Ga naar inhoud

[DM800HD] HD opnemen naar nas (qnap)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb problemen met het opnemen van hd materiaal naar een qnap ts-509 pro.

Ik doe dit nu via cifs en dat gaat niet goed genoeg. Het beeld blijft steeds hangen. De ts-509 pro is makkelijk snel genoeg voor deze bandbreedte, echter doordat de dm800 slechts een 100mbit verbinding heeft zullen de instellingen wel perfect moeten staan om dit voor elkaar te krijgen.

Paar vraagjes:

-Heeft iemand meer succes met NFS of wellicht een andere read/write buffer?

- Wat doen de volgende options : soft, udp en tcp? Is hier nog wat mee te tunen?

- Nog andere tips?

Echt balen dat dream niet gewoon een gbit-lan in die doosjes heeft gezet!

grtz.

Geplaatst:

Mijn regel vwb mounten v/e nas volume met een 8000:

192.168.1.109:/volume1/dmm /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Gert.

Origineel bericht van: Toine
Hi,

Ik doe dit nu via cifs en dat gaat niet goed genoeg. Het beeld blijft steeds hangen. De ts-509 pro is makkelijk snel genoeg voor deze bandbreedte, echter doordat de dm800 slechts een 100mbit verbinding heeft zullen de instellingen wel perfect moeten staan om dit voor elkaar te krijgen.

Paar vraagjes:

- Wat doen de volgende options : soft, udp en tcp? Is hier nog wat mee te tunen?

- Nog andere tips?

grtz.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Hi,

op mijn 8000 gaat het prima met elke instelling (cifs, nfs, 8192 buffersize, enz).

Echter, het lijkt voor de 800 wat lastiger te zijn.

Weet je wat soft in options precies doet/betekent? Ik kan dat nergens vinden.

En, zou udp beter werken voor dit soort dingen? Is dat te onderbouwen?

Gr.

Geplaatst:

zoals catastrofus schrijft kun je die mountregels aanpassen mbt de read en write size

maar bij de qnap wordt echter niet meer dan 8192 door de kernel in het image op de 509 toegestaan

dus geen nut, zonder echte aanpassingen van firmware op 509

er is overigens ook nieuwe firmware voor (die meer mogelijk maakt)

je kunt zelfs de NFS van kernel uitschakelen en NFSutils installeren op de QNAP die wel weer de rsize en wsize voor clients toestaat (allemaal te lezen op het engels forum.qnap )

echter, je kunt het moeilijker maken dan het is!

daar je dm8000 prima mount en ook HD content zuiver opneemt is er niets aan de hand met de mount

kies indien mogelijk altijd voor NFS

kies principieel voor TCP als optie

enkel rw,nolock,tcp de rest handelen de server en client toch hard uit.

overigens het automount principe is niet bij alle images lekker in elkaar gezet en daarom verkies ik zelf mounten per fstab

je ts509 staat toch 24:7 aan.

ciao

o ja, nog even qua cifs/samba als de authentificatie niet correct is smb.conf (en de IPtoegang op qnap voor LAN-leden) kun je hakkeltige verbinding hebben... dat probleem is met NFS in ieder geval niet

udp is ongecontroleerd en verloren pakketjes kan storen dus tcp kiezen.

A Forest

The Cure

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toine
Hi,

Paar vraagjes:
- Nog andere tips?

grtz.

idem als deze van cellie
ciao

A Forest

The Cure

Geplaatst:

Ok, thanx.

Misschien zou je ook kunnen beredeneren dat UDP beter is voor dit soort zaken? Als ie es een pakketje mist, dan gaat ie in ieder geval vrolijk door naar de volgende.

Maarreh, bedankt voor het leesvoer. Ik heb nu de zaak op NFS draaien, en het lijkt beter te draaien.

Geplaatst:

betreffende udp is dat niet helemaal waar

de pakketheaders en de pakket grootte hebben ermee van doen en de netwerkkaart buffers

er is al vaker uitleg over gegeven, zoek maar eens op.

maar het werkt nu

ciao

A Forest

The Cure

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen