Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb op mijn DM7025+ vaak het probleem dat audio en beeld niet helemaal synchroon loopt. Ik weet dat dit een bekend probleem is, hiervoor heb ik audio sync gedownload. Ik stel audio sync meestal zo in dat het geluid 150ms vertraagd wordt (instelling +150). Nu komt het wel eens voor dat deze instelling aangepast moet worden, of de instelling staat ineens weer op 0.

Hoe zorgen jullie ervoor dat audio en video synchroon loopt?

Wie heeft er tips om de synchronisatie makkelijker te maken?

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Niet. Alleen Discovery HD loopt soms, via ziggo, enorm uit de pas. Voor de rest geen problemen of ik kijk te weinig tv. whistle

Gert.

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Hallo,

ik heb op mijn DM7025+ vaak het probleem dat audio en beeld niet helemaal synchroon loopt. Ik weet dat dit een bekend probleem is, hiervoor heb ik audio sync gedownload. Ik stel audio sync meestal zo in dat het geluid 150ms vertraagd wordt (instelling +150). Nu komt het wel eens voor dat deze instelling aangepast moet worden, of de instelling staat ineens weer op 0.

Hoe zorgen jullie ervoor dat audio en video synchroon loopt?

Wie heeft er tips om de synchronisatie makkelijker te maken?

mvg,

The Iron Maiden

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Als je eenmaal met sync programma's aan de slag moet dan blijf je aan de gang is mijn ervaring. Heb je de ene zender goed dan gaat het ergens anders fout.

Mijns inziens is het puur een gebrek in de drivers van een bepaalde receiver als er lip sync fouten optreden, want met de 8000 heb ik nooit ergens last van gehad. Altijd perfect. Zowel op de kabel als op de sat.

Geplaatst:

Ook bij Discovery HD? Dat zou wel apart zijn...

Gert.

Origineel bericht van: Apple740
Als je eenmaal met sync programma's aan de slag moet dan blijf je aan de gang is mijn ervaring. Heb je de ene zender goed dan gaat het ergens anders fout.

Mijns inziens is het puur een gebrek in de drivers van een bepaalde receiver als er lip sync fouten optreden, want met de 8000 heb ik nooit ergens last van gehad. Altijd perfect. Zowel op de kabel als op de sat.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus

Niet. Alleen Discovery HD loopt soms, via ziggo, enorm uit de pas. Voor de rest geen problemen of ik kijk te weinig tv. whistle

Ook hier is de audio synchronisatie niet goed op Discovery HD. Op alle andere HD zenders is het prima. Hoe komt dit? Ik heb een Vu+.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Ook bij Discovery HD? Dat zou wel apart zijn...

Nooit problemen gehad, ik kijk dit echter zoals jij niet via Ziggo maar via UPC. wink
Ik kan de zender ook via CDS en Sky ontvangen en heb daar ook nooit sync problemen gehad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen