The Iron Maiden Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Hallo, ik heb ongeveer 4 maanden geleden bij een kennis een computer geinstalleerd en Windows XP erop gezet. Alles werkte prima en ook er was ook verbinding met internet. Sinds een paar weken heeft de computer 'geen of beperkte netwerkverbinding'. Hierdoor werkt internet niet meer. Ik heb een ghost image terug gezet die ik heb gemaakt bij de installatie van de computer, maar dit lost het probleem niet op. Het is dus geen software probleem. Als ik de netwerkkabel uit de PC haal, dan krijg ik wel een ballonnetje 'netwerkkabel niet verbonden'. De PC ziet dus wel of er wel of geen kabel aangesloten is. Wat ik verder heb geprobeerd: - Andere netwerkkabel -> geen verbetering - Laptop via UTP met router verbonden -> Internet op laptop werkt prima, dus router is OK - Statisch IP en DNS toegewezen -> geen verbetering - Ping vanaf laptop naar PC -> geen reply Wat kan er nog meer mis zijn? Anders vrees ik dat de netwerkkaart is overleden. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast skystar Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Start het modem/ router even opnieuw op en kijk dan wat er gebeurt. Het ipadres zou normaal moeten beginnen met 192.168.1.XXX, Ik denk dat er nu iets staat wat begint met 169.X.X.X. Reset het geheel als de pc aanstaat, meestal is er dan ver verbinding zonder beperking. Martin
The Iron Maiden Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Geplaatst: 7 maart 2010 De router en modem is al een keer gereset, maar dit lost het probleem niet op. Als ik een laptop met de router verbindt via een netwerkkabel heb ik wel internet op de laptop, dus de router en modem werken prima. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 kun je ook eens kijken via laptop hoe de router ingesteld is? misschien ook de logfiles even bekijken en waarschuwingen van de router... er zijn namelijk ook vrienden en kennissen die daar iets aanpassen dat juist averechts werkt , zonder het te beseffen. een netwerkkaart kan stuk, geen twijfel... maar dan kun je meestal wel een netwerkdiagnose programma van netwerkkaart fabrikant gebruiken. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Puch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Hoe worden je ip adressen aangeleverd? Via dhcp? of werk je met vaste ip adressen? Probeer eerst om alles via dhcp te laten toekennen vanuit de router. Dus router volledige reset en in de pc ip adressen automatisch laten toekennen. Als dit niet werkt, schakel dhcp uit en stel een vast ip adres in op de pc. Als het nog niet werkt laat dhcp uit staan in de router, in de pc terug op automatisch zetten en probeer dan om vanuit de router een vast ip adres toe te kennen aan MAC adres van je netwerkkaart. (indien de router dit kan, want niet alle routers hebben die mogelijkheid) Het MAC adres van je netwerkkaart kan je vinden door in een dosbox ipconfig /all in te typen Het moet iets zijn als 00:52:6D:BC:C5:22 Als dit allemaal niet lukt zal je toch een andere netwerkkaart moeten gaan testen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Meestal, als er geen hardwarematige oorzaak aan ten grondslag ligt, is LSP van Windows defect. Gaat heel makkelijk als je b.v. ingenestelde virusscanners (of fakes daarvan) verkeerd hebt verwijderd. Kijk even naar de WinSock (en de bijbehorende fix).
The Iron Maiden Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 Hallo, Ik heb afgelopen weekend een image van een goed werkende XP terug gezet,maar dit lost het probleem niet op. Als het probleem word veroorzaakt door een virus oid, dan zou het virus met de nieuwe image verdwenen moeten zijn en alles weer naar behoren werken. Maar dat is dus niet zo... mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast Kimble Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Probeer eens het volgende; -Ga naar netwerkconfiguratie en schakel je LAN uit. -Ga naar systeembeheer en verwijder uit je hardwareprofiel je LAN. -Herstart de PC Als het een beetje meezit dan geeft de PC aan dat er nieuwe hardware is gevonden. Laat Windows zijn werk doen en configureer een thuisnetwerk. -Zet via netwerkconfiguratie het vinkje aan voor de aanwezigheid van een (actieve) netwerkverbinding. Kijk dan naar de packets die zijn verbonden als je daar dubbel op klikt. Zijn die (uit mijn hoofd) verzonden 1, ontvangen 0 of andersom (daar twijfel ik aan) dan heb je een hardwareprobleem met je netwerkkaart. Afhankelijk van je mobo, kan je een onboard UTP hebben. Disable die dan en steek er een andere netwerkkaart in. Ik denkecht dat je het in die hoek moet gaan zoeken, want een complete ghost terugzetten zou softwarematige problemen die later optreden zeker uit de weg gaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 maart 2010 Moderator Geplaatst: 8 maart 2010 Ik ben ook ooit zoiets tegengekomen. Daar bleek de T-Com (e-mail) software een conflict te veroorzaken, waardoor er precies dezelfde foutmelding kwam. Loopt er niet ergens een soortgelijk programma op de achtergrond mee? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
The Iron Maiden Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Geplaatst: 9 maart 2010 Als ik een WLAN adapter installeer heb ik wel verbinding met internet. Hierdoor zou je denken dat het netwerkkaart de boosdoener is. Ik heb zojuist de PC mee naar huis genomen voor verder onderzoek. Als ik de PC met mijn eigen netwerk verbind heb ik meteen internet verbinding. Er is dus niks mis met de soft- en hardware van de PC. Het ligt dus aan de combinatie netwerkkaart - netwerk, waar ineens iets mis mee is? Wie heeft verdere suggesties? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
The Iron Maiden Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Geplaatst: 9 maart 2010 Hallo, Ik heb zojuist de computer weer bij de kennis aangesloten en alles werkt nu ineens prima Ik weet niet was er mis was en hoe het is gebeurd, maar nu is alles weer goed. Bedankt voor alle hulp. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
theparasol Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Sommige netwerkadapters hebben een soft-firmware. Deze wordt in de netwerkadapter gezet door de drivers. Soms gebeurt het dat deze firmware corrupt is of van verkeerde smaak bv voor linux. Als je dan onder windows probeert te connecten gaat het niet. Wat dan wel eens wil helpen is om de netspanning uit de voeding te pakken, powerknop 5 seconden indrukken en opnieuw proberen. Ook wel eens gezien dat pxe-rom goede werking van driver onder xp belemmerde. Krijg je zo'n fijn uitroeptekentje in je netwerk monitor icoontje. En uiteraard geen ip-adres.
ronald10 Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een pc met lan aangesloten spontaan afsloot met opstarten.Lan eruit en pceetje was weer ok.Modemrouter vervangen en alles was opgelost.Zo zie je maar wat je tegen kan komen. DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen