CronoS Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Hoi, ik heb ongeveer 5 jaar geleden een nieuw huis gebouwd met een schotelaansluiting. Tot op heden werkt mijn schotelinstallatie naar behoren, ik heb geen klachten. Kwaliteit is goed en bijna geen beelduitval. Echter is er 5 jaar geleden de witte variant van de Hirschmann kabel gebruikt, die eigenlijk voor binnen is, waardoor ik bang ben dat in de komende jaren mijn kwaliteit wat minder gaat worden door de weersinvloeden.. Helaas kan ik de witte kabel niet vervangen; omdat deze in mijn muren verwerkt zit. Nu zit de kabel wel overal in een lucht/vocht dichte buizen buiten, dus dat lijkt mij verder geen probleem. Alleen niet op mijn schotel zelf; daar hangt deze "in the open air". Wat kan ik het beste doen om de kwaliteit van deze kabel zo goed mogelijk te houden ? Inplakken met Vulkanische tape; of heeft dat geen zin of best iets anders verzinnen? Ik ben er niet zo in thuis, vandaar dat ik het vraag. Uiteraard wil ik in de toekomst ook nog beeld houden Bedankt voor de reacties --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
Gast wanderer Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 niets doen en afwachten....pas als de beeldkwaliteit terugloopt aktie ondernemen..
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Origineel bericht van: CronoS Hoi, met Vulkanische tape Bedankt voor de reacties zeker van deze vertegenwoordiger (zie afbeelding) neen hoor meestal kan die kabel 20 a 30 jaar mee dat zie je ook in oude huizen / appartementen als je de infrastructuur tegen komt enkel buiten kan de mantel door constant water en UV, hitte en koude of uitwasemen weekmakers leiden en broos worden maar ook dat zal heeeeeel wat jaren duren, of ze liggen echt in water en grind (agressief mileu, noemen we dat) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
satencom Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 je hoeft er niks aan te doen zit nog wel 25 jaar het stukje kabel wat buiten zit is kwetsbaar maar dat kun je zo vervangen, maar daar hoef je nu nog geen zorgen over te maken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
CronoS Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 Bedankt voor alle reacties... Dan doe ik vooralsnog even niets --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
maja Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Je kunt de buitenkabel ook makkelijk tapen. Aan mijn oudste schotel zit de kabel ook al 25 jaar. Door zon inwerking was de buitenkant (zwart) ook gedeeltelijk gesmolten. Deze stukken heb ik met een goede tape ingetapet. Volgens mij kan deze er ook nog jaren tegen. Het signaal heeft er in ieder geval niet onder geleden.
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 maja, ben je voetballer of turner of zo? als je nu even wilt duidelijk maken welke soort en type tape??? aub er zijn er duizenden namelijk " -meneer goedendag ik had graag tape -alstublief 3 euro is dat wel de goede - u wilt tape! das waar maar welke gebruik ik voor onbeschermde coax? -als u 't weet... graag ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
maja Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Als het echt van belang was welk soort tape dat je moet gebruiken dan had ik er het wel bijgezet. Maar ik gebruik gewoon zwarte tesa tape je kunt ook gewoon witte tape nemen. De kleur die je zelf wenst.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen