Gast pbeeckman Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 Wat is dit toch tegenwoordig met de beeldkwaliteit bij TVV (ik heb het hier niet over de HD kanalen), sinds enige tijd merk ik regelmatig blokvorming op het scherm. Dit is mij reeds sinds enige weken opgevallen op VT4 en vandaag ook tijdens het VTM nieuws. Nochtans is mijn signaalkwaliteit heel erg goed, dus dat lijkt niet het probleem. Is dit ook anderen reeds opgevallen?
katwezel Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 bij mijn opstelling zie ik niet direkt een verschil met vroeger , misschien moet je eens updaten of de wok nazien ? M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Skindred Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Ze spelen bij TVV nogal graag met de bitrates.. Audio doen ze soms aan 128Kbit/s en dan weer aan 192Kbit/s. Ook heb ik hier al eerder gelezen dat soms de kwaliteit extreem laag is, dat komt omdat TVV een goeie 10 TV zenders, en een paar radio zenders op 1 transponder gooit. De bandbreedte op zo'n transponder is echter beperkt, en als er overal iets teveel beweging in het beeld is (dit zorgt voor intensievere beelden, en dus is er meer bandbreedte nodig). Dan moeten ze de kwaliteit omlaag halen om alsnog binnen de bandbreedte van hun gehuurde transponder te blijven. De kwaliteit is zo al niet best, ~3.5Mbit/s voor video. Als je .5Mbit/s van je streams moet opofferen, dan zak je naar een ontoelaatbaar (imho) lage bitrate, met als gevolg -> blokvorming.
crazydavid Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Heb gisteren ook het probleem gemerkt. Dit tijdens intro van het vtm nieuws maar voor de rest is het nog te doen. Het wordt tijd dat ze eens een extra transponder bij huren dan zal de kwaliteit ook weer omhoog gaan. dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
Littlesat Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Of de boel omzetten naar DVB-S2/MPEG4. Ik verwacht dat dit nog eerder gebeurt dan een extra transponder. De omzetting van een nieuwe transponder opent meteen mogelijkheden voor KetNet/Canvas HD en VTM HD... binnen de gelijke bandbreedte. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Ou-Tannu Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 mja of de transponder instellingen optimaliseren daar valt vast ook nog wel een beetje ruimte te winnen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Littlesat Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 Je bedoelt de FEC omzetten van 5/6 naar 7/8... dat kan inderdaad, maar dan kunnen misschien een paar mensen gaan klagen die hun schoteltje niet helemaal goed hebben staan (en zoveel scheelt dat nu ook weer niet, maar kan net genoeg zijn 1700 Kbit/sec meer erbij). Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Ou-Tannu Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 de symbolrate naar 27500 schoppen heeft geen nut? ( of is dat tech onmogelijk? ) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Zuppelan Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 De symbolrate kan omhoog als de bandbreedte beschikbaar is in het radiospectrum en de transponder fysiek in staat is om dat bredere spectrum door te kunnen geven.
Gast SatMann Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 gewoon naar mpeg4 gaan. we leven in 2010 en als je nog je ontvanger moet veranderen naar HD, daar zijn genoeg goede oplossingen voor. TV-vlaanderen zou beter het voorbeeld volgen van C+Nl en naar 23.5E gaan. Komt alles tengoede, zelfde prijs, betere kwaliteit, meer hd zenders mogelijk...doen gewoon. maar ja, we leven in België hé, het land van sprookjes en nare dromen
juleke21 Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 maar tja daar hebt ge GEEN 400 GRATIS kanalen
Gast SatMann Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 nee, dat klopt. in ons sprooklandje hebben wij wel gekke ministers die van alles beloven en je komt wakker en ........ het is een droom
kenis Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Origineel bericht van: SatMann gewoon naar mpeg4 gaan. we leven in 2010 en als je nog je ontvanger moet veranderen naar HD, daar zijn genoeg goede oplossingen voor. TV-vlaanderen zou beter het voorbeeld volgen van C+Nl en naar 23.5E gaan. Komt alles tengoede, zelfde prijs, betere kwaliteit, meer hd zenders mogelijk...doen gewoon. maar ja, we leven in België hé, het land van sprookjes en nare dromen 1 probleem, TV Vlaanderen kan geen enkele klant missen, en ik denk/vrees dat er nog vrij veel mensen zijn zonder een duo lnb... Gaan die kosten en moeite willen doen ?, gaat Tv Vlaanderen daar kosten en moeite willen voor doen ? Vu+ Solo 2Telenet HD Digibrolx
Gerard 76 Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Ze zullen ooit deze stap moeten maken. Dus kan het beter nu dan later. Natuurlijk moet je de klanten dan wel een vervangende decoder geven,ja. Zolang er voor de klant geen extra kosten aan zitten, en met een uitbreiding van't zenderaanbod in't verschiet, zal deze niet zo gauw gaan lopen.
voodoodoll Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Canal Digitaal heeft z'n basiszenders ook nog gewoon op 19°O. Wel zou ik zeggen dat als er zenders bijgevoegd worden dat deze op 23.5°O zouden moeten komen en in MPEG4, kwestie van het aanmoedigen om deze positie ook te ontvangen en een HD-receiver te kopen om zo op termijn helemaal over te schakelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen