Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu een familiepakket + thema en nog geen HD ontvanger. De "aanbieding" van twee jaar verlengen + hd ontvanger ga ik niet op in want wil geen Philips en me ook niet vastleggen voor twee jaar i.v.m. mogelijke overstap naar kabel.

Sinds de kaartwissel heb ik niets meer aan een twin ontvanger wegens problemen met opnames tijdens zappen. Ik kan een goedkope HD ontvanger kopen, maar denk ook aan overstappen naar kabel en dan de sat erbij voor free to air. Voordeel is dat je dan ook makkelijker boven kan kijken.

De website van Ziggo is al even onduidelijk als de aanpassingen bij CD. Een hele stapel keuze pakketten.

Wij zijn natuurlijk satters, maar iemand die een advies heeft?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Geplaatst:

Wij hebben sinds kort UPC Digitale TV in combinatie met zo'n pretpakket bellen/analoge TV/25Mb/s internet.

De keuze hiervoor was puur de maandelijkse totaalkosten die wij voorheen met losse providers hadden en nu hebben. Dit scheelt gewoon geld.

UPC werkt prima en het beeld is perfect. Wij hebben nog geen HD TV optie van €9,00 p/mnd. extra, want onze TV is nog een ouderwetse 16:9 kijkbuis.

Buiten deze set gebruik ik de schotel ook nog, en zoals je zelf al schreef; puur voor FTA. Want een hoop zenders zoals BBC 1/2/3/4, ITV 1/2/3/4, de nodige gratis filmzenders en muziekzenders zijn in mijn ogen nog steeds een leuke aanvulling waarin UPC niet (gratis) voorziet.

De meerwaarde van UPC is het interactieve deel zoals Uitzending gemist en tegen redelijke betaling een film kijken.

Wat eveneens een meerwaarde kan worden is het feit dat HD TV via de kabel hoger van kwaliteit zou zijn dan via de schotel. Of je het echt als zodanig zal merken op de TV kan ik niet zeggen. Maar goed, het is klaarblijkelijk een feit.

• Moderator
Geplaatst:

Uit een eerdere thread, waarin HD satelliet en HD kabel werd vergeleken, kwam het beeld naar voren, dat HD kabel beter, maar ook slechter kan zijn als HD salelliet.

Het is erg afhankelijk, van in welke regio en bij welke provider je zit.

Aangezien je de hardware al in huis hebt, zou ik gewoon per zender kijken waar je de beste ontvangst hebt, en de satelliet voor de buitenlandse HD zenders er in ieder geval bij houden.

Het is niet te verwachten, dat je op kabel alle buitenlandse fta zenders in HD gaat zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hi. Ik heb kortgeleden precies de weg andersom weer afgelegd en ben inmiddels weer helemaal terug bij Canal Digitaal. Ik had jaren lang schotel en ben vorig jaar deels overgegaan naar ziggo wegens HD Ned 1,2,3. Echter het totaal abonnement inclusief internet is uiteindelijk duurder als dat je alles los doet. En aangezien Canal Digitaal deze en volgende maand allerlei HD kanalen toevoegt zou ik blijven bij Canal Digitaal. Het kost minder, en je hebt veel meer HD kanalaen omdat Ziggo geen BBC HD, ITV HD, ARD HD, ZDF HD, etc. heeft. Het Ziggo HD pakket is echt heel summier, en je krijgt dus veel meer voor je geld als je bij Canal Digitaal blijft.

Ik heb een Clarke Tech 5000 HD combo ontvanger en die werkt fantastisch. Lekker bij CD blijven dus.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Endeavour
Sinds de kaartwissel heb ik niets meer aan een twin ontvanger wegens problemen met opnames tijdens zappen. Ik kan een goedkope HD ontvanger kopen, maar denk ook aan overstappen naar kabel en dan de sat erbij voor free to air. Voordeel is dat je dan ook makkelijker boven kan kijken.

Ik snap niet waarom je niet gewoon een quad-lnb op de schotel zet, of de tweede kabel van je twin-lnb voor boven gebruikt. Dat is toch veel goedkoper en je hebt veel meer zenders!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Endeavour
Voordeel is dat je dan ook makkelijker boven kan kijken.

Als je hier mee bedoelt op de twee systemen dan is het ja maar hou er wel rekening mee dat er op de digikabel ook beperkingen zijn.
dan kan je zonder extra kaarten/ontvangers ook niet alles zien .
Analoog nog wel maar dat word afgebouwd.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

• Moderator
Geplaatst:

Daarbij zal het vermoedelijk een tijdje kunnen gaan duren, voordat de kabel elke buitenlandse HD zender gaat doorgeven.

Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld ARD en ZDF HD en Servus HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Citaat:

vermoedelijk een tijdje kunnen gaan duren

Als het ueberhaubt gebeurt???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

CanalDigitaal houden.

Wel een HD ontvanger aanschaffen.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Zelf ben ik om dezelfde reden bij UPC weggegegaan. Heb nu meer en betere zenders met ook nog betere kwaliteit dan upc mij biedt.

Daarnaast zijn de kosten voor het Canal Digitaal abbo ook nog goedkoper dan voor een vergelijkbaar UPC digitaal abbo. Daarnaast heb ik veel meer zenders (fta en gecodeerd) dan met UPC

visiosat astra 1,2,3 en hotbird. 3x chess Edition 3 - 0.1dB quad, 1x Alps quad.

Homecast HS9000 CI CD PVR, Denson ds200, inverto IDL 5650S, Thomsom TS4H.

Geplaatst:

nooit overstappen naar kabel.

kost 75euro aansluitkosten.

weggegooid geld zou ik zeggen.

en 2 ontvangers onder je tv met 3 afstandsbedieningen word je ook niet vrolijk van, en de kabelontvanger is niet iets waar je graag opkijkt dat ding zapt voor geen meter daar zijn die dingen van cD raketten bij.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dogeatdog
nooit overstappen naar kabel.
kost 75euro aansluitkosten.
weggegooid geld zou ik zeggen.
en 2 ontvangers onder je tv met 3 afstandsbedieningen word je ook niet vrolijk van, en de kabelontvanger is niet iets waar je graag opkijkt dat ding zapt voor geen meter daar zijn die dingen van cD raketten bij.

De humax 5000 en de humax 5050 zappen best vlotjes hoor wink

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:
Origineel bericht van: t-sec
Wij hebben sinds kort UPC Digitale TV in combinatie met zo'n pretpakket bellen/analoge TV/25Mb/s internet.
De keuze hiervoor was puur de maandelijkse totaalkosten die wij voorheen met losse providers hadden en nu hebben. Dit scheelt gewoon geld.

UPC werkt prima en het beeld is perfect. Wij hebben nog geen HD TV optie van €9,00 p/mnd. extra, want onze TV is nog een ouderwetse 16:9 kijkbuis.

Buiten deze set gebruik ik de schotel ook nog, en zoals je zelf al schreef; puur voor FTA. Want een hoop zenders zoals BBC 1/2/3/4, ITV 1/2/3/4, de nodige gratis filmzenders en muziekzenders zijn in mijn ogen nog steeds een leuke aanvulling waarin UPC niet (gratis) voorziet.

De meerwaarde van UPC is het interactieve deel zoals Uitzending gemist en tegen redelijke betaling een film kijken.
Wat eveneens een meerwaarde kan worden is het feit dat HD TV via de kabel hoger van kwaliteit zou zijn dan via de schotel. Of je het echt als zodanig zal merken op de TV kan ik niet zeggen. Maar goed, het is klaarblijkelijk een feit.

Voor zo'n combi pakket bij UPC betaal je toch zeker wel € 45 per maand. Daar komen dan nog de variabele telefoonkosten bij.
HD reken ik niet mee.
Als je afzonderlijk internet+bellen neemt (bijvoorbeeld bij Alice) ben je per maand € 30 kwijt. Gratis bellen naar vaste nummers zit daar dan bij. Heb je voor satelliet TV nog een CDS abo nodig van ong. € 10 per maand, dus nog steeds lager dan UPC combi.

Of reken ik nu verkeerd?
Aansluit/admin. kosten tel ik niet mee omdat deze vaak gratis zijn bij actie aanbiedingen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen