Gast Lucasjan Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Wie helpt me ? Ik kocht en installeerde het TV Vlaanderen pakket, alles werkt perfect alleen zit ik met de volgende vraag ivm radio ontvangsten? Mijn pakket omvat oa Philips decoder type DSR 2211 met een scart .-en S/PDIF, deze laatste dient volgens mij voor weergave digitale radio ?! Mijn vraag : Hoe ontvang ik radiozenders via mijn homecinema systeem, welke kabels en hoe aansluiten? Mijn systeem is voorzien van alle uitgangen en ook voor radio ontvangst. Een andere vraag : Moet ik mijn tv opzetten om via mijn home cinema met radio ontvangst de zenders te ontvangen? Ik liet me op heel wat plaatsen informeren maar de kabel die vertrekt vanuit mijn decoder (S/PDIF) naar tv of home cinema is blijkbaar nergens verkrijgbaar en TV Vlaanderen kon me ook niet wijzer maken,hun reactie was van ...we kennen dat probleem ! Op dit ogenblik heb ik de scartkabel verbonden met het tv toestel om uiteraard TV Vlaanderen te kunnen ontvangen, maar wat moet ik doen om het geluid via mijn home cinema systeem weer te geven? Graag reactie en bedankt groeten Lucas
ton2207 Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Lucasjan, de eenvoudigste manier om een en ander aan te sluiten is: 1) Philips receiver met Scart verbinden met je home cinema systeem. 2) De S/PDIF aansluiting van je Philips receiver met de juiste kabel verbinden met je home cinema systeem (optische kabel = S/PDIF) deze kabels moeten gewoon in elke redelijke elektronicazaak te koop zijn. Mocht je Home cinema system geen S/PDIF hebben dan kan dit niet. Heeft je Philips wel een coaxiale uitgang (een oranje bus waar een tulp stekker in past) en je home cinema system heeft dat ook, gebruik dan een coaxiale geluidskabel. 3) Je home cinema met een SCART kabel (of als dat kan een HDMI kabel) verbinden met je TV. 4) Home cinema zo instellen dat hij beeld ontvangt via SCART en geluid via S/PDIF 5) Radio kun je luisteren door de Philips receiver op een radiokanaal te zetten. TV hoeft dan niet aan te staan. Hoop dat je hier wat aan hebt. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
satencom Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 dit kun je ook proberen achter op je satelliet ontvanger zit een audio aansluiting dat is een tulp aansluiting daar sluit je een audio kabel op aan en dan naar je homecinema ook met tulp BV op aux of een andere ingang dan zet je de satelliet ontvanger 301 of een andere kanaal de tv moet even aan voor controle Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen