Ga naar inhoud


[TF7710PVR] uitlezen fw


ligth011

Aanbevolen berichten

tf (CZ)23131

7710 met aston cam

ga volgende week op vakantie en wil de functie autocodering gebruiken voor als ik ga opnemen.

Als ik nu opneem is dit na enkele dagen weg.

id changer al toegepast zonder succes.

zoekfunctie forum is niet erg vriendelijk.

als uren gezocht maar niets gevonden

ben dus op zoek naar de fw voor id 23131 van juli.

graag nog verdere uitleg wat nog meer te doen.

 

thx.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ligth011
tf (CZ)23131
7710 met aston cam
ga volgende week op vakantie en wil de functie autocodering gebruiken voor als ik ga opnemen.
Als ik nu opneem is dit na enkele dagen weg.
id changer al toegepast zonder succes.
zoekfunctie forum is niet erg vriendelijk.
als uren gezocht maar niets gevonden
ben dus op zoek naar de fw voor id 23131 van juli.
graag nog verdere uitleg wat nog meer te doen.

thx.


Als je de gezochte fw versie alleen maar zoekt om daarna de z.g. autodecodingsfunctie te kunnen gebruiken, moet ik je toch teleurstellen. Deze werkt nl. niet automatisch, zoals de benaming doet vermoeden ! Pas na een opname moet je de tijd zelf nog handmatig instellen en de gewenste file aanvinken, zodat de decodering bijv. 's nachts gaat plaatsvinden. Ik heb onlangs overwogen om mijn 7710 ( ID 23031 ) geschikt te maken voor fw 7.00.39 maar heb hier voorlopig van afgezien omdat het voor mij weinig of niets opbrengt. Zoals ik al aangaf : de autodecoding werkt niet echt auto, de EPG werkt nu ook prima met de nieuwe EIT, de fastscan lijst hoeft voor mij niet. Het zappen werkt ook goed met de Powercam pro. Welke Aston versie gebruik jij en werkt deze dan goed ? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je niet meer dan één programma tegelijk opneemt, zal de ontvanger hem ongecodeerd opnemen.

Pas als er twee programma's tegelijk worden opgenomen, of als je naar een ander kanaal kijkt terwijl de opname loopt, wordt deze gecodeerd opgeslagen.

 

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
Origineel bericht van: ligth011
tf (CZ)23131
7710 met aston cam
ga volgende week op vakantie en wil de functie autocodering gebruiken voor als ik ga opnemen.
Als ik nu opneem is dit na enkele dagen weg.
id changer al toegepast zonder succes.
zoekfunctie forum is niet erg vriendelijk.
als uren gezocht maar niets gevonden
ben dus op zoek naar de fw voor id 23131 van juli.
graag nog verdere uitleg wat nog meer te doen.

thx.


hoe kan ik zien welke aston ik heb?

Als je de gezochte fw versie alleen maar zoekt om daarna de z.g. autodecodingsfunctie te kunnen gebruiken, moet ik je toch teleurstellen. Deze werkt nl. niet automatisch, zoals de benaming doet vermoeden ! Pas na een opname moet je de tijd zelf nog handmatig instellen en de gewenste file aanvinken, zodat de decodering bijv. 's nachts gaat plaatsvinden. Ik heb onlangs overwogen om mijn 7710 ( ID 23031 ) geschikt te maken voor fw 7.00.39 maar heb hier voorlopig van afgezien omdat het voor mij weinig of niets opbrengt. Zoals ik al aangaf : de autodecoding werkt niet echt auto, de EPG werkt nu ook prima met de nieuwe EIT, de fastscan lijst hoeft voor mij niet. Het zappen werkt ook goed met de Powercam pro. Welke Aston versie gebruik jij en werkt deze dan goed ? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Zolang je niet meer dan één programma tegelijk opneemt, zal de ontvanger hem ongecodeerd opnemen.
Pas als er twee programma's tegelijk worden opgenomen, of als je naar een ander kanaal kijkt terwijl de opname loopt, wordt deze gecodeerd opgeslagen.

ik heb wel eens 1 prog opgenomen, die was echt na enkel dagen weg
Link naar reactie
Delen op andere sites

De functie Systeeminfo in het menu , daar kun je je FW-versie vinden

AUtidecode is verwarrend, die kun je aan zetten maar je moet wel de files die wil decoden aanvinken. Hoezo AUTO_DECODE

Heb versie 39

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag was hoe ik kan zien welke fw er in de tf zit.

en welke ik moet hebben voor autodecoding.

kan het nl niet vinden.

en de zoek functue heeft ook kuren.

 

Beste Ligth011, zoals je ziet zijn vele forumleden bereid om je te helpen. Ik denk echter wel dat je nu eens een duidelijke samenvatting moet geven wat je precies wilt bereiken. Zoals nu al 2x uitgelegd, zul je niet veel hebben aan de z.g. autodecoding. Zelf heb je al aangegeven dat een ID change naar een andere fw versie mislukt is. De laatste fw versie die je bedoelt is overigens te vinden op de site van Rebox ( kijk bij producten naar jouw type ontvanger en helemaal onderaan staat de download naar deze fw versie ).

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

met auto dec lukt het ook niet want die moet je dagelijks instellen

het beste wat je kunt doen is je app zo programmeren dat de programma's ongecodeerd worden opgenomen bv alle programma's via tuner 1 zo dat de ontvanger niet meer wisselt van tunner alleen kun je nu geen 2 programma's tegelijk opnemen maar beter iets dan niets (ik zelf heb het zo ook gedaan 10 dgn lang werkte perfect)

gr freddel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
de vraag was hoe ik kan zien welke fw er in de tf zit.
en welke ik moet hebben voor autodecoding.
kan het nl niet vinden.
en de zoek functue heeft ook kuren.

Beste Ligth011, zoals je ziet zijn vele forumleden bereid om je te helpen. Ik denk echter wel dat je nu eens een duidelijke samenvatting moet geven wat je precies wilt bereiken. Zoals nu al 2x uitgelegd, zul je niet veel hebben aan de z.g. autodecoding. Zelf heb je al aangegeven dat een ID change naar een andere fw versie mislukt is. De laatste fw versie die je bedoelt is overigens te vinden op de site van Rebox ( kijk bij producten naar jouw type ontvanger en helemaal onderaan staat de download naar deze fw versie ).

Gr. Albert

Dat iedereen bereid is om te helpen dat is ook super.
Maar of ik wel of niet wat heb aan de autodecoding, wil ik toch ook zelf uit proberen.
Die Fw op de rebox site is die geschikt voor elke TF 7710, ik heb nl id 23131,

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al zei, is het super dat iedereen helpt.

Ik had de vraag gesteld hoe ik kon zien welke fw in mijn tf 7710 heb zitten, en welke fw is met autodecoding.

Wat betreft het lezen in heb meerdere uren uren aan het lezen geweest in een fw topic van 160 blz.

voor de fanaten onder ons is het misschien allemaal een 123 tje, maar voor mij is het allemaal nieuw.

maar we gaan helemaal off topic.

als laatste wil ik zeggen dat ik vindt dat sommige leden een beetje on gastvrij over komen.ik krijg soms het gevoel dat er geen nieuwe bij mogen.

 

verder bedankt voor het meedenken.

 

grt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou medunkt over hulp heb je echt niet klagen in dit topic, als je eerst gelezen had op de link die ik gaf waren al je vragen beantwoordt.
En ik wist ook niet precies waar het stond maar met de zoekfunctie en de juiste zoekterm had ik het binnen 2 minuten gevonden. Daar hoef je echt geen fanaat voor te zijn wink


Ik heb ook niet geklaagd over de hulp.
als ik in de zoek functie firmware zet kom ik niet veel verder.
Maar met alle resepct, ik vroeg hoe kan ik de fw uitlezen in mijn tf en waar staat de fw met aautocoding en hoe werkt dat.
en sorry voor de overlast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ligth011
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou medunkt over hulp heb je echt niet klagen in dit topic, als je eerst gelezen had op de link die ik gaf waren al je vragen beantwoordt.
En ik wist ook niet precies waar het stond maar met de zoekfunctie en de juiste zoekterm had ik het binnen 2 minuten gevonden. Daar hoef je echt geen fanaat voor te zijn wink


Ik heb ook niet geklaagd over de hulp.
als ik in de zoek functie firmware zet kom ik niet veel verder.
Maar met alle resepct, ik vroeg hoe kan ik de fw uitlezen in mijn tf en waar staat de fw met aautocoding en hoe werkt dat.
en sorry voor de overlast.



Is dat nog steeds een vraag die je stelt? Het antwoord staat letterlijk in dit Topic in ieder geval hoe je kunt zien welke firmware je nu hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: ligth011
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou medunkt over hulp heb je echt niet klagen in dit topic, als je eerst gelezen had op de link die ik gaf waren al je vragen beantwoordt.
En ik wist ook niet precies waar het stond maar met de zoekfunctie en de juiste zoekterm had ik het binnen 2 minuten gevonden. Daar hoef je echt geen fanaat voor te zijn wink


Ik heb ook niet geklaagd over de hulp.
als ik in de zoek functie firmware zet kom ik niet veel verder.
Maar met alle resepct, ik vroeg hoe kan ik de fw uitlezen in mijn tf en waar staat de fw met aautocoding en hoe werkt dat.
en sorry voor de overlast.




Is dat nog steeds een vraag die je stelt? Het antwoord staat letterlijk in dit Topic in ieder geval hoe je kunt zien welke firmware je nu hebt.


Dat had ik gelezen ja, maar ik gaf antwoordt op het commentaar van Sjaak.Dus vandaar dat ik mijn vraag nog een keer stelde.
dus het antwoordt weet ik al.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...