomt met 5.9 oost --> 1 streep links op de motor = sirius 5 oost --> 13.2 rechts op de motor = 19.2 . Je moet dan de goede baan volgen . Makkelijk is ook een digisat pro ertussen hangen en even op lyngsat kijken voor frequenties. Succes Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
harry37 Geplaatst: 12 juli 2002 Geplaatst: 12 juli 2002 Daar ben ik weer met mijn rapport van de sterkste zender, en nu op speciaal verzoek een free to air provider op de sirius 5 Oost: QVC: 12303 H 25547 7/8 Bij mij op de triax 88 cm 95% signaaalkwaliteit
winwiz Geplaatst: 12 juli 2002 Geplaatst: 12 juli 2002 Je hebt een grote denkfout hier gemaakt. Als je de Astra op 0 op de rotor hebt klopt het totaal niet meer en zal je het ook nooit goed krijgen!! 0 moet (eigelijk in jouw geval 1) moet naar sirius staan. Je kunt sirius dus niet vinden dan kun je wel uitgaan van astra maar dan moet de rotor op 19,2 - 5,9 = 13,3 staan!!! Dus rotor op 13,3 en dan de rotor op de paal net zo lang draaien tot je de astra weer te pakken hebt. Let erop die 13,3 is dus rechts van de 0 als je achter de schotel staat!!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Geplaatst: 14 juli 2002 Geplaatst: 14 juli 2002 Heeeeeeee iedereen Het is helemaal gelukt eindelijk netjes de rotor op 13.3 gedraaid op de astra en ja hoor werken met de handel hier en daar een beetje bijstellen ik heb nu alle satellieten behalve die op 45 west deze moet ik er nog in programmeren hij gaat nu tot de 30 west maar ik ben er zeer tevreden over ik wil toch even iedereen bedanken voor het mee denken Groet Patrick
Melle Geplaatst: 14 juli 2002 Geplaatst: 14 juli 2002 en weer verlaat een tevreden klant het pand :-) Dat fijafstellen moet je de tijd even voor nemen want dat komt soms best precies. Ook de kruispolarisatie kan schelen , ik heb hem hier een beetje op de gulden middenweg gezet . maar je weet nu hoe dus dat komt allemaal wel . Moest het hier ook allemaal leren maar je hebt het vanzelf in't snotje he Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen