Kareltjevdh Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Ik ben op zoek naar een eenvoudig schematje waarmee ik het volgende wil doen: Ik wil at random een lampje laten branden. dit lampje moet in iedere cyclys van 25 pulsen 1 puls gaan branden. Belangrijk is wel dat dit at random is en dat de cyclys van 25 pulsen bijvoorbeeld ook op 50 gezet kan worden. iemand enig idee hoe ik dit eenvoudig kan maken bijvoorbeeld met een schuifregister of een 555? alvast bedankt voor het meedenken.
columbo Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 `Kijk eens bij Velleman Kit,MK111, is dit wat je zoekt?.puls regelbaar van 0,5 tot 5sec.pauze regelbaar van 2,5 tot 60sec.
Gast raas Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 He columbo, volgens mij is dat een 'pulse-generator' die een vaste interval heeft. Kareltjevdh: ik weet niet of je het kant-en-klaar wilt hebben, of dat je zelf een stukje script (=configuratie) wilt maken. Anders kun je eens naar de Velleman K8055 kijken. Dit is een USB-interface board wat vanuit windows en linux aan te sturen is. Het heeft 8 digitale uitgangen waarvan jij er dan maar 1 nodig hebt om (evt. via relais) een lampje aan te laten gaan. Je zult er dan wel een programmatje achter moeten zetten waarin je met een timer en een radomizer bepaalt wanneer je het lampje laat branden.
columbo Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Nee hoor het is gewoon een regelbare interval,ik heb er zelf een gebouwd.
Gast raas Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Origineel bericht van: columbo Nee hoor het is gewoon een regelbare interval,ik heb er zelf een gebouwd. my bad.... lezen is ook een vak...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen