Hellum Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 Ik heb hier een oudere tv staan: ICE TV1050, als het beeld heel donker hoort te zijn dan wordt het hele beeld grijsachtig. Ook bij het afregelen, soms wordt het dan groen (dat heb ik niet gezien als er wel beeld was, alleen soms bij sneeuw), weet iemand wat dit kan zijn? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Hellum Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Geplaatst: 9 maart 2010 (ik kon niet meer bewerken) maar de tv lijkt verschrikkelijk veel op zo'n oudere Sony Trinitron met glazen plaat ervoor. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Hellum Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Geplaatst: 9 maart 2010 (waarom kunnen we niet wat langer bewerken?) het probleem lijkt mij de helderheid (brightness) van de tv, bij zwarte beelden wordt die dus heel licht en bij lichte beelden weer veel donkerder. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Moderator ceesv Geplaatst: 9 maart 2010 Moderator Geplaatst: 9 maart 2010 Jeetje dat is lang geleden, even nadenken. Of iets met de agc of de clamping. Zou eens kijken naar elco's die capaciteitsloos zijn. En groen worden, beeldbuis? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Steve Geplaatst: 9 maart 2010 Geplaatst: 9 maart 2010 heb je de screen regelaar op de lijntrafo ook gecontroleerd ?
Hellum Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Geplaatst: 9 maart 2010 wat moet ik dan aan de screen regelaar controleren? (mischien domme vraag maar ik ben dan ook geen tv monteur , slechts een hobbyist) . ik zal ook eens gaan kijken naar een capaciteitsmeter om de elco's door te meten. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
columbo Geplaatst: 10 maart 2010 Geplaatst: 10 maart 2010 Regel eerst maar een de TV opnieuw af alvorens naar de capp.meter te grijpen,nl de instellingen kunnen verlopen zijn.Dus eerst je RGB op de beeldbuis print opnieuw (zwart/wit beeld)afstellen.en de G2 screen,is de onderste potm.op de lijtravo,deze zo inst.dat het beeld geen terugslag lijnen heeft.DUS ook voor een hobbyist,bezind eer ge begind.
Hellum Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Geplaatst: 10 maart 2010 dat heb ik al gedaan, de kleuren zijn nu opzich goed, maar nog steeds dat probleem met de helderheid. (bij zwart heel erg hoog, bij wit beeld te laag) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Moderator ceesv Geplaatst: 10 maart 2010 Moderator Geplaatst: 10 maart 2010 Lijkt toch op het ontbreken van een clamping (Pulse) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hellum Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Geplaatst: 10 maart 2010 ok, maar hoe weet ik dat zeker, en hoe fix ik dat? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Hellum Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 Ik heb de print uit de tv gehaald (nog best veel kabeltjes) maar op het oog geen lekkende condensators, ook is de beeldbuisprint helemaal in orde (heb de weerstanden ed nagemeten). ik zal het nu niet meer weten. ook zit er een knopje op de print die naar beneden stond, er boven staat service, wat gebeurt er als ik die omzet? of waar is die voor bedoeld? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Moderator ceesv Geplaatst: 11 maart 2010 Moderator Geplaatst: 11 maart 2010 In de toestellen die ik vroeger onder handen had, was de service schakelaar voor het afregelen van de beeldbuis. De schakelaar schakelde de verticale afbuiging uit, waardoor er een fel oplichtende streep op het scherm verscheen. Je draaide dan alle schermrooster regelaars (RGB) dicht. Daarna draaide je rood op tot je net een rood streepje zag. Dan draaide je groen open, tot de streep geel werd, en tenslotte blauw, totdat de streep wit werd. En daarna dachakelde je het raster weer in. (Wanneer ik mij alles na al die jaren nog goed herinner) Ik weet niet of Steve nog een tip heeft, maar ik gok op de clamping van het video signaal, de Sandcastle puls, afhankelijk van de schakeling die gebruikt is, zou gedeeltelijk defect kunnen zijn. Zonder schema en een oscilloscoop wordt zoiets een zoekplaatje. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hellum Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 Scoop heb ik schema kan ik alleen nergens vinden, wel een andere met een zelfde chassis maar dat is dan van de ICE TV2050 ik heb de ICE TV 1050 als dat schema al zou helpen, wat is de beste volgende stap? (dit gaat mij vooral om het leren) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Moderator ceesv Geplaatst: 11 maart 2010 Moderator Geplaatst: 11 maart 2010 Ik kan je slechts uitleggen hoe clamping in het algemeen werkt. Het videosignaal is een signaal met een amplitude van 1 volt tt. De onderste 300 millivolt zijn bestemd voor de synchronisatie impulsen. Wanneer je beeld zwart is, is de videospanning 300 mVolt. Bij maximale helderheid is de videospanning 1 volt. Wanneer je nu een condensator in serie zet met het videosignaal, zal de condensator afhankelijk van de beeldinhoud een bepaalde lading hebben, en de spanning t.o.v. massa gaan varieëren. Om het dc niveau weer te herstellen, wordt er daarom tijdens de synchronisatie impuls de uitgang van de condensator even "geaard", waardoor het dc niveau weer hersteld wordt. Wanneer deze impuls ontbreekt of de "schakelaar" waarmee geaard wordt defect is, ga je beeld inhouds afhankelijke helderheidsverschillen zien. Hoe die schakeling in jou tv is opgebouwd, hangt sterk af van de leeftijd van je toestel. In de oudere toestellen zitten nog discrete onderdelen, in de hedendaagse toestellen is alles geïntegreerd in een chip. Edit: Ah, gevonden, >Hier< staan de bijbehorende plaatjes met verklaring. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hellum Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 tv is goedgekeurd ROV in 1987 dus ik denk nog discrete componenten. (offtopic) kan iemand anders wel in de server van Steve komen? ik probeer het al 2 dagen om het goede schema te vinden. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen