richards74 Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Beste, Ik sta op het punt een nieuwe dreambox aan te schaffen, alleen nu twijfel ik tussen een 500hd of een 800hd. de prijs ligt vrij gelijk ik weet dat de 800 een display aan de voorkant heeft en voorbereid is op een harde schijf, maar is de 500 significant beter of andersom help me jongens ik weet het echt niet. Alvast bedankt,
metoo Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 de 800 heeft nog 2 usb poorten, weet niet of je daar wat mee wilt. Bij de 800 kan je de sat tuner verwisselen met een kabeltuner als je nog twijfelt om ooit eens over te stappen op kabeltv of digitenne. Wil je een ingebouwde harddisk? Gebruik je het oled schermpje voor bv zappen op radiozenders als de tv uitstaat? als dat allemaal niet aan de orde is kun je een net zo goed een 500hd kopen. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Ron Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Het is heel erg simpel. Voor 90 euro meer krijg je een receiver die: 1. Beschikt over een klein maar hoogwaardig OLED display, waardoor je gemakkelijker een radiozender of MP playlist kunt selecteren zonder de TV aan te zetten. 2. USB aansluitingen voor draadloos netwerk en/of extra cardreader en/of extra geheugen voor picons e.d. 3. De mogelijkheid voor een interne (2,5") of externe harddisk (eSata). 4. De mogelijkheid de tuner te wisselen als je van sat naar kabel of digitenne of andersom wilt. Qua beeld maakt het helemaal niets uit. De DM500 is wat sneller, maar dat merkt je alleen bij opstarten of een beetje in het menu, maar niet of nauwelijks bij het zappen. Heb je 1 t/m 4 niet nodig, koop dan gewoon een 500HD. Ron
theboyk Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Ook ik zit met dezelfde afweging (voor in de toekomst). Mijn reactie op je 4 punten: 1 Display; zwaar overrated..is te klein en je doet er niks mee 2 USB; kan handig zijn, maar zit aan de achterkant (jammer) 3 de 500HD heeft ook Esata voor een externe harde schijf 4 Hoevaak stapt iemand van satelliet over? Bijna niet. Mijn keuze is gemaatk, de nieuwere snellere 500HD! PVR functies kun je ook extern of via netwerk doen. Vraag is of de esata aansluiting ook voeding kan leveren, zou ideaal zijn.
bigtwin Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Lijkt mij een goede keus. Ik heb geen 800 maar een 8000 naast een 500HD staan. Ik twijfel om die 8000 te vervangen door 2 500hd's. Dat ding bevalt me echt prima! Vooral zappen naar gecodeerde (HD) zenders gaat razend snel vergeleken met de 8000. Juist voor die 8000 was ik al met prio files en de plugin priomaker bezig, maar voor de 500 hoef ik daar totaal niet aan te denken (ja, breed gebied...) En dan te bedenken dat die 500 zijn info van de 8000 krijgt. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 bigtwin, dan maak je wel een denkfout met die 8000 vervangen door 2 x500HD inzake server. ciao A Forest The Cure
Gast Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: bigtwin Juist voor die 8000 was ik al met prio files en de plugin priomaker bezig Leuk de priolijst komt weer eens voorbij fietsen. Scheelt dat nou echt zoveel bij dream? De meningen zijn er een beetje over verdeeld wat het nut van die lijst is. Ik heb er wel eens mee gespeeld in een Diablo Wifi maar daar maakte het niet zoveel uit.
Gast Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch off topic Vooruit je hebt gelijk Ik denk dat Richards zich eerst moet gaan afvragen wat hij allemaal voor features wil gaan gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe ontvanger en daar vervolgens de juiste bij gaan zoeken.
richards74 Geplaatst: 8 maart 2010 Auteur Geplaatst: 8 maart 2010 Ik ben zover heel erg blij met jullie antwoorden, ik denk dat de 800 toch voor een kleine meerprijs iets meer kan e.v.t ook op de toekomst gericht. zover bied de 500hd niet echt veel meer behalve wat sneller alhoewel daar de meningen ook wel over verdeelt zijn. dan geef ik toch liever iets meer geld uit voor bv usb en display ondersteuning.
Littlesat Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Je zou ook kunnen kiezen voor een Vu+Duo... draait dezelfde software en is een dual tuner... Opnemen en kijken tegelijk. En aan prijs iets duurden dan de DM500HD en ongeveer gelijk aan de DM800HD Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
rommelaar Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Origineel bericht van: richards74 Ik ben zover heel erg blij met jullie antwoorden, ik denk dat de 800 toch voor een kleine meerprijs iets meer kan e.v.t ook op de toekomst gericht. zover bied de 500hd niet echt veel meer behalve wat sneller alhoewel daar de meningen ook wel over verdeelt zijn. dan geef ik toch liever iets meer geld uit voor bv usb en display ondersteuning. Is ook mijn redenering geweest bij aanschaf van de DM800 en ik heb er geen spijt van. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
tayram Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 DM800 is zeker goed. Alleen hij wordt wel heel erg warm. Ik kan de cpu bijna niet aanraken als hij een paar uur bezig is. Ik doe mijn DM800 koelen met mijn eigen methodes. Verder prima box met toch meer mogelijkheden dan een DM500HD. Als je niet te duur vindt zou ik voor DM8000 gaan.
Satdorus Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 Elektronica voelt vaak (te) heet aan. Maar vergis je niet want 45 graden voelt al heet. Dit terwijl de elektronica veelal gespect wordt op een veel hogere temperatuur.
M_Z Geplaatst: 8 maart 2010 Geplaatst: 8 maart 2010 De DM500HD heeft echt een gemis vanwege het ontbreken van een USB poort. Ik gebruik om mijn DM800HD namelijk bhalve via een USB hub meerdere Smargo readers ook een externe DVD writer en kan de opgenomen bestanden dus ook op DVD branden (DVD Burn plugin). Dit is voor mij de rede geweest om de DM800 nog even te laten staan en de DM500HD als tweede ontvanger te kiezen. M_Z
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen