Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik overweeg een schotel te plaatsen van Wavefrontier T55 .

Deze schotel zou staren met 5 koppen die twee DB zouden moeten aansturen. Kan iemand mij zeggen wat ik juist nodig heb van switchen dan ? met vriendelijke groeten,

jan.

------------------------------------------------

VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats

Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: edbe
ik zou nemen, 5 x Alps Twin lnb en 1 x Satconn 10/1

Volgens mij gaat dit niet. Met de satonn 10/1 kun je maar een dreambox aansluiten.
Geplaatst:

je hebt 2 SatConn 10/1 DiSEqC switch nodig

De SatConn 10/1 DiSEqC switch kan worden gebruikt op diverse ontvangers maar let op want niet alle ontvangers kunnen overweg met het DiSEqC 1.1 protocol.

De DreamBox kan uitstekend overweg met dit protocol, de Arrox Tiger-X sinds 02-07-2005 ook en de MaxPlus 2100+.

Deze switch kan ook met de dreambox geprogrammeerd worden

Om het geheel aan de praat te kunnen krijgen is wat technische kennis en ervaring nodig.

De SatCon switch kan besteld worden met een voorgeprogrammeerde waarde maar ook de programmer kan besteld worden.

Het programmeren van de switch is een zeer eenvoudig klusje van ongeveer 10 seconden, de programmeer wordt aangesloten op de ontvanger en vanuit de programmer gaat er een kabeltje naar de switch op de aansluiting LNB1. Door op een van de 6 knopjes op de programmeer te drukken wordt de switch geprogrammeerd waarna een groen lampje op de programmeer zal gaan branden. Als het groene lampje brandt is de switch al geprogrammeerd en dus klaar voor gebruik. Haal de programmer er tussenuit en stel de ontvanger in. Dan kunt u vanaf dat moment volop genieten van het gemak van snel schakelen tussen de verschillende satellieten en voor de mensen die voorheen gebruikt maakten van een DiSEqC motor zal dit een genot zijn daar er geen wachttijden meer zijn.

Het maximum voor deze switch is 10 LNB's, uitstekend te gebruiken in combinatie met de WaveFrontier T90

gegevens:

Deze switch kan tot 10 LNBs aansturen (Ook DiSEqC 1.2). Dus kunnen ook receivers worden aangesloten die geen DiSEqC 1.1 ondersteunen.

De 6 verschillende DiSEqC-Modussen:

Modus 1: normale DiSEqC 1.0 of 2.0 (ABCD), max. 4 LNB

Modus 2: normale DiSEqC 1.1 of 2.1, max. 10 LNB

Modus 3: DiSEqC 1.0 of 2.0 + Toneburst A/B, max. 6 LNB

Modus 4: Door gebruiker gedefineerde DiSEqC, tot 10 LNB

Modus 5: DiSEqC 1.1 of 2.1 uncommitted, tot 10 LNB

Modus 6: DiSEqC 1.2 of 2.2, tot 10 LNB

Meer Technische Data:

DiseqC 1.2 en 1.1 tegelijk

Ingangen: 10

Uitgangen: 1

HI ISO - Twin, Quad en Octo tegelijk

Zeer gering Stroomverbruik

Behuizing: Plastic waterbestendige + Zinkbehuizing binnenin

Belangrijk: DiSEqC-Switch kan met 6 Modussen werken: DiseqC 1.2 voorgeprogrammeerd. Indien u de modus wilt wisselen heeft u de optionele programmer nodig.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: edbe
ik zou nemen, 5 x Alps Twin lnb en 1 x Satconn 10/1

inderdaad 2 SatConn 10/1 dan gaat het wel.........

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Als je goedkoop uit wilt zijn dan zou je 4 twin lnb's

kunnen nemen dan ben je met een heel wat minder geld klaar.

2 disecq switches van 4 kosten ongeveer 16 euro. Maar dan heb je wel een satelliet minder.

Geplaatst:

Allen,

Ik lees hier steeds 8/1 en 10/1 maar ik wil wel twee dreamboxen aansluiten ! er moeten dan toch twee uitgangen zijn ? of heb ik het mis op ?

mvg

jan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura
Wat u nodig hebt is dit:

5 twin lnb
2 maal 8/1 diseqc

maw je sluit 5x een aansluiting van je twin lnbs aan op disecq switch 1 en van daaruit dan 1 kabel naar DB1.
Dan doe je hetzelfde met de 5 andere aansluitingen van de twin lnb's naar de disecq switch 2 en dan met 1 kabel naar DB2.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Allen,

dank u wel ! nu op zoek naar een wave T55 :-)

grtz

jan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen