Ga naar inhoud


Slimme meter weer omruilen voor ouderwetse Ferrarismeter?


AEO

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Enige jaren geleden heeft mijn electriciteitsleverancier bij mij een digitale slimme meter geplaatst, terwijl ik vroeger een analoge Ferrarismeter had (zo`n zwarte met schijf).

Ik vraag me af of men eventueel weer terug zou kunnen naar een gewone meter zoals vroeger, of dat je nooit meer terug kan.

Iemand enig idee?

 

Groetjes en bedankt.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast roger4007

ik doe al jaren graaf werk voor E-monteurs in het ENEXIS gebied

en zie alleen nog maar dat de digitale slimme meter gehangen wordt

en er zouden niet eens meer oude meters voorhande zijn, aldus de E-monteur

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slimme meter registreert alleen maar in één richting, n.l. inkomende stroom!

Als mijn zonnepanelen (wel een klein systeempje) het op een zonnige dag druk krijgen, terwijl er niemand aanwezig is en er nauwelijks stroom gebruikt gaat worden, dan gaat Oxxio met de winst strijken.

Als ik ooit meer panelen zou gaan plaatsen, b.v. tweedehandsjes, dan is een analoge meter beter voor mij.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is er maar een, die die vraag kan beantwoorden, je energie leverancier.

Leg hem het probleem eens voor!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007